طلا در گوشی

چه میزان طلا در گوشی های موبایل وجود دارد؟

طلا به دلیل رسانایی بالا در ساخت بسیاری از وسایل الکترونیکی از جمله گوشی های موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما چه میزان طلا در گوشی های هوشمند وجود دارد؟

سازندگان وسایل الکترونیکی در ساخت محصولات خود نظیر گوشی های تلفن همراه از رسانای قدرتمندی چون طلا استفاده می‌کنند. در همین راستا شرکت‌های متعددی برای بازیافت طلاهای استفاده شده در وسایل الکترونیکی فعالیت می‌کنند و به شکل سالانه میزان زیادی از طلاهایی کشف شده خود را به شرکت‌های الکترونیکی می‌فروشند؛ اما در هر گوشی موبایل چقدر طلا وجود دارد؟

وجود 1/35 گرم طلا در گوشی های موبایل

در پاسخ به این سوال که در ساخت هر گوشی موبایل به چه میزان طلا استفاده شده باید گفت این میزان برای هر مدل گوشی متفاوت است، اما به شکل تقریبی می‌توان گفت هر گوشی هوشمند از حدود یک سی‌وپنجم (1/35) گرم طلا بهره می‌برد؛ یعنی طلای موجود در 35 گوشی به حدود ۱ گرم می‌رسد.

با وجود این که میزان طلای به کار رفته در گوشی های تلفن همراه بسیار ناچیز به نظر می‌رسد، اما همین میزان از یک فلز رسانای منعطف برای ساخت گوشی‌های موبایل بسیار ضروری است. البته برخی افراد نقره را جایگزین مناسبی برای طلا در ساخت موبایل می‌دانند، اما شرکت‌ها با در نظر گرفتن این نکته که نقره در معرض هوای آزاد اکسید می‌شود، همچنان از طلا استفاده می‌کنند.

در واقع در حال حاضر جایگزین مناسبی برای طلا وجود ندارد و شرکت‌ها برای ساخت وسایل الکترونیکی خود به طلا وابسته هستند. گفتنی است علاوه بر طلا و نقره، هم‌اکنون در ساخت گوشی‌های هوشمند از 60 نوع فلز دیگر نیز استفاده می‌شود که از این تعداد حدود ۱۲ فلز بدون جایگزین هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه