آنر X7

مشخصات 3 گوشی جدید آنر X7، X8 و X9 از یک مراسم رونمایی مرموز در امارات لو رفت

در حالی که قرار است سه گوشی آنر X7، X8 و X9 به زودی رسما رونمایی شوند، مشخصات آن‌ها در رویدادی خصوص در امارات افشا شد.

مدتی پیش کمپانی آنر اعلام کرد که خانواده جدید گوشی‌های سری X خود را در رویدادی در تاریخ 29 مارس به طور رسمی معرفی خواهد کرد. سه محصول جدیدی که قرار است در این رویداد رونمایی شوند، گوشی‌های آنر ایکس 7، آنر ایکس 8 و آنر ایکس 9 5G هستند. پیش از این، Honor X8 به طور رسمی رونمایی شده بود. با این حال هیچگونه اطلاعاتی پیرامون X7 و X9 5G در دست نبود.

با این وجود، به نظر می‌رسد نیازی نیست تا روز 29 مارس برای رونمایی از مشخصات فنی این سه گوشی منتظر بمانیم. چراکه شب گذشته آنر در رویدادی خصوص در امارات به رونمایی از این سه گوشی پرداخت و ضمن به تصویر کشیدن هریک از این سه محصول، مشخصات فنی آن‌ها را نیز افشا نمود.

آنر X7 X8 X9

علیرغم اینکه این سه گوشی، همگی در خانواده سری ایکس آنر جای می‌گیرند، اما هر سه آن‌ها در حقیقت محصولات قدیمی‌تری هستند که پیش از این در چین عرضه شدند و اکنون با برخورداری از سرویس‌های گوگل، سایر بازارهای جهانی را هدف می‌گیرند.

پیش از این در خصوص Honor X8 اطلاعاتی را در اختیارتان گذاشتیم. با این حال، با گجت نیوز همراه باشید تا مشخصات فنی دو گوشی آنر X7 و آنر X9 را نیز بررسی کنیم.

مشخصات فنی گوشی آنر X7

آنر ایکس 7 در حقیقت نسخه گلوبال آنر پلی 30 پلاس به شمار می‌رود که ماه دسامبر سال 2021 در چین معرفی شد.

آنر X7

این محصول از یک صفحه نمایش 6.74 اینچی TFT LCD با رزولوشن 1600 در 720 پیکسل (HD+) استفاده می‌کند که قادر به نمایش 16.7 میلیون رنگ است و نرخ بازیابی 90 هرتز را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش همچنین از یک حفره قطره ای شکل در بالا بهره برده و 90.7 درصد از فضای جلوی گوشی را به خود اختصاص می‌دهد.

آنر ایکس 7 از تراشه دایمنسیتی 700 مدیاتک استفاده می‌کند و در نسخه‌های مختلف به چهار، شش یا هشت گیگابایت رم مجهز است. علاوه بر این، ظرفیت حافظه داخلی این گوشی هم 128 گیگابایت خواهد بود. در بخش نرم افزاری، رابط کاربری Magic UI 5.0 بر پایه اندروید 11 بر روی این محصول نصب است.

ماژول دوربین Honor X7 دوگانه است و از یک حسگر اصلی 13 مگاپیکسلی در کنار یک حسگر 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تشکیل می‌شود. همچنین، در قسمت جلو نیز از یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی استفاده خواهد شد.

این گوشی همچنین دو سیم کارته بوده و از 5G، وای فای دو بانده، بلوتوث 5.1 و GNSS پشتیبانی می‌کند. همچنین، جک 3.5 میلیمتری هدفون در کنار درگاه‌های USB نوع C و کارت حافظه میکرو اس دی هم از دیگر قابلیت‌های این گوشی هستند.

آنر پلی 30

آنر X7 همچنین از اکثر حسگرهای کلیدی نظیر شتاب سنج، حسگر نور محیط، قطب نما، حسگر مجاورت نور و سنسور اثر انگشت نیز برخوردار است. حسگر اثر انگشت این گوشی بر روی قاب کناری قرار دارد. علاوه بر این، ابعاد این گوشی 167.59 در 77.19 در 8.62 میلیمتر و وزن آن 198 گرم خواهد بود. Honor X7 در چهار رنگ مشکی، سفید، طلایی و آبی به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی Honor X9 5G

گوشی آنر ایکس 9 هم نسخه گلوبال Honor X30 به شمار می‌رود که در دسامبر 2021 در چین رونمایی شد.

آنر ایکس 30

این گوشی از تراشه‌های 6 نانومتری اسنپدراگون 695 کوالکام که قادر به پشتیبانی از 5G است استفاده می‌کند. آنر ایکس 9 همچنین در دو ظرفیت رم شش و هشت گیگابایت و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد.

تامین انرژی این محصول توسط یک باتری 4800 میلی آمپر ساعتی انجام می‌شود و شارژ سریع باتری هم با توان 66 وات انجام می‌پذیرد. هواوی ادعا می‌کند که شارژ باتری این گوشی از صفر تا هشتاد درصد ظرف تنها 30 دقیقه انجام می‌شود. حسگرهای این گوشی هم عبارتند از حسگر اثر انگشت (بر روی قاب کناری)، شتاب سنج ، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب نما.

صفحه نمایش آنر X9 اندازه ای 6.81 اینچی دارد و از پانل‌های IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2388 پیکسل بهره می‌برد. دوربین پشت آن نیز سه گانه بوده و متشکل از یک حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی، یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک حسگر عمق دو مگاپیکسلی است. آنر در X9 5G از دوربین‌های سلفی 16 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

ابعاد این گوشی هم برابر با 166.1 در 75.8 در 8.1 میلیمتر است و وزن آن به 189 گرم می‌رسد. این محصول به طور پیش فرض از اندروید 11 بهره می‌برد و رابط کاربری Magic UI 5.0 بر روی آن نصب است.

طراحی پشت آنر ایکس 9 5G تداعی کننده تعدادی از محصولات پریمیوم هواوی نظیر مجیک 4 و میت 40 پرو است. این گوشی همچنین در رنگ‌های مشکی، آبی، نقره ای و طلایی به بازار عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*