شکایت از فروشگاه اینترنتی

شکایت از فروشگاه اینترنتی را چگونه انجام بدهیم؟

شکایت از فروشگاه اینترنتی توسط سامانه آنلاین اینماد امکان‌پذیر شده و می‌توانید اعتراض خود به فروشگاه های آنلاین را به طور قانونی ثبت کنید.

اعتماد به فروشگاه‌های آنلاین می‌تواند همان‌قدر که ساده و راحت است، دردسرساز باشد. گاهی اوقات مشتریان با خرید از آنلاین شاپ‌ها از خدمات آن فروشگاه یا کیفیت مرسوله رضایت ندارند کار به جایی می‌رسد که تنها شکایت از طریق مراجع قانونی راه‌گشا خواهد بود. خوشبختانه در کشورمان سامانه آنلاین اینماد پذیرای شکایات مردم از چنین فروشگاه‌هایی بوده و همواره در زمینه تامین امنیت خرید و اعتبارسنجی وبسایت‌های فروش آنلاین فعال بوده است.

شاید مهم‌ترین مورد هنگام خرید اینترنتی، سنجش درجه اعتبار آن فروشگاه باشد. میزان اعتبار هر فروشگاه اینترنتی در سایت اینماد نمایش داده می‌شود و اگر جایگاه آن وبسایت مناسب نیست، پیشنهاد می‌کنیم گزینه پرداخت در محل را انتخاب کنید تا از شکایات و اتفاقات بعدی جلوگیری شود. اما اگر قصد شکایت از فروشگاه اینترنتی را دارید با گجت نیوز همراه باشید تا مراحل انجام آن را تشریح کنیم.

نحوه شکایت از فروشگاه اینترنتی

در ابتدا باید به وبسایت اینماد و بخش شکایت از کسب و کار بروید. در این قسمت توضیحاتی داده شده که لازم است آن‌ها را مطالعه کنید.

شکایت از فروشگاه اینترنتی

همان‌طور که در تصویر مشهود است، شکایات تنها بر مبنای اطلاعات تراکنش پرداخت و استعلام آن از بانک مرکزی ثبت و پیگیری می‌شوند و حفظ اطلاعات پرداخت ضروری خواهد بود.

با کمی اسکرول به پایین، روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک کنید تا بتوانید شکایتتان را ثبت کنید.

شکایت از فروشگاه اینترنتی

حالا اطلاعات هویتی خود را وارد کنید. پس از وارد کردن کد امنیتی روی تایید کلیک کنید و پس از به نمایش در آمدن پیغام «ثبت نام شما با موفقیت انجام شد»، روی دکمه بازگشت کلیک کنید.

شکایت از فروشگاه اینترنتی

دوباره به صفحه ورود ارجاع داده می‌شوید. با ورود نام کاربری و رمز عبور پنلی خالی پیش روی شما قرار می‌گیرد که برای ثبت شکایت بایستی از منوی سمت راست روی شکایت کلیک کرده و سپس ارسال شکایت را انتخاب کنید تا با صفحه زیر روبرو شوید.

شکایت از فروشگاه اینترنتی

در حال حاضر وبسایت اینماد می‌تواند برای موارد زیر به ثبت شکایت بپردازد:

  • عدم ارائه کالا
  • طولانی شدن مدت زمان ارسال كالا به بيش از مدت تعيين شده در سفارش
  • عدم رعايت مواد قانوني تجارت الكترونيكي در زمينه انصراف از خرید، فسخ قرارداد و مرجوعی کالایی در زمينه انصراف از خرید، فسخ قرارداد و مرجوعی کالا
  • عدم استرداد وجه پرداختی از سوی خریدار در صورت انصراف وی از معامله
  • عدم صدور فاكتور
  • سایر موارد مرتبط و مشابه

در صورتی که موضوع شما در این لیست وجود ندارد بایستی با مراجعه به مراجع قانونی ذی‌صلاح مراتب شکایت خود را اعلام کنید.

شکایت از فروشگاه اینترنتی

سپس بایستی آدرس اینترنتی فروشگاهی که می‌خواهید از آن شکایت کنید را تایپ کرده و شماره فاکتور خود را وارد کنید. در باکس نوع شکایت نیز می‌توانید از میان موارد زیر انتخاب کنید:

  • مغایرت کالا و خدمت تبلیغ شده در وبسایت با کالا و خدمات دریافتی
  • عدم ارائه خدمت یا تحویل کالا
  • دیرکرد در تحویل کالا یا خدمات
  • عدم ارائه خدمات پس از فروش
  • عدم بازپرداخت وجه

سپس در قسمت توضیحات بایستی علت شکایت را به طور خلاصه و واضح بنویسید. همچنین اگر تصویری در اختیار دارید که می‌تواند به روند شکایت کمک کند آن را آپلود کرده و دکمه ارسال را بزنید.

با ثبت شکایت از فروشگاه اینترنتی، شکایت شما در قسمت گزارش وضعیت شکایات قابل مشاهده خواهد بود و روند پیگیری و رسیدگی به آن را می‌توانید مشاهده کنید.

شکایت از فروشگاه اینترنتی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*