خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

تولد 55 سالگی تیم مرسدس بنز AMG با معرفی دو خودرو هیجان انگیز

تیم مرسدس بنز AMG به مناسبت آغاز 55 سالگی خود، خودروهای سوپر اسپرت AMG GT نسخه مخصوص پیست و شاسی بلند AMG G 63 ادیشن 55 را رونمایی کرد.

سال 1967، یکی از سال‌های تاثیر گذار در تاریخ صنعت خودروسازی محسوب می‌شود. در آن زمان، دو تن از برترین مهندسان آلمانی یعنی هانس ورنر اوفرشت (Hans Werner Aufrecht) و ارهارد ملچر (Erhard Melcher)، برند AMG را تاسیس کردند. اکنون سال‌هاست که همکاری موفقیت آمیزی را از تیم مرسدس بنز AMG شاهد هستیم. در همین راستا، جشن 55 سالگی این برند، باشکوه‌تر از همیشه برگزار شده است. در ادامه به معرفی کامل دو خودرو جدید برند Mercedes AMG خواهیم پرداخت.

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG

1- مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست (track edition)

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

این خودرو فقط در 55 نسخه و تماما به صورت دست ساز در کارخانه شهر آفالترباخ (Affalterbach) به تولید رسیده و همانطور که از اسمش پیداست، فقط در پیست‌های اتومبیلرانی دیده خواهد شد.

مشخصات فنی آخرین شاهکار سوپر اسپرت تیم مرسدس بنز AMG

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

اگر کمی وسواس را کنار بگذاریم، می‌توان گفت که پیشرانه هشت سیلندر بای توربو شارژ 4 لیتری این سوپر اسپرت با 734 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین خودرو تیم مرسدس بنز AMG است که تا به امروز تولید شده. این پیشرانه همراه با یک گیربکس ترتیبی 6 سرعته ساخت شرکت «Hewland HLS» می‌تواند چرخ‌های عقب «آ ام گ جی‌ تی» را به حرکت دربیاورد و آسفالت پیست را به آتش بکشد. بد نیست بدانید که اتصال بین پیشرانه در قسمت جلو و چرخ‌های محور عقب از طریق یک میل گاردان تمام فیبر کربن حاصل می‌شود.

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

سیستم تعلیق تطبیقی هم یکی از شاهکارهای این خودرو است که با دامپرهای ساخت شرکت بیلشتاین (Bilstein) ترکیب شده و می‌تواند 4 حالت ارتفاعی مختلف را داشته باشد. هر کدام از این حالت‌ها، مخصوص سرعتی خاص هستند که فاصله خودرو از سطح زمین را تعیین می‌کنند. میله‌های ضد غلتش سیستم تعلیق هم به صورت کاملا مستقل قابل تنظیم هستند. همچنین در هر دو محور عقب و جلو می‌توانید سیستم تعلیق دو جناغی را مشاهده کنید که نرمی خاصی را به راننده هدیه می‌دهند.

تریم‌های مختلف و بهبودهای اعمال شده

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

اگر تریم‌های GT3 و GT4 را انتخاب کنید می‌توانید از سیستم کنترل کشش مخصوص مسابقه بهره مند شوید. این سیستم در کنار برنامه ترمز ABS اختصاصی 12 حالته، در این دو تریم وجود دارد. حالت 1 سیستم ABS، با فعال کردن AC/TCS، بیشترین کنترل ترمز ضد قفل را فعال می‌کند. این تنظیمات تا حالت 11 و 12 ادامه پیدا می‌کنند که به ترتیب، به کمترین دخالت AC/TCS و غیرفعال کردن آن مربوط می‌شود. این ترمزها با دیسک‌های فولادی با ابعاد 390 میلی متر در محور جلو و 355 میلی متر در محور عقب، هماهنگ شده‌اند.

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

تیم مرسدس بنز AMG برای کاهش وزن AMG GT نسخه مخصوص پیست، تا جایی که امکان داشته، از فیبر کربن استفاده کرده است. اگر به کاپوت، اسپویلر، دیفیوزر و باله عقب، دیفیوزر جلو، جلو پنجره و آینه‌های بغل توجه کنید، می‌‌توانید ردپای فیبر کربن را ببینید. اگر سوپر اسپرت AMG GT بلک سریز را نسخه خام آن حساب کنیم، می‌توانیم کاهش وزن 215 کیلوگرمی را انتظار داشته باشیم. GT نسخه مخصوص پیست با وزن 1400 کیلوگرم در برابر GT بلک سریز 1615 کیلوگرمی، کاهش وزن شدیدی را تجربه کرده. البته قسمت زیادی از وزن این خودرو، به باک بنزین 120 لیتری آن تعلق دارد؛ چرا که خودروهای مسابقه‌ای که برای بیش از 50 دور رقابت طراحی شده‌اند، معمولا از باک 100 لیتری یا بیشتر از 100 لیتر بهره‌مند هستند.

