گران ترین خودروهای بازار ایران

گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران

اگر به دنبال شناخت گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران هستید،‌ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با برخی از این خودروها آشنا شوید.

برای واردات خودرو به کشور ما قوانین پیچیده و عجیبی وضع شده است که باعث شده تا بسیاری از خودروهای لوکس و روز دنیا از ورود به خیابان‌های ایران باز بمانند. اما در این میان برخی خودروها نیز وجود دارند که از این قوانین پیروی نمی‌کنند و موفق شده‌اند مجوز ورود به بازار کشور را کسب کنند. ما در ادامه این مطلب تعدادی از این خودروهای وارداتی و لوکسی که مهمان بازار ایران شده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

با گران ترین خودروهای بازار ایران آشنا شوید

۱. فراری ۴۵۸

  • قیمت: 250 هزار دلار

گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران

شاید بتوان عنوان کرد که فراری ۴۵۸ گران ترین خودرو موجود در بازار ایران است. این خودرو لوکس که تنها یک نسخه قرمز رنگ آن در خیابان‌های ایران مشاهده شده است، دارای یک پیشرانه ۴.۵ لیتری ۸ سیلندر است که می‌تواند قدرت ۵۶۲ اسب بخار را به همراه گشتاور ۵۴۰ نیوتن‌متر به تولید برساند. وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه بر عهده یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک گذاشته شده است. سقف فراری ۴۵۸ از جنس آلومینیوم بوده و حداکثر زمان مورد نیاز برای باز یا بسته شدن آن برابر با ۱۴ ثانیه است. این خودرو می‌تواند نهایتا تا ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد و همچنین طول و وزن آن نیز به ترتیب برابر با ۴۵۲۷ میلی‌متر و ۱۳۴۰ کیلوگرم است.

لازم به ذکر است که این محصول از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ روی خط تولید فراری قرار داشت و مجموعا ۱۳ تا ۱۵ هزار دستگاه از آن روانه بازار جهانی شد و پس از سال ۲۰۱۵ نیز خودرو ۴۸۸ جای آن را در خط تولید فراری گرفت.

۲. بنتلی کانتیننتال GT

  • قیمت: 80 تا 110 هزار دلار

گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران

بنتلی کانتیننتال GT از جمله دیگر خودروهای لوکس موجود در بازار ایران است. لازم به ذکر است که تنها یک دستگاه از این اتومبیل مهمان خیابان‌های ایران شده و علاوه بر این سایر محصولات بنتلی نیز تجربه حضور در ایران را نداشته‌اند.

این کوپه جذاب به یک پیشرانه ۸ سیلندر تویین توربو ۴ لیتری مجهز شده است که می‌تواند قدرت ۵۰۰ اسب بخار را به همراه گشتاور ۶۶۰ نیوتن متر به تولید برساند. شتاب صفر تا صد این خودرو در ۴.۸ ثانیه رقم می‌خورد و حداکثر سرعت آن برابر با ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است. همچنین طول و وزن این خودرو نیز به ترتیب برابر با ۴۸۰۷ میلی‌متر و ۲۳۲۰ کیلوگرم است. با توجه به این که تنها یک نسخه از این اتومبیل روانه بازار ایران شده است، نمی‌توان قیمت دقیقی را برای این سوپر لوکس بریتانیایی اعلام کرد.

۳. مرسدس بنز  S500

  • قیمت: 2 میلیارد تومان

گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران

یکی دیگر از گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران، مرسدس بنز S500 مدل ۲۰۱۴ است. این محصول مرسدس بنز که از طراحی داخلی و خارجی جذابی بهره می‌برد به یک پیشرانه ۴.۷ لیتری توربوشارژ مجهز شده است که توانی برابر با ۴۵۵ اسب بخار را به همراه گشتاور ۷۰۰ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. این قدرت توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. این خودرو در ۴.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایتا سرعت آن نیز برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. وزن و طول این محصول نیز به ترتیب برابر با ۵۰۹۵ میلی‌متر و ۱۹۴۰ کیلوگرم است.

