تاریخ مرگ اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت رسما تاریخ مرگ اینترنت اکسپلورر را اعلام کرد

پس از ناکامی های فراوان و عدم استقبال کاربران از مرورگر اینترنت اکسپلورر؛ مایکرسافت رسما تاریخ مرگ این مرورگر را اعلام کرد؛ با این حال، پشتیبانی از آن همچنان ادامه خواهد داشت!

مرورگر خاطره ساز اینترنت اکسپلورر در ایستگاه پایانی خود قرار دارد! به همین جهت مایکروسافت در فاصله چند ماه باقی مانده تا زمان قطع پشتیبانی از این مرورگر، از کاربران آن خواسته تا از مرورگر مایکروسافت اج استفاده کنند. پیش از این، روز 15 ژوئن 2022 (25 خرداد 1401) به عنوان زمان وداع با این مرورگر اعلام شد و مایکروسافت تصمیم به توقف کامل پشتیبانی آن را داشت. با این وجود، ظاهرا تغییراتی در این استراتژی مایکروسافت حاصل شده است.

مرگ کامل اینترنت اکسپلورر یا ادامه پشتیبانی از آن؟

علیرغم اینکه تنها چند ماه تا تاریخ مرگ اینترنت اکسپلورر زمان باقی مانده است، اما هنوز میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان از این مرورگر کهنه کار استفاده می‌کنند. بر همین اساس، مایکروسافت تصمیم دارد پشتیبانی از IE را برای مدتی دیگر ادامه دهد. این کار با هدف تسهیل فرآیند انتقال از این مرورگر به مایکروسافت اج انجام خواهد شد.

با نزدیک شدن تاریخ اتمام پشتیبانی از این مرورگر، مایکروسافت با درج اطلاعیه ای رسمی این نکته را به کاربران گوشزد کرد. به گفته مایکروسافت، بسیاری از وبسایت‌ها از IE پشتیبانی نمی‌کنند و این امر، باعث افت شدید عملکرد این مرورگر خواهد شد.

تاریخ مرگ اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت همچنین تاکید می‌کند که آینده اینترنت اکسپلورر در مرورگر Microsoft Edge نهفته است. به همین جهت، مدی مخصوص به اینترنت اکسپلورر (IE Mode) را در مرورگر اج خواهد گنجاند و از این طریق، پشتیبانی از مرورگر مرده خود را ادامه خواهد داد!

این مد، برای مدتی در اختیار کاربران مایکروسافت اج قرار خواهد داشت و تجربه ای شبیه به IE را برای کاربران رقم خواهد زد. از این طریق، کاربران این مرورگر قادر خواهند بود سریع‌تر با Edge خو گرفته و پس از مدتی به طور کامل آن را جایگزین IE کنند. بدین ترتیب، پس از بازنشستگی کامل نسخه دسکتاپ اینترنت اکسپلورر 11 در تاریخ 24 خرداد، کاربران این مرورگر می‌بایست از مد IE Mode در اج استفاده کنند.

زمان مرگ کامل Internet Explorer

البته مد IE Mode، همانگونه که اشاره شد، موقتی است و مایکروسافت به تدریج اقدام به توقف پشتیبانی از آن در مرورگر اج خواهد نمود. این زمان برای نسخه‌های مختلف ویندوز متفاوت خواهد بود. برنامه مایکروسافت برای قطع کامل پشتیبانی از مد اینترنت اکسپلورر به شرح زیر خواهد بود:

  • ویندوز 10 نسخه Enterprise 20H2: روز 19 اردیبهشت 1402؛
  • ویندوز 10 نسخه Enterprise 2004: روز 23 آذر 1400؛
  • نسخه LTSC ویندوز 10 (2019): روز 20 دی 1407؛
  • Windows 8.1: روز 20 دی 1401؛
  • ویندوز 7: روز روز 25 دی 1401.

بر این اساس، مد IE Mode در مرورگر اج تا سال 2029 پشتیبانی خواهد شد و مایکروسافت یک سال پیش از قطع کامل پشتیبانی از آن، بار دیگر در این خصوص اطلاع رسانی خواهد کرد.

اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت بارها به کاربران مرورگر اینترنت اکسپلورر تاکید کرده تا از جدیدترین نسخه از Microsoft Edge که مطمئن‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر است، استفاده کنند. با این حال بسیاری از کاربران، از سایر مرورگرها بر روی ویندوز استفاده می‌کنند. شما از چه مرورگری استفاده می‌کنید؟ آیا طبق توصیه مایکروسافت، مرورگر اج را انتخاب کرده اید یا از جایگزین‌هایی نظیر فایرفاکس یا کروم استفاده می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*