اپلیکیشن تشخیص ابتلا به کرونا

این اپلیکیشن موبایلی قادر به تشخیص ابتلا به کرونا با دقت 92 درصد است

شرکتی استرالیایی یک اپلیکیشن تشخیص ابتلا به کرونا با دقت بالا را معرفی کرده است. اما نحوه کارکرد این اپلیکیشن چگونه است؟

اپلیکیشن تشخیص ابتلا به کرونا یک شرکت استرالیایی در آزمایش‌های انجام شده تا 92 درصد موارد در تشخیص عفونت کووید 19 و انواع آن از جمله دلتا و امیکرون دقیق عمل کرده است. ResApp به طور خاص بر تجزیه و تحلیل صدای سرفه افراد از طریق میکروفون گوشی تمرکز دارد و بر این اساس وضعیت ریه‌های فرد را بررسی بررسی می‌کند.

اپلیکیشن تشخیص ابتلا به کرونا

تست‌ها در خانه، مراکز تست کووید 19 و بیمارستان‌ها انجام شده است و دقت تشخیص اپلیکیشن در عموم موارد مشابه با نتایج آزمایش سریع آنتی‌ژن بوده است. البته سخنگوی شرکت سازنده این برنامه گفته که حتی دقت اپلیکیشن موبایلی تشخیص کرونا از دقت تست‌های سریع آنتی‌ژن که افراد در خانه انجام می‌دهند بیشتر است.

برنامه تشخیص کرونا

در حال حاضر این برنامه تاییده‌های نظارتی لازم را دریافت کرده است و نکته جالب اینکه ResApp با تمرکز بر صدای سرفه افراد نه فقط قادر به تشخیص ابتلا به کرونا است بلکه می‌تواند دیگر بیماری‌های تنفسی رایج مانند ذات‌الریه و یا آسم را هم تشخیص دهد.

به علاوه ResApp با فناوری خاص تجزیه و تحلیل صدای سرفه و تنفس می‌تواند ابتلای افراد به آپنه خواب را هم تشخیص دهد. حالا این اپلیکیشن ابزاری کاربردی و آسان برای تشخیص سریع ابتلا به کووید 19 از طریق موبایل محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*