سامسونگ گلکسی A33 5G

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی A33 5G؛ یک بروزرسانی جذاب

سامسونگ گلکسی A33 5G با تغییرات مثبت نسبت به نسل قبل معرفی شد. در ادامه به بررسی اولیه Galaxy A33 5G می‌پردازیم تا امکانات و قابلیت‌های این گوشی را محک بزنیم.

سامسونگ گلکسی A33 5G ظرفیت این را دارد که به یکی از گوشی‌های پرفروش بازار تبدیل شود. این گوشی با طراحی جدید و صفحه نمایش بسیار خوبی همراه شده است و برخی تغییرات همچون بهبود عملکرد نیز می‌تواند آن را جذاب‌تر از گلکسی A32 کند. البته سامسونگ کمی هم قیمت میان رده جدید خود را نسبت به نسل قبل افزایش داده است؛ اما آيا ارزشش را دارد؟

بررسی اولیه گلکسی A33 5G سامسونگ از جنبه‌های مختلف

سامسونگ گلکسی A33 5G

طراحی و کیفیت ساخت

  • ۱۵۹.۷ در ۷۴.۰ در ۸.۱ میلی‌متر، ۱۸۶ گرم
  • گوریلا گلس ۵ و ناچ قطره طور
  • تاییدیه IP67

سامسونگ برای گلکسی A33 5G به سراغ یک طراحی جدید رفته است. طراحی این گوشی شباهت زیادی به گلکسی A53 5G دارد و به همین خاطر اگر به صورت جداگانه به این گوشی‌ها نگاه کنید، نمي‌توانید مدل دستگاه را به آسانی تشخیص دهید. البته سامسونگ برای مدل ارزان‌تر از فریم مات استفاده کرده است؛ اما در A53 شاهد استفاده از فریم براق هستیم. به نظر ما طراحی Galaxy A33 زیباتر است.

سامسونگ گلکسی A33 5G

سامسونگ امسال جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را از گوشی میان رده خود حذف کرده است؛ اما به جای آن شاهد حضور اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس هستیم. دیگر تغییر این گوشی نسبت به نسل گذشته اضافه شدن تاییدیه IP67 است که یعنی گلکسی A33 در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

صفحه نمایش

  • ۶.۴ اینچ، ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل، ۹۰ هرتز
  • پنل امولد
  • نمایشگر Infinity U

سامسونگ در بخش بالایی نمایشگر گوشی از یک ناچ قطره طور استفاده کرده است و به همین خاطر آن را Infinity U می‌نامد. حاشیه‌های پایین نمایشگر در مقایسه با A53 کمی بیشتر شده‌اند و اگر آن را در کنار حفره دوربین سلفی در مدل گرانتر قرار دهید، متوجه می‌شوید که Galaxy A53 ظاهر شیک‌تری دارد.

سامسونگ گلکسی A33 5G

البته سامسونگ رزولوشن دستگاه را نسبت به نسل قبل افزایش داده است. پیشتر شاهد نمایشگر 720p در این بازه قیمتی بودیم؛ اما حالا کاربران می‌توانند از یک نمایشگر ۶.۴ اینچی امولد با رزولوشن 1080p و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز لذت ببرند. این تغییر احتمالا عامل اصلی افزایش قیمت گلکسی A33 5G نسبت به نسل قبل بوده و در نگاه اول نیز می‌‌توان گفت که ارزشش را داشته است.

سامسونگ گلکسی A33 5G

به طور کلی نمایشگر عملکرد بسیار خوبی دارد و رنگ‌ها و جزئیات را به زیبایی به تصویر می‌کشد. رفرش‌ریت ۹۰ هرتز نیز سبب می‌شود که همه‌ چیز روان به نظر بیاید.

سخت‌افزار و عملکرد

  • تراشه اگزینوس 1280 در کنار ۶ گیگ رم
  • حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت + پشتیبانی از کارت حافظه
  • باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ سریع ۲۵ وات

سامسونگ در گلکسی A53 5G و A33 5G از تراشه جدید اگزینوس 1280 استفاده کرده است. در مدل A33 این تراشه با ۶ گیگ رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی همراه شده است که البته شما می‌توانید به لطف قابلیت رم مجازی تا ۶ گیگابایت از حافظه داخلی را به عنوان رم تعریف کنید.

سامسونگ گلکسی A33 5G

خوشبختانه سامسونگ پشتیبانی از کارت حافظه microSD تا حداکثر ۱ ترابایت را برای این گوشی در نظر گرفته است تا کاربران از بابت ذخیره فایل‌های سنگین نگرانی نداشته باشند. در حال حاضر نمی‌توان در مورد عملکرد دستگاه اظهار نظر کرد؛ اما شرکت سازنده ادعا می‌کند که از نظر عملکرد، این گوشی پیشرفت قابل توجهی نسبت به گلکسی A32 5G داشته است.

سامسونگ گلکسی A33 5G

انرژی مورد نیاز این مجموعه را یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند. این باتری از شارژ سیمی ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند؛ اما خبری از شارژ بی‌سیم نیست. با این ظرفیت می‌توان انتظار عمر باتری ۲ روزه را در صورت استفاده متوسط از دستگاه داشت. گلکسی A33 5G با اندروید 12 و رابط کاربری One UI همراه شده و سامسونگ نیز وعده ۴ آپدیت اصلی اندروید و ۵ سال آپدیت امنیتی را داده است.

دوربین

  • دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین فوق عریض: ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین ماکرو: ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4
  • حسگر سنجش عمق: ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2
  • دوربین سلفی: ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2

در بدنه پشتی گلکسی A33 5G سیستم دوربین چهارگانه دیده می‌شود. البته تعداد دوربین در گوشی‌های میان رده خیلی مهم نیست و باید دید که در عمل چگونه هستند. در کل دو دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و فوق‌ عریض ۸ مگاپیکسلی در این میان مهم هستند. البته تنها دوربین اصلی به فوکوس خودکار مجهز شده است و فوکوس سایر دوربین‌ها ثابت است.

سامسونگ گلکسی A33 5G

همچنین در این گوشی خبری از دوربین تله‌فوتو نیست و کاربران برای زوم کردن باید به زوم دیجیتال اکتفا کنند.

نتیجه‌گیری

سامسونگ گلکسی A33 5G

سامسونگ گلکسی A33 5G نسبت به سال گذشته با تغییرات چشمگیری همراه شده و حالا به لطف طراحی و نمایشگر جدید و سخت‌افزار بهبود یافته به مدل گلکسی A52 5G نیز نزدیک‌تر شده است. البته سامسونگ قیمت دستگاه را از ۲۴۹ پوند به ۳۲۹ پوند افزایش داده است، ولی با پرداخت این مبلغ دستگاه بسیار بهتری را نسبت به نسل قبل خواهید داشت.