تویوتا سوپرا GR نسخه محدود GT4 50

تویوتا سوپرا GR نسخه محدود GT4 50 با 424 اسب بخار معرفی شد

تویوتا سوپرا GR نسخه محدود GT4 50 با طراحی ویژه و قدرت 424 اسب بخاری رسماً رونمایی شد. در ادامه شاهد مشخصات این خودروی اسپرت ژاپنی باشید.

تویوتا نسل جدید تویوتا سوپرا را بالاخره در سال 2019 به تولید رساند و همچنین در سال 2020 سوپرا GR GT4 را عرضه کرد. این خودروساز بزرگ ژاپنی حالا به مناسبت فروش 50 دستگاه از خودروی مخصوص پیست سوپرا GR GT4 تا پایان سال 2021، تویوتا سوپرا GR نسخه محدود GT4 50 را معرفی کرده است که تنها 6 نسخه از آن تولید خواهد شد.

تویوتا سوپرا GR نسخه محدود GT4 50

تویوتا سوپرا GR نسخه محدود GT4 50 دارای رنگ قرمز خاصی با تزئینات طلایی‌رنگ خواهد بود. در فضای داخلی نیز صندلی مسابقه‌ای جدید با نشان‌های دوخته‌شده به چشم می‌خورد. تویوتا همچنین صندلی شاگرد را به‌عنوان یکی از امکانات استاندارد به فضای داخلی اضافه کرده و نشان‌های مخصوص 50 Edition و پلاک کوچک شماره‌دار روی داشبورد فیبر کربن خالص، بر منحصر به فرد بودن این نسخه می‌افزایند.

این نسخه ویژه مجهز به یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی توربوشارژ از بی ام و است. این پیشرانه توانایی تولید قدرت 424 اسب بخار را دارد و قدرت خود را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته به محور عقب منتقل می‌کند. گفتنی است قیمت این نسخه تفاوتی با GR GT4 ندارد.

نمای بیرونی تویوتا سوپرا GR نسخه محدود GT4 50، عمدتاً شبیه به نسخه جاده‌ای به نظر می‌رسد و تنها تفاوت برجسته آن در اسپلیتر جلو و اسپویلر (بال) عقب است. این خودرو از بدنه فولادی بهره می‌برد و شیشه‌های جانبی آن به خوبی نشان می‌دهد که GT4 50 برای تاخت و تاز در پیست مسابقه طراحی شده است. البته نیاز به دقت زیادی نیست؛ فقط کافی است نگاهتان به فضای داخلی این خودرو بیفتد تا متوجه شوید نه یک نسخه استاندارد، بلکه یک نسخه ویژه مسابقه‌ای است.

تویوتا سوپرا GR نسخه محدود GT4 50

همان‌طور که انتظار می‌رود، تویوتا تمام المان‌های اضافی را از فضای داخلی سوپرا GR GT4 50 حذف کرده و یک قسمت فیبر کربنی سفت و سخت به‌جای داشبورد استاندارد و همچنین یک رول کیج با مقاوت بالا را در فضای داخلی قرار داده است.

تویوتا سوپرا GR GT4 از زمان معرفی‌اش تا به اینجا در بیش از 250 مسابقه شرکت کرده و موفق شده است 36 پیروزی به دست آورد و 78 بار نیز جزو برندگان مسابقه جای بگیرد. تویوتا اظهار داشته است که همچنان به توسعه و تولید GR GT4 و ضمناً پشتیبانی از مالکان این خودروها تا آینده نه چندان دور ادامه خواهد داد.

تویوتا سوپرا GR نسخه محدود GT4 50

با وجود شایعات مبنی بر ارائه گیربکس دستی برای مدل 2023 این خودرو، بعید به نظر می‌رسد که در آینده چنین اتفاقی به واقعیت بپیوندد. در حال حاضر جزئیات زیادی از آینده سوپرا در دست نیست و باید منتظر ماند و دید که این شرکت بزرگ ژاپنی چه برنامه‌های برای آن دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*