گوشی تاشو TCL Flex V

گوشی تاشو TCL Flex V ، رقیبی ارزان قیمت برای گلکسی زد فلیپ 3

گوشی تاشو TCL Flex V جا مانده از نمایشگاه CES 2022 است. این گوشی به عنوان رقیب گلکسی زد فلیپ 3 با نصف قیمت آن وارد بازار خواهد شد.

رویداد CES امسال هم با تمام خوب و بدش تمام شد. در این رویداد محصولات مختلفی در شاخه‌هایی متفاوت از جمله لوازم خانگی، گجت‌های هوشمند، لوازم جانبی و کامپیوترها و تبلت‌ها معرفی شدند. معمولاً گوشی‌های هوشمند در رویداد دیگری که اسفند ماه با عنوان «کنگره جهانی موبایل» در بارسلونا جریان پیدا می‌کند، معرفی می‌شوند. اما ظاهراً طاقت منتظر ماندن تا آن زمان را نداشته و به همین خاطر تصمیم گرفته از اولین گوشی تاشو خودش در این رویداد پرده برداری کند.

گوشی تاشو TCL Flex V نصف قیمت گلکسی زد فلیپ 3 است!

شرکت چینی تی سی ال در CES 2022 از گوشی تاشو TCL Flex V رونمایی کرد. این گوشی ظاهری شبیه به گلکسی زد فلیپ 3 سامسونگ داشته و از مشخصات فنی میان‌رده برخوردار است. اما آنچه که باعث جذابیت این محصول شده، برچسب قیمتی 600 دلاری آن است که برای چنین گوشی تاشویی با نمایشگر منعطف OLED، حیرت‌انگیز است.

گوشی تاشو TCL Flex V

در قلب تپنده گوشی تاشو زد تی ای، چیپست میان‌رده اسنپدراگون 765G کوالکام قرار گرفته که محبوب‌ترین چیپست میان‌رده سال 2020 میلادی نیز بود. در پشت این گوشی دو دوربین 48 + 16 مگاپیکسلی حضور دارد. برای دوربین سلفی این گوشی هم سازنده از یک سنسور 44 مگاپیکسلی استفاده کرده است. گوشی تاشو TCL Flex V ظاهری شبیه به گوشی گران قیمت گلکسی زد فلیپ 3 دارد، اما وقتی تا می‌شود، هیچ چین خوردگی در وسط صفحه توجه شما را به خودش جلب نخواهد کرد. همین باعث بسیار زیبا به نظر رسیدن گوشی می‌شود.

ما فقط می‌دانیم که صفحه نمایش این گوشی از نسبت ابعاد 22 به 9 و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل برخوردار است. اندازه این نمایشگر مشخص نیست، ولی حدس می‌زنیم از یک نل 120 هرتزی LTPO روی آن استفاده شده باشد.

گوشی تاشو TCL Flex V

باتری به کار رفته روی این گوشی 3،545 میلی‌آمپر ساعتی است و علیرغم اینکه احتمالاً در نسخه نهایی، این گوشی با اندروید 12 به دست مشتریانش برسد، نمونه تولید شده‌ای که در نمایشگاه CES 2022 در معرض دید عموم قرار گرفت به اندروید 11 مجهز بود.

تی سی ال هنوز هیچ اطلاعاتی از تاریخ عرضه این گوشی تاشو ارائه نکرده است؛ ولی تضمین می‌کند که ارزان‌ترین گوشی تاشویی باشد که می‌توانید تهیه کنید.

فروش گوشی‌های تاشو تا سال 2023 ده برابری خواهد شد

طبق آخرین پیش‌بینی شرکت تحقیقاتی Counterpoint Research از فروش گوشی‌های هوشمند تاشو، فروش این محصولات در سال 2021 با حدوداً 9 میلیون نسخه همچنان یک رقمی باقی ماند و سامسونگ با سهم 88 درصدی، پادشاه بلامنازع این بازار نوظهور لقب گرفت. هرچند که این فروش نسبت به سال 2020، رشد سه برابری را تجربه کرده بود. با این حال پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد فروش گوشی‌های تاشو تا سال 2023 ده برابری شود.

ولی حتی با وجود ورود دیگر تولیدکنندگان به این بخش بازار، سامسونگ همچنان با سهمی در حدود 75 درصد، تاج پادشاهی را روی سر خودش نگه می‌دارد. اگر اپل هم تا سال 2023 وارد این بازار شود نه تنها باعث می‌شود که گوشی‌های تاشو به یک محصول رایج و مورد قبول‌تری تبدیل شوند، بلکه می‌تواند باعث بهبود بازدهی و گسترش زنجیره تأمین قطعات مورد نیاز این محصولات شود.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد نسل آینده گوشی‌های تاشو سامسونگ پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل گذشته خود را تجربه خواهند کرد. سامسونگ با کاهش چشمگیر قیمت، بهبود طراحی و ظاهر گوشی سری گلسی زد فلیپ، به دنبال جذب مشتریان جوان‌تر است. همچنین مدل جدید این گوشی از قلم S Pen نیز پشتیبانی خواهد کرد که به راضی کردن کاربران گوشی‌های قدیمی سری نوت کمک می‌کند.