نیسان آریا 2023

نیسان آریا 2023 یک کراس اوور برقی با 390 اسب بخار قدرت

نیسان آریا 2023 یک کراس اوور برقی 390 اسب بخاری با فضای داخلی جادار و باکیفیت است. در ادامه شاهد مشخصات این شاسی بلند الکتریکی ژاپنی باشید.

خودروساز بزرگ ژاپنی بسیار زودتر از شرکت‌های بزرگ دیگر وارد عرصه خودروهای برقی شد و نیسان لیف را در سال 2010 روانه بازار کرد که تاکنون موفق به فروش بیش از 600 هزار دستگاه در سراسر جهان شده است. این هاچبک ژاپنی برای مدتی موفق‌ترین خودروی برقی دنیا به شمار می‌رفت، اما تسلا مدل 3 سریعاً جایگاه آن را از آن خود کرد که از تغییر تقاضای مشتریان از خودروهای برقی مقرون به صرفه به گزینه‌های سریع‌تر و قدرتمندتر حکایت دارد. حالا نیسان آریا 2023 آمده است تا ترکیبی از این دو را ارائه بدهد.

نیسان آریا 2023

معرفی نیسان آریا 2023

مشخصات فنی

نیسان آریا بر پایه پلتفرم CMF-EV حاصل اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی توسعه پیدا کرده و نیسان برای آن پیکربندی یک موتوره یا دو موتوره را در نظر گرفته است. نسخه‌های دیفرانسیل جلوی این شاسی بلند از یک موتور الکتریکی با قدرت 214 تا 238 برخوردارند. این درحالی است که نسخه‌های دو موتوره قادر به تولید قدرت 389 اسب بخار هستند و از سیستم تمام چرخ محرک هوشمندانه e-4ORCE از نیسان بهره می‌برند. این فناوری امکان تغییر تقسیم گشتاور جلو به عقب و تنظیم خروجی و بازیابی انرژی هر موتور جهت افزایش پایداری خودرو را فراهم می‌کند.

دو باتری پک 63 کیلووات ساعتی و 87 کیلووات ساعتی برای نیسان آریا 2023 در دسترس قرار خواهد گرفت. گفته می‌شود که باتری پک 63 کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی 400 کیلومتری و باتری پک 87 کیلووات ساعتی، شعاع حرکتی 480 کیلومتری را به دنبال می‌آورد. این شاسی بلند ژاپنی از فست شارژ DC تا 130 کیلووات پشتیبانی می‌کند. همچنین به‌جای رابط کمیاب CHAdeMO که نیسان لیف از آن بهره می‌گیرد، از رابط CCS استفاده خواهد کرد.

نیسان آریا 2023

طراحی نمای بیرونی

نیسان آریا با طول 4645 میلی‌متری در قلب شاسی بلندهای کامپکت قرار می‌گیرد. با وجود این، به لطف ارتفاع نمای جلو و طراجی رو به جلوی کابین آن که پایه شیشه جلو را کمی آن طرف محور جلو قرار می‌دهد، در ظاهر بزرگ‌تر به نظر می‌آید. چراغ‌های LED باریک و جلوپنجره بزرگ نیز المان‌های برجسته نمای جلو هستند و خط سقف رو به پایین این اس یو وی طوری طراحی شده است تا تاثیر قابل توجهی روی فضای کابین نگذارد. بی‌شک نیسان آریا طراحی جذاب‌تری نسبت به لیف دارد.

نیسان آریا 2023

فضای داخلی نیسان آریا 2023

نیسان آریا 2023 دارای کابینی جادار و خوش‌ساخت است که با ظرافت هرچه تمام‌تر، به‌صورت مینیمال و به دور از شلوغ‌کاری طراحی شده است. در این شاسی بلند دو نمایشگر 12.3 اینچی، یکی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی و دیگری برای صفحه آمپر دیجیتال به کار رفته است. عمده کلیدابزارهای فیزیکی به سیستم صوتی و کروز تعلق دارند و روی فرمان خودرو قرار گرفته‌اند. این درحالی است که امکان کنترل گرمایش و تهویه از طریق دکمه‌های لمسی ادغام‌شده با قسمت چوبی داشبورد مهیا شده است. این دکمه‌ها نوعی مقاومت لمسی دارند که کار با آن‌ها را رضایت‌بخش‌تر از رابط‌های لمسی صرف می‌کند.

نیسان آریا 2023

دکمه‌های مشابه برای انتخاب حالت دینامیک و e-Pedal به همراه سوئیچی برای باز و بسته کردن محفظه ذخیره‌سازی زیر داشبورد، زیر دسته دنده روی کنسول مرکزی جای گرفته‌اند. قسمت عقب فضای داخلی نیز شاید به اندازه قسمت جلو جادار نباشد، اما همچنان فضای کافی برای افراد بالغ را فراهم می‌کند.

قیمت مدل‌های پایین‌رده نیسان آریا 2023 هنوز اعلام نشده است، ولی قیمت مدل‌های دارای باتری بزرگ‌تر از 47,125 دلار آغاز می‌شود و نهایتاً به 60,125 دلار می‌رسد. این شاسی بلند الکتریکی ژاپنی، پاییز سال جاری میلادی به خریداران تحویل داده خواهد شد. در ادامه تصاویر بیشتری را از نیسان آریا 2023 مشاهده می‌کنید:

نمای بیرونی:

نمای داخلی:

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*