حمله نظامی

آمریکا مستقیما چین را به حمله نظامی تهدید کرد!

یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا با اعلام این که چین به دنبال جنگ با تایوان است گفت ما می‌توانیم از گزینه حمله نظامی علیه چین استفاده کنیم.

حمله روسیه به اوکراین باعث شد تا بسیاری از کشورها از جمله آمریکا نگران جنگی مشابه در آسیای شرقی باشند و چین به تایوان حمله کند. در واقع اقدامات اخیر چین نشان می‌دهد که این کشور برای حمله به تایوان آماده شده و همین موضوع آمریکا را نگران کرده است. در همین راستا یکی از فرماندهان نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد در صورت شکست بازدارندگی در منطقه به چین حمله نظامی خواهیم کرد.

احتمال حمله نظامی آمریکا به چین

حمله نظامی

دریاسالار جان سی آکیلینو، فرمانده نیروی دریایی آمریکا در هند و اقیانوس آرام عنوان کرد چین طی 20 سال اخیر بزرگ‌ترین انباشت نظامی از زمان جنگ جهانی دوم را انجام داده و تجمیع این میزان تسلیحات باعث بی‌ثباتی منطقه خواهد شد. وی افزود ارتش آمریکا هم‌اکنون ماموریت جلوگیری از جنگ را دنبال می‌کند، اما اگر چین اقدام اشتباهی را انجام دهد، پنتاگون برای جنگ و پیروزی آمادگی کامل دارد.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در هند و اقیانوس آرام در ادامه تاکید کرد چین در حال نظامی کردن جزایر در دریای جنوبی چین بوده و قصد دارد آن را به قلعه‌هایی با تسلیحات ضد هوایی و ضد دریایی تبدیل کند. طبق گفته آکیلینو، این اقدامات برای گسترش قابلیت تهاجمی جمهوری خلق چین در فراسوی سواحل قاره‌ای بوده و پکن قصد دارد از این جزایر برای پرواز جنگنده و بمب افکن استفاده کند.