تغییرات مخصوص به پیست

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

وقتی صحبت از خودروهای مخصوص پیست می‌شود، باید انتظار رول گیج را هم داشته باشید. در این خودرو با یک رول گیج تمام فولادی با ضریب کشش بسیار بالا و فریم آلومینیومی اسپارس رو به رو هستیم. اگر این تنظیمات هم به کمک راننده نیاید، باز هم با یک صندلی تمام کربنی طرف خواهیم بود که با کمربند 5 نقطه‌ای خود می‌تواند امنیت جان راننده را تامین کند. این تنظیمات و تجهیزات، مطابق آخرین استاندارهای سازمان بین المللی اتومبیلرانی (FIA) هستند. از آن جایی که اکثر رانندگان مرسدس بنز از قد بلندی برخوردار هستند، این صندلی به طور اختصاصی برای افراد قد بلند طراحی شده.

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

فرمان اسپرت جدا شونده برقی – مکانیکی، اکثر تنظیمات کنترلی مخصوص زمان رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌دهد و به طور اختصاصی طی همکاری مشترک با تیم کیوب کنترلز (Cube Controls) طراحی شده. در بالای فرمان هم یک نمایشگر LCD را شاهد هستیم که می‌تواند تنظیمات خودرو را بر اساس تغییراتِ شخصی سازی‌ شده توسط راننده، بهبود دهد. این نمایشگر قابل برنامه ریزی، ساخت شرکت بوش و مدل «BOSCH DDU 11» است.

تغییرات آیرودینامیکی مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

اگر به اسپویلرها و باله‌های کناری و بال عقب خودرو نگاه کنید، نیروی رو به پایین یا داون فورس را حس خواهید کرد. همچنین در پشت چرخ‌های جلو و عقب، باله‌های کوچکی را مشاهده می‌کنیم که می‌توانند جریان هوا را به سمت پایین منحرف کنند. ورودی‌های هوا اطراف خودرو، در مرحله اول، برای خنک نگه داشتن ترمزها طراحی شده‌اند و همچنین می‌توانند داون فورس کمی را تولید کنند.

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG GT نسخه مخصوص پیست

همانطور که در طراحی خودرو فرمول یک مرسدس بنز، طراحی دیفیوزر دوگانه را دیده بودیم، به نظر می‌رسد که این طراحی، در حال تبدیل شدن به یک سنت است. در قسمت عقب خودرو، دیفیوزر دوگانه و بال مکانیکی قابل تنظیم را می‌بینیم. این موضوع می‌تواند در هر سرعتی، داون فورس مناسب را تولید کند؛ چرا که سیستم بال عقب ثابت، فقط در سرعت‌های خاص و معمولا بالایی می‌تواند نقش داون فورس خود را نشان دهد. در پایان می‌توانیم به جلو پنجره عظیم و کیت مکش بزرگ GT نسخه مخصوص پیست اشاره کنیم که وظیفه خنک نگه داشتن پیشرانه و تامین هوای آن را بر عهده خواهد داشت. نهایتا به رینگ‌های آلومینیومی 18 اینچی با رنگ نقره‌ای جذاب مانگو مخصوص مرسدس بنز می‌‌رسیم که با رگه‌هایی از رنگ قرمز ترکیب شده است. همانطور که انتظار داشتید، با یک خودرو مسابقه‌ای طرف هستیم پس در داخل کابین، اتفاقات و تزئینات و تریم‌های خاصی وجود ندارد؛ فقط راننده، کمک راننده و کارناوالی از دکمه‌های مخصوص خودروهای مسابقه‌ای در کابین حضور دارند.

قیمت

 

اگر شما هم جواز رانندگی در پیست‌های کشور آلمان را داشته باشید می‌توانید با پرداخت فقط 369 هزار یورو (معادل 407 هزار دلار)، یکی از 55 نسخه AMG GT مدل مخصوص به پیست را به گاراژ خانه خود بیاورید. اما با پرداخت چنین مبلغی نباید امکاناتی مثل سیستم صوتی، شیشه‌های برقی یا سیستم تهویه هوای اتوماتیک را انتظار داشته باشید.

