رنو

خروج رنو از روسیه ؛ ضربه‌ای بزرگ به بازار خودرو روس‌ها

رنو به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد فعالیت خود در بازار روسیه را متوقف کند. در صورت تحقق این اتفاق، بازار خودرو روسیه ضربه بزرگی خواهد خورد.

شرکت خودروسازی Renault در تاریخ ۲۳ مارس 2022 با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که فعالیت خود را در بازار روسیه متوقف خواهد کرد و به همکاری خود با خودروسازان روسی پایان خواهد داد. این در صورتی است که رنو ۶۸ درصد از سهام شرکت اتوواز (خودروساز بزرگ روسیه) را در اختیار دارد و به همین خاطر خروج این شرکت از روسیه دشوار شده است.

رنو سهام خود در اتوواز را واگذار خواهد کرد

شرکت اتوواز طی سال‌های گذشته از همکاری با Renault سود زیادی برده است. هم‌اکنون ۴۵ هزار نفر از شهروندان روسیه در رنو مشغول به کار هستند که این شرایط باعث شده تا موقعیت شغلی آن‌ها به خطر بیفتد. دارایی‌های Renault در روسیه شامل خط تولید، نمایندگی‌های فروش و دارایی‌های معنوی است که ارزش آن‌ها بالغ بر ۲۱۹۵ میلیون یورو (حدود ۲.۴۱۶ میلیون دلار) می‌شود.

از طرف دیگر رنو قصد دارد سهام خود در اتوواز را واگذار کند که با توجه به تحریم‌های مالی روسیه، برای انجام این کار باید موانع بسیاری را پشت سر بگذارد. توقف فعالیت Renault در روسیه باعث شده تا این گروه خودروسازی در چشم‌انداز مالی سال ۲۰۲۲ خود صرف نظر کند و به جای رشد ۴ درصدی، رشد سه درصدی را تا پایان سال برای خود پیش‌بینی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*