خط تولید پژو

افتتاح خط تولید پژو در پاکستان؛ یار دیرینه در کشور همسایه

خط تولید پژو طی همکاری با شرکت لاکی موتورز در پاکستان افتتاح شد. در حال حاضر نسل جدید پژو 2008 در این کارخانه تولید و بازار عرضه می‌شود.

شرکت فرانسوی پژو به عنوان یکی از شرکای قدیمی گروه صنعتی ایران خودرو محسوب می‌شود و در سال‌های قبل از تحریم شاهد عرضه محصولات متنوعی از این خودروساز فرانسوی به بازار ایران بودیم، اما تحریم‌ها باعث شد تا این خودروساز به جای ایران برای تولید محصولات خود به سراغ همسایه ما یعنی پاکستان برود.

جزئیات افتتاح خط تولید پژو در پاکستان

شرکت پژو طی همکاری با شرکت لاکی موتورز قصد دارد در بازار پاکستان حضور موفقی را تجربه کند و در همین راستا در کنار افتتاح خط تولید محصولات خود، 8 نمایندگی در شهرهای گجرانوالا، فیصل آباد، سیالکوت، لاهور و اسلام آباد تاسیس کرده است. البته هم‌اکنون فقط نسل جدید پژو 2008 در این کارخانه به تولید می‌رسد، اما در آینده نزدیک شاهد تولید مدل برقی این شاسی بلند جمع‌وجور نیز خواهیم بود. گفتنی است شرکت لاکی موتورز بیش از 50 سال در صنعت خودرو پاکستان حضور فعالی دارد.

خط تولید پژو

لیندا جکسون، مدیرعامل پژو در خصوص افتتاح خط تولید این شرکت در پاکستان عنوان کرد برای اولین بار محصولات اروپایی در پاکستان به تولید می‌رسند و ما از همکاری با لاکی موتورز در بازار پاکستان بسیار خوشحالیم؛ چرا که این همکاری ضمن اینکه باعث حمایت از صنعت خودروسازی این کشور می‌شود، برای ما نیز سودآور خواهد بود.

خط تولید پژو

در واقع از آنجایی که مشتریان در بازار پاکستان به شاسی بلندها علاقه زیادی دارند، حضور ما در این بازار نیز یک فرصت عالی خواهد بود تا بتوانیم شاسی بلندهایی چون پژو 2008 را به فروش برسانیم. همچنین دولت پاکستان برای تولید خودروهای الکتریکی نیز برنامه‌هایی را در نظر گرفته و همکاری پژو و لاکی موتورز می‌تواند این برنامه‌ها را به سرانجام برساند.