هواپیمای روز قیامت

فرود هواپیمای روز قیامت در بریتانیا؛ هشدار جدی آمریکا به روسیه

هواپیمای روز قیامت ارتش ایالات متحده در حالی که حامل رئیس جمهور بایدن و همسرش بوده در فرودگاهی در بریتانیا دیده شده است.

در بحبوحه نگرانی‌ها از تهاجم روسیه به اوکراین که ممکن است به جنگ جهانی سوم دامن بزند، یک فروند هواپیمای روز قیامت که قادر به مقاومت در برابر موج انفجار هسته‌ای است در یکی از فرودگاه‌های بریتانیا رویت شده است.

هواپیمای روز قیامت

هواپیمای روز رستاخیز

هواپیمای بوئینگ 747 نایت‌واچ در شرایطی که حامل رئیس جمهور آمریکا بود در RAF Mildenhall در سافولک به زمین نشست. بایدن در سفری چهار روزه و با هدف جلب برخی حمایت‌های سیاسی علیه روسیه در سفر است و با این هواپیما جابجا می‌شود.

هواپیمای نایت‌واچ بوئینگ چیزی بیش از 150 میلیون پوند ارزش دارد و با روش خاصی برای مقاومت در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی ناشی از انفجار هسته‌ای ساخته شده است.

دولت ایالات متحده از دهه 70 میلادی ناوگانی از هواپیماهای نایت‌واچ را در یک پایگاه هوایی و برای شرایط اضطراری تحت امر دارد. این هواپیمای ایمن هسته‌ای در واقع از یادگارهای جنگ سرد است که با عنوان پنتاگون پرنده هم شناخته می‌شود.

پیش از این ولادیمیر پوتین در بحبوحه نگرانی‌ها درباره بروز یک جنگ هسته‌ای در تلویزیون دولتی روسیه ظاهر شده بود و به رهبران دولت‌های غربی هشدار داده بود که در صورت استقرار نیروهای غربی در اوکراین،‌ او جنگ جهانی سوم را آغاز خواهد کرد. اولگا اسکابیوا مجری برنامه دولتی روسیه 1 در این باره گفته:

اگر کشورهای عضو ناتو تصمیم بگیرند نیروهای حافظ صلح را به اوکراین بفرستند باید بدانند که این یک درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو قلمداد می‌شود. اهمیتی ندارد که این برخورد چگونه به پایان برسد، در هر حال این می‌تواند آغاز جنگ جهانی سوم باشد.

جو بایدن

البته رهبران برخی دولت‌های غربی هم در پاسخ به تهدیدات کرملین گفته‌اند که در صورت اعلان جنگ از سوی پوتین، برنامه‌های اضطراری را اجرا می‌کنند. همچنین به گزارش نیویورک تایمز، جو بایدن به طور مخفیانه یک تیم از مقامات امنیت ملی ملقب به «تیم ببر» را برای ترسیم سناریوهای واکنش ایالات متحده و متحدانش تشکیل داده است.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو هم گفته که در نظر گرفتن طرح‌های اضطراری بعد از تهدیدهای پوتین در شبکه‌های تلویزیونی به نظر ضروری می‌رسد. استولتنبرگ می‌گوید که انتظار دارد «متحدان ناتو با ارائه حمایت‌های اضافی شامل کمک‌های نظامی و تجهیزات امنیت سایبری برای کمک به اوکراین در برابر تهدید‌های شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و حتی هسته‌ای موافقت کنند»

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. در این 200 سال اخیر هرکجا جنگی اتفاق افتاد آمریکا اونجا حضور داشته
    ولی نیومده که جنگ رو به پایان برسونه
    فقط تسلیحات میفروشه و آتش افروز جنگ هستش
    کار دیگه اش هم اینه که تو اون کشور ها پایگاه میسازه و شروع میکنه به چپاول و قتل و عام و دزدی و جنگ روانی و……….

  2. طرفدار هیچ طرفی (شرق/غرب) نیستم؛ ارزشش را هم ندارند: سگ زرد برادر شغال است و تف به این، لعنت به آن! امّا گناه مثلًا فلان دانشجو، هنرمند یا ورزشکار چیست که در خارج از قارّه‌اش بخاطر رفتار بد رئیس کشورش، تنبیه شود؟ چرا تحریمگر غذا و داروی ملل، در دادگاه بین‌المللی مجازات نشود؟ چرا ایرانی جماعت -در خارج هم- از حقوق اولیّه (حساب بانکی بین‌المللی) محروم باشد؟ آری، سیاست خواه-ناخواه دماغش را در کاسۀ همگان فرو میکند ولیک چرا بشریّت یاد نمی‌گیرد سیاست کثیف را در احوال شخصیّه دخالت ندهد؟ چرا و تاکی باید وطنِ قهری (زاده شدن بی‌اختیار در کشوری) جُرم نابخشودنی باشد / امتیازی تبعیض آمیز؟ دنیا دارد متأثر از تبلیغات امپریالیزم، خودش را به جهنّم جنگ اتمی سوق میدهد. غافل از اینکه اکراین هرچه باشد به جنگ جهانی نمی‌ارزد: کلّ را نباید و نشاید فدای جزء نمود. وانگهی، مگر جنگ فقط در اکراین است یا خون اکراینی از سایر جنگ‌زدگان رنگین‌تر است؟ نژادپرستانی که بنزین انساندوستی بر آتش اکراین مي‌ریزند چرا بر تداوم کشتار ۷ ساله مستضعفین یمن ساکتند؟ جامعۀ بشری چرا فکر نمی‌کند: کمترین آسیب جنگ جهانی علاوه بر مرگ و ویرانی، قحطی و آوارگی است که خشک و تر را باهم مي‌سوزاند. از ایلان ماسک بخاطر کنسی و ردّ درخواست کمک بهداشت جهانی بدم میاد ولیک حرف خوبی زد که پوتین را به جنگ فردی دعوت کرد. گرچه او طرفِ دعوا نیست وگر ریاکار نبود بایست ۲ ولادیمیر (زلنسکی V پوتین) را به مبارزۀ تن به تن فرا میخواند.
    و السلام