سامسونگ پادشاه بازار گوشی های منعطف تاشو

سامسونگ بازار گوشی های منعطف تاشو را قبضه کرده است

سامسونگ توانسته بازار گوشی های منعطف تاشو را کاملاً به خودش اختصاص دهد و ۸۸ درصد کل محصولات عرضه شده در این بازار، متعلق به غول کره‌ای باشد.

گوشی‌های خانواده گلکسی زد فولد و زد فلیپ، فرمانروایان بازار گوشی‌های تاشو هستند. موفقیت این گوشی‌ها در جذب مشتریان و نبود رقبایی هم سطح به سامسونگ اجازه داده بخش مهمی از این بازار باشد.

طبق گزارشی که توسط شرکت تحقیقاتی Omida منتشر شده، فروش گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ در سال ۲۰۲۱ با رشد سالانه ۳۰۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ مواجه بوده است. سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین گوشی‌سازهای جهان و بازیگر کلیدی بخش تاشو است که بیش از ۸۸ درصد فروش کل گوشی‌های انعطاف‌پذیر جهان را به خودش اختصاص داده است.

گلکسی زد فولد ۳ ؛‌ پادشاه گوشی های منعطف بازار

نباید متعجب شویم وقتی گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ با توجه به قیمت مناسبی که دارد و فروش ۴.۶ میلیون نسخه‌ای، به رهبر گوشی‌های تاشو در جهان تبدیل شود.این گوشی سال گذشته موفق شده ۵۲ درصد از کل فروش دستگاه‌های تاشو بازار را به خودش اختصاص دهد.

جایگاه دوم هم در اختیار برادر بزرگ‌تر آن، گوشی گلکسی زد فولد ۳ است. این گوشی با ۲.۵ میلیون نسخه فروش، ۲۷ درصد از کل فروش گوشی های منعطف تاشو در سال ۲۰۲۱ را به خودش اختصاص داده است. اما بعد از سامسونگ، هواوی بزرگ‌ترین تولیدکننده دستگاه‌های موبایل تاشو در سال گذشته بوده است. این کمپانی با فروش ۰.۹ میلیون نسخه موبایل تاشو، توانسته ۱۰ درصد کل بازار را به خودش اختصاص دهد.

حالا ما مشتاقیم ببینیم سامسونگ امسال چه عملکردی از خودش به نمایش خواهد گذاشت و گوشی‌های گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ با استحکام بالاتر و کاربردی‌تر از گذشته، چه فروشی را در بازار تجربه خواهند کرد. سامسونگ به زودی از این دو گوشی تاشو رونمایی خواهد کرد؛ اگر چه در حال حاضر اطلاعات زیادی از این محصولات در دست نیست.