گوشی های آنر کیلیس خودروها

گوشی های آنر به کیلس خودروها تبدیل می‌شوند

کمپانی آنر اعلام کرد به زودی گوشی های HONOR می‌توانند تبدیل به کیلس خودروها شوند. این به معنای باز کردن قفل درب اتومبیل بدون کلید است.

تقریباً یک سال قبل، گوگل اعلام کرد که در حال همکاری با BMW و دیگر خودروسازان بزرگ جهان برای توسعه‌ی یک کلید دیجیتالی (کیلس) است که به صاحبان خودرو اجازه‌ی باز و بسته کردن درها و یا روشن کردن اتومبیل از طریق گوشی‌های اندرویدی را می‌دهد. آن زمان اطلاعیه‌ی گوگل سر و صدای زیادی به پا کرد؛ اما فقط کاربران محدودی می‌دانند که این ویژگی از طریق اندروید ۱۲ فعال است و بسیاری از گوشی‌سازها از این قابلیت استفاده کرده‌اند. امروز آنر موبایل رسماً اعلام کرده است که با همکاری شرکت Lili Auto این قابلیت را در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

کنترل خودرو با Magic UI 6.0 آنر

آنطور که کمپانی آنر می‌گوید، صاحبان اتومبیل‌هایی که از یک گوشی موبایل با رابط کاربری Magic UI 6.0 (مثل گوشی‌های سری آنر مجیک ۴) استفاده می‌کنند، می‌توانند از قابلیت باز کردن قفل بدون استفاده از حسگر بهره‌مند شوند. وقتی گوشی‌تان را به خودرو نزدیک کنید، قفل درب‌ها به صورت خودکار باز می‌شود. علاوه بر این، شما می‌توانید روی پدال گاز فشار دهید تا خودرو به صورت خودکار روشن شود. همچنین اگر از خودرو دور شوید، درب‌های آن به صورت خودکار قفل می‌شود.

تلفن‌های همراه آنر همچنین می‌توانند کنترل از راه دور اتومبیل را هم به دست بگیرند. به طور مثال شما می‌توانید از راه دور وضعیت خودرو را مشاهده کنید، پنجره را باز کنید و یا سیستم تهویه را روشن کنید.

در حال حاضر فقط کمپانی خودروسازی Lili Auto از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. اما به زودی اتومبیل‌های جدیدی که در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شده‌اند نیز می‌توانند از این قابلیت پشتیبانی کنند. اگر صاحب گوشی‌های سری آنر مجیک ۴، مجیک ۳ و آنر ۵۰ هستید، می‌توانید از این ویژگی در اتومبیل خود استفاده کنید.

استفاده به عنوان کیلیس خودروها فقط محدود به گوشی‌های آنر نمی‌شود

کلید دیجیتالی که توسط گوگل معرفی شده، یکی از کلیدی‌ترین امکانات اندروید ۱۲ است. به جز گوشی‌های آنر، برخی مدل‌های گوگل پیکسل و سامسونگ گلکسی هم می‌توانند به این ویژگی دسترسی پیدا کنند. این قابلیت از فناوری UWB که نوعی انتقال رادیویی ویژه است استفاده می‌کند. به لطف این فناوری، سنسور می‌تواند جهت سیگنال را بخواند. بنابراین آنتن موجود در گوشی می‌تواند اشیاء مجهز به فرستنده UWB را شناسایی کند و این به کاربران اندروید ۱۲ اجازه می‌دهد بدون درآوردن گوشی خود از داخل جیب بتوانند درب وسیله‌ی نقلیه‌ی خود را باز و بسته کنند.

با این حال اپل تنها پلتفرمی نیست که دسترسی کیلس به اتومبیل‌ها از طریق گوشی هوشمند را ارائه می‌کند. اپل در سال ۲۰۲۰ به کاربران خود این اجازه را داد که یک کلید دیجیتالی از اتومبیل خود را به اپل واچ یا گوشی آیفون اضافه کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*