۴. بنز SL500

  • قیمت: 3 میلیارد تومان

گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران

بنز SL500 از جمله دیگر خودروهای لوکس موجود در بازار ایران است. کمپانی مرسدس بنز نمای داخلی و خارجی این اتومبیل را بسیار چشم نواز طراحی کرده است و هیچ ایراد خاصی در طراحی این خودرو به نظر نمی‌رسد. این خودرو که در تعداد محدود روانه بازار ایران شده است از یک پیشرانه ۴.۷ لیتری بهره می‌برد که می‌تواند قدرت ۴۲۹ اسب بخار را به تولید برساند. بنز SL500 در ۴.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت آن برابر با ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. همچنین طول و وزن این خودرو نیز به ترتیب برابر با ۴۵۶۲ میلی‌متر و ۱۹۱۰ کیلوگرم است.

۵. مازراتی گیبلی

  • قیمت: 9 میلیارد و 200 میلیون تومان

گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران

برای نمونه دیگری از خودروهای لوکس موجود در بازار ایران می‌توان به مازراتی گیبلی اشاره کرد. نمای داخلی و خارجی این خودرو بسیار زیبا طراحی شده است و در ساخت آن از با کیفیت‌ترین متریال استفاده شده است. مازراتی گیبلی از یک پیشرانه ۳ لیتری، ۶ سیلندر و ۲۴ سوپاپ بهره می‌برد که توانی برابر با ۳۲۶ اسب بخار را به همراه گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر به تولید می‌رساند. این خودرو در عرض ۴.۵ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایتا تا ۲۶۳ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. طول و وزن گیبلی نیز به ترتیب برابر با ۴۹۷۱ میلی‌متر و ۱۸۱۰ کیلوگرم است. مازراتی گیبلی موفق به دریافت ۵ ستاره ایمنی از سوی مؤسسه یورو انکپ شده است که با توجه به این موضوع مشخص می‌شود از نظر ایمنی در سطح بالایی قرار دارد.

۶. بی ام و i8

  • قیمت: 9 میلیارد و 200 میلیون تومان

گران ترین خودروهای موجود در بازار ایران

بی ام و i8 یکی دیگر از گران ترین خودروهای لوکس موجود در بازار ایران است. اصلی‌ترین ویژگی این خودرو آلمانی طراحی مدرن و اغراق‌آمیز آن است. این سوپر اسپرت آلمانی از سه پیشرانه با قدرت‌های مختلف بهره می‌برد. یکی از این پیشرانه‌ها ۳ سیلندر توربوشارژ است و حجمی برابر با ۱.۵ لیتر دارد که می‌تواند قدرت ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت این پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. برای چرخ‌های جلو نیز یک پیشرانه الکتریکی در نظر گرفته شده است و در نهایت یک پیشرانه برقی نیز برای مواقع ضروری وجود دارد که بیشتر به عنوان ژنراتور عمل می‌کند و در مواقع نیاز قدرت آن نیز وارد مدار می‌شود.

با مجموع قدرت ۳۵۶ اسب بخار، این خودرو می‌تواند در ۴.۴ ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت برسد که با توجه به وزن ۱۵۶۰ کیلوگرمی آن ارقام مناسبی به نظر می‌رسد. مصرف سوخت این سوپر اسپرت آلمانی نیز ۲.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر اعلام شده است، اما ممکن است با مصرف سوخت ۵ لیتر در هر صد کیلومتر نیز مواجه شوید. طول و وزن این خودرو نیز به ترتیب برابر با ۴۶۸۹ میلی‌متر و ۱۵۶۰ کیلوگرم است. لازم به ذکر است که تعدادی از این خودروها به وسیله واردکنندگان آزاد و تعدادی نیز توسط پرشیا خودرو روانه بازار ایران شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خوش به حال پولدارها که هم این دنیا واسشون بهشته هم اون دنیا،حالا به هر نحوی هم که اون ثروت رو بدست آورده باشن،بازم در آخر با ساخت یک بیمارستان یا مسجد و مدرسه،تضنیت بهشت اون دنیاشون رو مهر کرده دستشون میبینن