مشخصات فنی سری آیفون 14 اپل لو رفت

مشخصات فنی سری آیفون 14 اپل لو رفت

پس از افشای تصاویر مفهومی، اکنون نوبت به درز مشخصات سخت‌افزاری و نمایشگر آیفون 14 – iPhone 14 اپل رسیده است.

ماه گذشته، اپل کار تولید آزمایشی پرچم‌دار آینده خود یعنی آیفون 14 را آغاز کرد. اکنون، مشخصات این گوشی هوشمند و سایز جزئیات کلیدی مربوط به آن بر روی اینترنت قرار گرفته است. این افشا اطلاعاتی را در مورد عملکرد سخت‌افزاری، صفحه‌نمایش و سایر ویژگی‌های مدل‌های آینده سری آیفون در اختیار ما قرار داده است.

طبق گزارش‌ها، اپل در حال آماده‌سازی برای عرضه چهار مدل آیفون در سال 2022 است. این دستگاه‌ها در دو اندازه مختلف از نمایشگر عرضه خواهند شد. چندی پیش، رندرهای آیفون 14 و 14 پرو به‌طور آنلاین ظاهر شدند که در صورت صحت آنها، می‌توان نتیجه گرفت که سری پرو از طراحی جدیدی برخوردار خواهد بود. آیفون 14 پرو اپل احتمالا به قابلیت شناسه چهره به‌صورت تعبیه شده در نمایشگر نیز مجهز خواهد شد.

مشخصات فنی سری آیفون 14 اپل لو رفت

اکنون، افشاگر معروف به‌نام Shadow Leak، جزئیاتی جدید را در مورد ابعاد صفحه‌نمایش هر چهار مدل آینده آیفون در سال 2022 فاش کرده است. بر اساس این اطلاعات، مدل iPhone 14 Pro به نمایشگر LTPO مجهز است که علاوه بر آن، از نرخ نوسازی متغیر 1 تا 120 هرتزی نیز بهره می‌برد. هم‌چنین در این افشا، مشخصات و ویژگی‌های دیگر نسخه‌های آیفون 14 نیز مورد اشاره قرار گفته است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بوده که غول مستقر در کوپرتینو، سری آیفون 14 را در سپتامبر 2022 روانه بازار خواهد کرد. با این وجود، طبق گزارش MySmartPrice، تاریخ مشخص شده، در صورتی ممکن خواهد شد که همه چیز مطابق با برنامه‌های اپل پیش برود.

مشخصات و سایر جزئیات کلیدی سری آیفون 14

جزئیات فاش شده نشان می‌دهند که آیفون 14 از نمایشگر 6.06 اینچی با پنل OLED و از نوع منعطف استفاده خواهد کرد. پیش‌تر، رندرهای منتشر شده وجود یک بریدگی عریض در قاب جلوی دستگاه را تایید کرده بود که ایده اولیه قرارگیری سنسور‌های فیس‌آی‌دی و دوربین سلفی گوشی را نشان می‌دهد. با این‌حال، iPhone 14 Pro دارای یک بریدگی حفره‌ای شکل و هم‌چنین یک بریدگی قرص مانند خواهد بود. به عبارت دیگر، در مدل پرو برای قرارگیری دوربین سلفی از notch استفاده نخواهد شد.

مشخصات فنی سری آیفون 14 اپل لو رفت

علاوه بر این، طبق ادعای Shadow Leak، نسخه پرو نیز به یک صفحه‌نمایش 6.06 اینچی منعطف OLED با فناوری LTPO مجهز است. هم‌چنین، این افشا نشان می‌دهد که سری Pro از فناوری نمایش نرخ به‌روزرسانی ProMotion برخوردار خواهد بود. با این‌حال، نرخ نوسازی نمایشگر در نسخه معمولی به 60 هرتز محدود شده است. هر دو سری از آیفون 14 مکس و پرو مکس با نمایشگرهای 6.68 اینچی OLED و منعطف عرضه خواهند شد. به‌علاوه، آیفون 14 پرو مکس از یک پنل LTPO برای پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی ProMotion نیز بهره می‌برد.

این افشاگر هم‌چنین اشاره کرده که هر چهار آیفون جدید به ظرفیت 6 گیگابایتی رم مجهز خواهند بود. گذشته از این، گمانه‌زنی قبلی که از وجود یک تراشه A15 بایونیک در سری آیفون 14 و 14 مکس حکایت داشت، مورد تایید قرار گرفته است. با این‌حال، ظاهرا سری پرو و پرومکس از چیپست‌های جدید اپل به‌نام A16 Bionic استفاده خواهند کرد. مدل‌های سری پرو هم‌چنین دارای دو دوربین در پشت به‌همراه فلاش TrueTone هستند.

سری پرو هم‌چنین، احتمالا به سه دوربین در پشت با رزولوشن 48 مگاپیکسلی در لنز اصلی و سنسور LiDAR مجهز خواهد شد. با این‌حال، این گمانه‌زنی‌های هنوز قطعیت پیدا نکرده و با نزدیک‌تر شدن به موعد رونمایی از این سری، به مرور مشخصات واضح‌تری مورد افشا قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*