محبوب ترین آپشن های خودرو

10 مورد از محبوب ترین آپشن های خودرو در میان مردم

امروزه خودروسازان با هدف جلب رضایت مشتریان برای محصولات خود آپشن های متعددی را در نظر می‌گیرند. از این رو قصد داریم شما را با 10 مورد از محبوب ترین آپشن های خودرو در میان مردم آشنا کنیم.

بسیاری از مشتریان هنگام خرید خودرو به آپشن های آن توجه ویژه‌ای دارند و به همین دلیل خودروسازان با هدف جلب نگاه مشتریان برای محصولات خود آپشن‌های متعددی را در نظر می‌گیرند. البته برخی از آپشن های خودروها بسیار محبوب بوده و برخی دیگر کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. در همین راستا قصد داریم شما را با 10 مورد از محبوب ترین آپشن های خودرو در میان مردم آشنا کنیم.

آشنایی با محبوب ترین آپشن های خودرو

۱. کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)

محبوب ترین آپشن های خودرو

فرمان‌دهی کمتر یا بیشتر راننده در پیچ‌ها باعث انحراف خودرو از مسیر می‌شود؛ در چنین شرایطی راننده قادر به کنترل خودرو نبوده و خودرو نیز چپ خواهد کرد. از این رو سامانه پایداری الکترونیکی به عنوان یک آپشن کاملا دیجیتالی می‌تواند در پیچ‌ها با استفاده از ترمزهای پیاپی به شکل هوشمند مانع انحراف خودرو به خارج از جاده شود. همچنین نسخه‌های پیشرفته این سامانه با کاهش قدرت و نیروی پیشرانه می‌تواند خودرو را بهتر و دقیق‌تر کنترل کرده و از انحراف یا چپ کردن خودرو جلوگیری کند.

2. سامانه دید در شب (Night Vision)

میزان دید راننده در شب به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. از این رو خودروسازان برای محصولات خود آپشن دید در شب را ارائه می‌دهند تا رانندگان بتوانند هنگام رانندگی در جاده‌های تاریک دید مناسبی داشته باشند؛ این سامانه می‌تواند در شب به شکل مادون قرمز تصاویر سیاه و سفیدی را نشان دهد.

3. پارک‌ خودکار

محبوب ترین آپشن های خودرو

بسیاری از رانندگان با پارک کردن دوبل خودرو مشکل دارند و حتی برخی از آنها به دلیل پارک دوبل اشتباه نمی‌توانند آزمون رانندگی را با موفقیت پشت سر بگذارند. در همین راستا آپشن پارک خودکار امکانی را فراهم می‌سازد تا پس از این که راننده خودرو را به شکل موازی در کنار خودرو جلوی محل پارک قرار داد، سامانه پارک خودکار سایر مراحل پارک را به کمک سنسورهای تعبیه شده انجام دهد.

4. گرمایش و سرمایش صندلی‌ها

یکی دیگر از محبوب ترین آپشن های خودرو سیستم گرمایش و سرمایش صندلی‌ها است. امروزه بسیاری از خودروسازان علاوه بر این که برای کابین محصولات خود سیستم‌های گرمایش و سرمایش پیشرفته‌ای در نظر می‌گیرند، صندلی‌ها را نیز به سامانه گرمایش و سرمایش مجهز می‌کنند تا راننده و سرنشینان بتوانند در فصل‌های مختلف سواری راحتی را تجربه کنند.

5. نمایشگر شیشه جلو (Head-up Display)

آپشن نمایشگر شیشه جلو یکی از تکنولوژی‌های جدید خودروهای امروزی محسوب می‌شود که می‌تواند اطلاعات ضروری خودرو را روی شیشه جلو به نمایش بگذارد. به کمک این سیستم، راننده بدون این که چشمان خود را از جاده بردارد و به صفحه کیلومترشمار نگاه کند، می‌تواند به تمام اطلاعات مورد نیاز روی شیشه جلوی خودرو دسترسی داشته باشد.

6. سانروف، مونروف و پانوراما

محبوب ترین آپشن های خودرو

یکی از محبوب ترین آپشن های خودرو در میان مردم سقف‌های متحرک شامل سانروف، مونروف و پانوراما ست. خودروسازان سانروف‌ها را شفاف و مونروف‌ها را تیره طراحی می‌کنند و به همین دلیل می‌توان گفت تفاوت اصلی آنها به رنگشان مربوط می‌شود. همچنین بر خلاف سانروف و مونروف که در بخش جلوی خودرو نصب می‌شوند، پانوراماها به شکل کامل سقف را می‌پوشانند.

7. کروز کنترل تطبیقی

قابلیت کروز کنترل قادر است با ثابت نگه داشتن سرعت خودرو روی یک عدد مشخص مانع عبور خودرو از سرعت غیر مجاز شود و همچنین راننده به کمک آن بتواند پای خود را از روی پدال بردارد. همین ویژگی‌ها باعث شده تا کروز کنترل تطبیقی به یکی از محبوب ترین آپشن های خودرو تبدیل شود. علاوه بر این، نسخه‌های جدید کروز کنترل می‌توانند به کمک قابلیت‌های کنترل فاصله با خودروی جلو و رادار عملکرد بهتری را ارائه داده و از برخوردهای احتمالی جلوگیری کنند.

8. دسترسی و استارت بدون کلید (KLS)

رانندگان به کمک آپشن دسترسی و استارت بدون کلید یا کی‌لس می‌توانند با استفاده از یک کنترل از راه دور با برد 2 تا 25 متری درهای خودرو را باز کرده و همچنین هنگام ورود به خودرو با یک دکمه خودرو را روشن کنند. البته از آنجایی که دکمه استارت به شکل خودکار وجود کنترل از راه دور را بررسی می‌کند، هنگام استارت زدن نباید کنترل از راه دور بیش از یک متر از دکمه استارت فاصله داشته باشد.

9. موقعیت یاب (GPS)

محبوب ترین آپشن های خودرو

موقعیت یاب یکی دیگر از محبوب ترین آپش های خودرو محسوب می‌شود. این آپشن در موبایل‌ها و تبلت‌ها نیز کاربردهای زیادی به همراه دارد. در واقع راننده با فعال کردن این آپشن می‌تواند خودروی خود را از طریق ماهواره ردیابی کرده و روی مانیتور خودرو یک نقشه گرافیکی را مشاهده کند. راننده به کمک موقعیت یاب قادر است فرایند مسیریابی را به درستی انجام داده و کوتاه‌ترین مسیر را برای رسیدن به مقصد پیدا کند.

۱۰. حافظه تنظیمات صندلی

آپشن حافظه تنظیمات صندلی زمانی که چند نفر از اعضای خانواده از یک خودرو استفاده می‌کنند، بسیار کاربردی خواهد بود. در واقع از آنجایی که هر فرد هنگام رانندگی یک تنظیم متفاوت را برای صندلی، فرمان و آینه‌ها در نظر می‌گیرد، این آپشن می‌تواند تنظیمات هر فرد را ذخیره کرده تا افراد بتوانند با فشردن فقط یک دکمه، تنظیمات دلخواه صندلی، فرمان و آینه‌ها را اعمال کنند.