نخستین چرم مصنوعی جهان با قابلیت تغییر رنگ

کمپانی اینفینیکس از نخستین چرم مصنوعی جهان با قابلیت تغییر رنگ رونمایی کرد

کمپانی اینفینیکس که از پیشگامان فناوری شارژ سریع موبایل است دیروز از نخستین چرم مصنوعی جهان با قابلیت تغییر رنگ رونمایی کرد.

به گزارش Transsion، روز گذشته شرکت اینفینیکس (Infinix) از نخستین چرم مصنوعی جهان با قابلیت تغییر رنگ رونمایی کرد که در مجاورت نور خورشید رنگ آن تغییر می‌کند. با این فناوری کاربران می‌توانند با تعیین یک الگو و یا پوشاندن بخشی از قاب پشتی،‌ رنگ آن را سفارشی کنند.

فناوری جدید با استفاده از واکنش به پرتوهای فرابنفش کار می‌کند بدین شکل که یک ترکیب فتوکرومیک در چرم ادغام می‌شود و با آن ساختار مولکولی چرم در مجاورت نور خورشید به سرعت تغییر می‌کند و نهایتا رنگ چرم گوشی عوض می‌شود. البته این موقتی است چرا که رنگ چرم به سرعت تغییر حالت داده به شکل اولیه خود باز می‌گردد.

قابلیت تغییر رنگ در این چرم مصنوعی چگونه است؟

Transsion می‌گوید که برخلاف فناوری رایج الکتروکرومیک، فناوری جدید اینفینیکس یک فناوری تغییر رنگ غیرفعال است به این معنا که برای ایجاد تغییر رنگ به انرژی اضافی از گوشی نیاز ندارد. در واقع به سادگی و با مسدود کردن نور در در اشکال مختلف، امکان ایجاد الگوهای مختلف و اشکال نامحدود وجود دارد.

تغییر رنگ چرم

انتظار می‌رود این فناوری به زودی در محصولات آینده اینفینیکس مورد بهره‌برداری قرار گیرد. مورد مشابه این فناوری را چندی پیش کمپانی ریلمی در گوشی ریلمی 9 پرو پلاس معرفی کرد که شیشه پشتی آن بسته به تغییر نور آفتاب و در محیط‌های مختلف رنگ‌های متفاوتی را نشان می‌داد. البته قاب پشتی ریلمی 9 پرو پلاس از جنس شیشه بود حال آنکه فناوری جدید اینفینیکس با تغییر رنگ چرم بسیار خاص و منحصر به فرد است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*