گوشی های جدید شیائومی

گوشی های جدید شیائومی به دلیل تقلب از نتایج گیک بنچ حذف می‌شوند

گوشی های جدید شیائومی از جمله Xiaomi 12 به علت دستکاری در نتایج بنچمارک‌ها قرار است از پایگاه داده گیگ‌ بنچ حذف شوند.

گوشی های جدید شیائومی یعنی شیائومی 12 و 12 ایکس به علت دستکاری شرکت چینی در عملکرد گوشی،‌ به نحوی که مستقیما در امتیاز بنچمارک موثر است به زودی از بنچمارک‌های گیگ بنچ حذف خواهند شد.

Geekbench دست شیائومی را رو کرد!

به نقل از Android Police، گیگ بنچ، پلتفرم معروف بنچمارک در آستانه حذف دو گوشی جدید شیائومی یعنی شیائومی 12 و 12X است. با بررسی نتایج بنچمارک‌های دو گوشی، برخی کارشناسان متوجه شده‌اند که امتیاز پردازنده این دو گوشی در شرایطی که یک برنامه بنچمارک یا بازی در حال اجرا است بسیار متفاوت با دیگر برنامه‌ها است.

بنابر ادعای برخی رسانه‌ها، شرکت چینی پروفایل‌های عملکردی متعددی را توسعه داده است که بسته به نوع برنامه در حال اجرا فعال می‌شوند. در این حالت برای مثال اسنپدراگون 8 نسل 1 که در شیائومی 12 پرو به کار رفته، زمانی که یک برنامه بنچمارک یا بازی باز نباشد عملکرد به شدت ضعیف‌تری دارد.

شیائومی 12 و 12 ایکس

از طرف دیگر عملکرد دستگاه در زمان اجرای مروگر کروم یا برنامه نتفلیکس تا 50 درصد کمتر است. این مورد درباره شیائومی 12 که به اسنپدراگون 888 مجهز شده است نیز صدق می‌کند.

بر این اساس گیگ‌ بنچ متعهد شده است که این دو گوشی شیائومی را تا پایان هفته از پایگاه اطلاعاتی خود حذف کند و در بیانیه‌ای اعلام کرده که در حال بررسی دیگر گوشی‌های شیائومی است تا اگر مشکلی دارند هر چه زودتر از بنچمارک‌ها حذف شوند.

نکته مهم دیگر اینکه طی بررسی‌ها مشخص شده که این موارد تنها گوشی‌های دستکاری شده شیائومی نیستند. بنیانگذار گیگ‌بنچ جان پول طی بررسی که از شیائومی می 11 پرچمدار سال گذشته شرکت چینی به عمل آورده متوجه شده است که شیائومی این گوشی را هم دستکاری کرده است. او در توییتر خود نوشته:

به نظر می‌رسد گوشی‌های شیائومی نیز بر اساس نوع برنامه اجرا شده، عملکرد متفاوتی ارائه می‌دهند.

او برای اثبات حرف‌های خود دو بنچمارک مختلف از می 11 را منتشر کرده است که در یکی شیائومی می 11 برنامه معمولی بنچمارک گیگ بنچ را اجرا کرده و در دیگری برنامه گیگ بنچ را به عنوان فورتنایت اجرا کرده است. به طرز عجیبی عملکرد دستگاه در نسخه فورتنایت ضعیف‌تر است و طور دقیق‌تر در بخش تک‌هسته‌ای امتیاز آن 30 درصد و در بخش چندهسته‌ای امتیاز آن 15 درصد کمتر است. درواقع شیائومی به نحوی دستکاری کرده تا عملکرد چیپست زمانی کاملا آزاد باشد که یک برنامه بنچمارک باز است.

همانطور که سامسونگ هم چندی پیش با اقدامی مشابه شیائومی به دردسر افتاد و قول انجام اصلاحات لازم را داد، انتظار می‌رود شیائومی نیز هر چه زودتر اقدامات لازم را انجام دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فورتنایت؟ می یازده نمیتونه پابجی رو درست بالا بیاره دیگه چه برسه به فورتنایت😂