آلن دلون

آلن دلون، بازیگر افسانه‌ای فرانسوی در 86 سالگی تصمیم به خودکشی گرفت!

آلن دلون بازیگر افسانه‌ای تاریخ سینما که علاوه بر هنر کم نظیرش در بازیگری، یکی از خوش‌تیپ‌ترین مردان جهان با چشمانی گیرا و آبی رنگ بود، تصمیم گرفته به زندگی‌اش پایان دهد!

آلن دلون یکی از بازیگران برجسته و فراموش نشدنی تاریخ سینمای جهان است که با حضور در فیلم‌هایی همچون «ظهر بنفش» (Purple Noon) محصول سال 1960، «روکو و برادرانش» (Rocco and His Brothers) محصول سال 1960، «کسوف» (L’eclisse) محصول سال 1962، «یوزپلنگ» (The Leopard) محصول سال 1963 و بسیاری از آثار دیگر به شهرت جهانی رسید.

خبری به تازگی منتشر گردید که باعث انگشت به دهان ماندن طرفداران آلن دلون شد. در آینده نزدیک، این بازیگر باتجربه تصمیم به مرگ خود خواسته گرفته است. گفته می‌شود که آلن تصمیم قطعی خودش را گرفته که به صورت داوطلبانه به زندگی خودش پایان دهد. وی اعلام کرد که وضعیت سلامتی‌اش در حال بدتر شدن است و دیگر نمی‌تواند مانند گذشته کار کند.

طبق گزارشی که رسانه آر تی ال منتشر کرده است، آلن دلون، بازیگر هشتاد و شش ساله فرانسوی، می خواهد داوطلبانه به زندگی‌اش پایان دهد تا بتواند از هرگونه درد و رنج بیماری دوری کرده باشد. بنابراین او قصد دارد در آینده نزدیک به روش اتانازی که در زبان فارسی به آن مرگ خود خواسته یا مرگ شیرین گفته می‌شود، متوسل شود. اتانازی شرایطی است که در آن بیمار بنا به درخواست خودش به صورت طبیعی و آرام می‌میرد تا از هرگونه درد و رنج بیماری لاعلاج رهایی یابد.

در برخی از کشورها، این روش قانونی بوده در حالی که در برخی دیگر ممنوع است. در بسیاری از این کشورها، کمیسیون پزشکی باید وضعیت بیمار را کاملاً بررسی کند. تعدادی مانند لوکزامبورگ، کلمبیا و چند ایالت از ایالات متحده آمریکا شامل اورگن، واشینگتن، مونتانا و کالیفرنیا، ورمانت و کلرادو اتانازی به روش غیرمستقیم قانونی است.

آلن دلون

آلن دلون افسانه‌ای همچنین از پسرش آنتونی دلون خواسته است تا او را تا انتهای فرآیند همراهی کند، اما همانطور که در مصاحبه با RTL اشاره شده و پسرش اعلام کرد که همراهی اعدام کردن پدرش را رد کرده است. برای آن دسته از کسانی که نمی‌دانند، اسطوره سینمای فرانسه و یکی از خوش تیپ ترین مردان تاریخ سینما در سال‌های اخیر دچار مشکلات سلامتی شدید بوده و در سال 2019 نیز دچار سکته دو زمانه شد. او در حال حاضر در کشور سوئیس سکونت دارد، جایی که فرآیند اتانازی در آن قانونی و مجاز است.

این بازیگر کار خود را در دهه 1950 میلادی آغاز کرد و در بیش از صد فیلم از جمله «داستان ما» (Our Story)، «در آفتاب روشن» (In the Bright Sun)، «استریکس در بازی‌های المپیک» (Asterix at the Olympic Games) و بسیاری از آثار دیگر هنرنمایی کرد.

آلن دلون همچنین جوایز متعددی از جمله جایزه سزار بهترین بازیگر مرد در سال 1985 را برای بازی در فیلم داستان ما به دست آورد. او در سال 1991 نشان لژیون دونور، بالاترین نشان افتخار کشور فرانسه،  را دریافت کرد. او در چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم برلین برنده خرس طلای افتخاری شد. همچنین در جشنواره فیلم کن جایزه نخل طلای افتخاری را دریافت کرد.