3 مورد از مهم ترین ویژگی هایی گوشی های پرچم‌دار از نگاه کاربران

3 مورد از مهمترین ویژگی های گوشی های پرچمدار از نگاه کاربران

در این مطلب به بررسی مهمترین ویژگی های گوشی های پرچمدار از دید کاربران که توسط تحلیل‌گران حوزه موبایل به‌دست آمده، می‌پردازیم.

سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند، در تولید محصولات پرچم‌دار از سیاست‌های متفاوتی برخوردار هستند. به غیر از هواوی و وان‌پلاس، به‌نظر می‌رسد تمرکز اصلی دیگر تولیدکنندگان بر روی گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده معطوف شده است. با این‌حال، از زمان طرد شدن هواوی از بخش عمده بازار، توجه برندهای چینی به سمت تولید گوشی‌های پرچم‌دار نیز جلب شده است. با اینکه به‌نظر نمی‌رسد این تصمیم، تاثیر چندانی در سهم بازار این برندها داشته باشد، اما براساس آخرین داده‌ها، دیگر سازندگان چینی هم‌چنان در پر کردن جای خالی هواوی از بازار محصولات گران‌قیمت با مشکل مواجه هستند که بخشی از آن، عدم توجه به مهم‌ترین ویژگی‌ های گوشی‌های پرچم‌دار است.

براساس تحقیقات Counterpoint، با افزایش میانگین قیمت فروش (ASP) گوشی‌های هوشمند، تولیدکنندگان چینی برندهای تلفن همراه نیز به‌طور منطقی، با کسب سود بیش‌تر به سمت بازارهای رده بالاتر روی می‌آورند. با این وجود، ساخت و عرضه موفقیت‌آمیز یک مدل گوشی هوشمند رده بالا کار چندان آسانی نیست. در سال 2021، سهم بازار گوشی‌های اندرویدی با قیمت بالای 600 دلار در چین، از 44.6% به 36.5% کاهش داشته است. به گزارش این وب‌سایت، اگرچه طبق پیش‌بینی‌ها، تصرف بخشی از بازار iOS برای گوشی‌های هوشمند اندرویدی ممکن است، اما مسیر آسانی برای انجام آن وجود ندارد.

3 مورد از مهم ترین ویژگی هایی گوشی های پرچم‌دار از نگاه کاربران

براساس مشاهدات تحلیل‌گران Counterpoint، گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار، بیش از هر چیز، باید در 3 ویژگی عملکرد خوبی داشته باشند.

3 ویژگی گوشی های پرچمدار به درخواست کاربران

3 مورد از مهم ترین ویژگی هایی گوشی های پرچمدار از نگاه کاربران

1- نمایشگر

تمرکز اصلی در بازار پرچم‌دار، حول محور صفحه‌نمایش بوده و گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار باید از نمایشگرهایی با نرخ نوسازی و وضوح بالا و دقت رنگ پیشرفته برخوردار باشند. اکنون با محصولات بالارده‌ای مواجه هستیم که از طیف رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کنند. در همین حال، در نسل فعلی، استفاده از صفحه‌نمایش LTPO برای گوشی‌های پرچم‌دار به‌جهت پشتیبانی از نرخ تازه‌سازی متغیر، به امری ضروری تبدیل شده است.

2- دوربین

دومین ویژگی مهم برای یک گوشی هوشمند از خانواده پرچم‌دار، توانایی بالا در تصویربرداری و عکاسی است. در عصر عکاسی محاسباتی، سازندگان در حال بهبود مشخصات دوربین‌های ANC هستند. به‌عنوان مثال، گوشی‌های هوشمند کنونی به دوربین‌های فوق‌عریض با وضوح فوق‌العاده یا لنزهای تله‌فوتو، پریسکوپ و غیره مجهز هستند. علاوه بر این، تلفن‌های همراه سطح بالا، از پیکربندی چند دوربینه خود جهت ثبت اطلاعات بیش‌تر برای پردازش الگوریتم‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند.

3- بازی

سومین ویژگی مهم، به تجربه بازی و گیمینگ تعلق دارد. بازی‌های پلتفرم موبایل، اکنون منابع محاسباتی گسترده‌تری را به نسبت گذشته مصرف می‌کنند تا بتوانند خواسته‌های گیمرها برای گرافیک شفاف و تجربه روان بازی را برآورده کنند. کنترل دما، دیگر عامل مهمی است که در القای تجربه بازی نقشی موثر را ایفا می‌کند و بدون شک هیچ‌کس نمی‌خواهد در حین بازی و فعالیت سنگین با گوشی خود، حرارتی بالا و ناخوشایند را از طریق بدنه گوشی احساس کند.

در کنار این ویژگی‌ها، سه جنبه فرعی دیگر نیز برای گوشی‌های سطح بالا حائز اهمیت هستند. اولین مورد، اتصال باثبات سیگنال است. برخی از گوشی‌های هوشمند برای بهبود دریافت سیگنال، به راه‌حل‌های 4x4MIMO یا Multiple Input Multiple Output مجهز هستند. دومین مورد، وضوح و بلندی در پخش صدای استریو و سومین جنبه نیز به قابلیت شارژ سریع و پایداری باتری تعلق می‌گیرد.

اگر سازندگان گوشی‌های هوشمند درصدد افزایش سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند باشند، علاوه بر سخت‌افزار، تکالیف زیادی برای ارتقای رابط کاربری و پشتیبانی نرم‌افزاری وجود دارد. از این نکته نباید چشم‌پوشی کرد که آیفون در کنار مشخصات فوق‌العاده سخت‌افزاری، از یک اکوسیستم غنی نیز برخوردار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*