2- مرسدس بنز AMG G 63 ادیشن 55

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG G 63 ادیشن 55

به هرحال، آرام آرام به انتهای داستان شاسی بلند جی کلاس نزدیک می‌شویم و به احتمال زیاد از سال‌های آینده، نسخه‌های الکتریکی را به جای پیشرانه‌های V8 یا V6 مشاهده کنیم. این موضوع با توجه به نظرات اخیر فیلیپ شیمر (Philipp Schimer)، مدیر اجرایی ارشد تیم مرسدس بنز AMG، قابل تایید است. پس بیایید و به جادوگری آ ام گ با چاشنی جی کلاس، نگاهی داشته باشیم.

مشخصات فنی جی کلاس جدید AMG G 63 نسخه 55

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG G 63 ادیشن 55

در زیر کاپوت این نسخه به مانند دیگر G کلاس‌های نسل جدید، یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی بای توربو شارژ 4 لیتری را می‌بینیم که به یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک متصل شده. این گیربکس می‌تواند 577 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور V8 را به تمامی 4 چرخ خودرو منتقل کند. همچنین شتاب 0-100 و حداکثر سرعت آن به ترتیب برابر 4.5 ثانیه و 220 کیلومتر بر ساعت خواهد بود؛ یعنی قدرتمندترین و سریع‌ترین خودرو مکعبی شکل جهان با نشان مرسدس بنز AMG در برابر شما قرار دارد.

رنگ بندی و تریم‌های مختلف

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG G 63 ادیشن 55

هرچند که شاسی بلند جان سخت آلمانی بنز، معمولا با یک چهره‌ی ثابت دیده می‌شود اما این موضوع، به بسته بودن دست و پای طراحان AMG ختم نمی‌شود. AMG G 63 ادیشن 55 بر خلاف دیگر هدیه تولد 55 سالگی تیم مرسدس تیم مرسدس بنز AMG، از تنوع رنگ بیشتری بهره می‌برد. خریداران می‌توانند این خودرو را در دو رنگ مشکی obsidian متالیک و سفید روشن «G manufaktur opalite» تهیه کنند.

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG G 63 ادیشن 55

 

همچنین ارتفاع بیشتر خودرو از سطح زمین، رینگ‌های بزرگ‌تری را هم می‌طلبد و رینگ‌های آلومینیومی 22 اینچی اختصاصی 14 پره با پوشش رنگ خاکستری تانتالیوم مات (matt tantalum) را در زیر خودرو می‌بینیم. در ادامه، دو پکیج شب، یا همان پکیج نایت اختصاصی مرسدس در سطح یک و دو برای خریداران در نظر گرفته شده است. خریداران با انتخاب پکیج نایت، می‌توانند در سپر، رکاب‌ها، سیستم روشنایی (به خصوص چراغ‌های جلو) و دستگیره‌های درب خودرو، بهبودهای جذابی را انتظار داشته باشند. درب داخلی باک هم برخلاف جی کلاس‌های معمولی که از درب باک پلاستیکی بهره می‌برند، با یک درب باک نقره‌ای و مزین به اسم برند AMG جایگزین شده.

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG G 63 ادیشن 55

 

فرقی نمی‌کند که کدام رنگ‌ آمیزی یا پکیج را انتخاب کنید؛ تم قرمز و مشکی، همراه شما خواهد بود. رنگ قرمز در کالیپر ترمز، کف پوش‌های خودرو، روکش‌ درب‌های خودرو، روکش صندلی، زه‌های کناری و قسمتی از آینه‌های بغل، دیده می‌شود. علاوه بر تمامی این موارد، حک شدن اسم 55 AMG در داخل کابین، ارزش این G کلاس را چندین برابر می‌کند. طراحان در پایان با اضافه کردن قطعات فیبر کربن به جلو پنجره، قسمتی از کیت مکش، آینه‌های بغل، تزئینات داخل کابین و هواکش‌های خودرو، شاهکار هنری خود را کامل کرده‌اند.

قیمت

خودروهای جدید تیم مرسدس بنز AMG - مرسدس بنز AMG G 63 ادیشن 55

خرید این نسخه (در حالت استاندارد)، نسبت به G 63 معمولی، حدود 19675 دلار، هزینه بیشتری خواهد داشت که این موضوع، قیمت مرسدس بنز AMG G 63 ادیشن 55 را به حدود 330 هزار دلار می‌رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*