سهل انگاری پاول دورف، به فیلتر شدن تلگرام در برزیل منجر شد

سهل انگاری پاول دورف، به فیلتر شدن تلگرام در برزیل منجر شد

پاول دورف، بنیانگذار تلگرام، به تازگی بیانیه‌ای را در مورد علت فیلتر این برنامه توسط دادگاه برزیل، منتشر کرده که در آن دلیلی عجیب ذکر شده است.

در این بیانیه که در کانال تلگرام پاول دورف قابل رویت است، او دلیل فیلتر شدن تلگرام در این کشور را چک کردن آدرس ایمیل اشتباه از جانب شرکتش عنوان کرد! وی در ادامه بیانیه‌ای را نیز خطاب به دادگاه برزیل و کاربران برزیلی این پیام‌رسان، برای آگاه‌سازی بابت اتفاق پیش آمده منتشر کرده است.

دورف می‌گوید:

به‌نظر می‌رسد که ما با ایمیل‌هایی که بین آدرس‌های شرکت ما، Telegram.org و دادگاه عالی برزیل ارسال می‌شوند، مشکل داشتیم. به همین منظور از آنها تقاضا کردیم تا درخواست‌های آتی را به آدرسی مشخص ارسال کنند، اما دادگاه از انجام آن خودداری کرده است.

ظاهرا دادگاه برزیل، صرفا از آدرس قدیمی ایمیل تلگرام برای ارسال اطلاعات استفاده کرده و از این رو، ایمیل‌های فرستاده شده به دست این شرکت نرسیده است. به موجب آن، تلگرام با اعمال فیلتر و ممنوعیت به کار در این کشور مواجه شده، مگر اینکه دادگاه در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

به گفته تلگرام، اکنون آنها این ایمیل‌ها را پیدا کرده‌اند و در تلاش‌ هستند تا اوضاع پیش آمده را با دادگاه سر و سامان دهند. در روزهای اخیر، گمانه‌زنی‌های سیاسی بسیاری پیرامون این ممنوعیت وجود داشته، که ناشی از اتهام وارده به تلگرام در ارتباط با تسهیل قوانین برای انتشار اطلاعات نادرست است. اما مشکل به وجود آمده در این باره، صرفا از مشکل پیگیری ایمیل‌ها ناشی شده است.

سهل انگاری پاول دورف، به فیلتر شدن تلگرام در برزیل منجر شد

متن نامه پاول دورف خطاب به دادگاه برزیل

به‌نظر می‌رسدکه ما با ایمیل‌هایی که بین آدرس شرکت‌های telegram.org ما و دادگاه برزیل رد و بدل شده، به مشکل برخورده‌ بودیم. در نتیجه اختلالات ناشی از این ارتباط، دادگاه برزیل، به دلیل عدم پاسخ‌گویی، حکم به ممنوعیت و فیلتر تلگرام داده است.

من از طرف تیم تلگرام از دادگاه عالی برزیل به علت این سهل‌انگاری عذرخواهی می‌کنم. ما قطعا می‌توانستیم در این زمینه عملکرد بهتری داشته باشیم.

ما از تصمیم دادگاه قبلی در اواخر فوریه پیروی کردیم و با پیشنهادی برای ارسال درخواست‌های مربوط به حذف محتوای غیرمجاز در آینده از طریق آدرس ایمیل اختصاصی پاسخ دادیم. متاسفانه، پاسخ ارسال شده به‌موقع به‌دست ما نرسید، زیرا دادگاه از آدرس ایمیل همه‌منظوره قدیمی تلگرام برای تماس با ما استفاده کرده بود. در نتیحه، نتوانستیم به موقع برای درخواست حذف که در اوایل ماه مارس ارسال شده بود، تصمیم بگیریم. خوشبختانه، اکنون ما به ایمیل‌ها دسترسی پیدا کرده‌ایم و با بررسی آنها، گزارش دیگری را تقدیم دادگاه کردیم.

از آنجایی‌که ده‌ها میلیون برزیلی برای برقراری ارتباط با خانواده، دوستان و همکاران به استفاده از پیام‌رسان تلگرام متکی هستند، من از دادگاه درخواست دارم تا به صلاحدید خود تصمیمش را برای چند روز به تاخیر بیندازد تا ما این امکان را داشته باشیم که با تعیین یک نماینده در برزیل و ایجاد چارچوبی برای واکنش سریع به این مسائل، مشکلات به‌وجود آمده را برطرف کنیم.

اتفاقات 3 هفته گذشته برای دنیا و البته تلگرام بی‌سابقه و تاریخی بوده است. تیم نظارت بر محتوا مملو از درخواست‌هایی از طرف‌های مخلتف بود. با این‌حال، من مطمئن هستم که به محض ایجاد یک کانال ارتباطی قابل اعتماد، می‌توانیم درخواست‌های حذف کانال‌های عمومی را که در برزیل غیرقانونی هستند، به‌طور موثر مورد بررسی قرار دهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*