بلک شارک 5 شیائومی

شیائومی از سری گوشی های گیمینگ بلک شارک 5 با مشخصات قدرتمند رونمایی کرد

شیائومی امروز از قدرتمندترین سری گوشی های هوشمند خود که برای گیمرها طراحی شده رونمایی کرد. گوشی های سری شیائومی بلک شارک 5 دارای مشخصاتی حرفه‌ای و طراحی جذاب هستند و با توجه به ویژگی‌هایشان، قیمتی قابل قبول دارند.

تا چند سال قبل بازار گوشی‌های هوشمند مخصوص بازی خیلی جذاب نبود و کاربران با گزینه‌های زیادی طرف نبودند. اما حالا با پیشرفت بازی‌های ویدئویی مخصوص گوشی‌های هوشمند، بسیاری از شرکت‌ها مانند شیائومی با سری بلک شارک، به فکر تولید قدرتمندترین گوشی‌هایشان با ویژگی‌های مخصوص بازی افتادند.

مشخصات و تصاویر سری بلک شارک 5 شیائومی

گوشی‌های سری بلک شارک 5، جدیدترین گوشی شیائومی برای گیمرهای موبایل هستند که امروز معرفی شدند و در این مطلب گجت نیوز، ما مشخصات این سری را بررسی خواهیم کرد. این گوشی‌ها همگی دارای نرخ نوسازی نمایشگر بالایی هستند و از تراشه‌های پرچمدار کوالکام بهره می‌برند.

ویژگی‌ها، مشخصات و قیمت گوشی بلک شارک 5 پرو

گوشی بلک شارک 5 پرو شیائومی بهترین گوشی این سری از نظر مشخصات و ویژگی‌ها است. قلب تپنده این گوشی گیمینگ شیائومی، تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 1 است. این تراشه با توجه به استفاده‌های سنگین کاربران در این گوشی، به سیستم خنک‌‌کننده قوی نیاز دارد. شیائومی برای کنترل حرارت این گوشی، سراغ دو محفظه بخار رفته که در دو طرف گوشی قرار گرفته‌اند. در کنار تراشه پرچمدار شرکت کوالکام، از 16 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

بلک شارک

جالب است بدانید حافظه داخلی این گوشی شیائومی، دو نوع متفاوت است. 265 گیگابایت از نوع NVMe SSD و 256 گیگابایت دیگر از نوع UFS 3.1 است. شیائومی اعلام کرده در این گوشی از تکنولوژی DM Cache استفاده کرده تا سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بیشتر شده و عملکرد کلی گوشی بهتر باشد. حافظه رم این گوشی نیز بسیار پرسرعت است. رم LPDDR5 (6,400 Mbps) می‌تواند برای ساختن یک رم دیسک مورد استفاده قرار بگیرد تا در زمانی که به حافظه پرسرعت‌تری نیاز است، کاربران دچار مشکل نشوند.

در زمینه باتری نیز گوشی بلک شارک 5 پرو شیائومی دارای مشخصاتی فوق‌العاده است. ظرفیت باتری این مدل 4560 میلی آمپر ساعت است و از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند. طبق اعلام رسمی شرکت سازنده گوشی، شارژ کامل بلک شارک 5 پرو تنها 15 دقیقه طول می‌کند. البته در صورتی که به شارژ شدن سریع گوشی نیازی ندارید، می‌توانید حالت مخصوصی را فعال کنید که با استفاده از آن، زمان شارژ به 24 دقیقه افزایش پیدا می‌کند اما عمر باتری، بیشتر می‌شود.

 نمایشگر و دوربین Black Shark 5 Pro

صفحه نمایش این گوشی گیمینگ 6.67 اینچ اندازه دارد. این پنل 10 بیتی که از جنس امولد است، می‌تواند از محتوای HDR10 پلاس و دامنه رنگی DCI-P3 پشتیبانی کند. دو حسگر تشخیص نور در این گوشی جای گرفته‌اند. یکی از این حسگرها در پشت و دیگری در جلوی گوشی است تا میزان روشنایی نمایشگر، با دقت بسیار بالایی با محیط هماهنگ باشد.

بلک شارک 5 پرو شیائومی

با وجود نرخ نوسازی 144 هرتزی و نرخ نمونه‌برداری لمسی 720 هرتزی، کاربران این گوشی می‌توانند یکی از روان‌ترین تجربه‌های استفاده از گوشی‌های هوشمند را با بلک شارک 5 پرو داشته باشند. میکرو سوییچ و کلید مغناطیسی موجود در این گوشی، می‌توانند در زمان بازی، کمک زیادی به گیمرها کنند و تجربه‌ای ناب از گیمینگ در گوشی را به کاربر ارائه کنند.

نسخه پرو سری گوشی‌های گیمینگ شیائومی، در زمینه صدا هم عملکرد خیره‌کننده‌ای دارد. در تست‌های صورت گرفته توسط دگزومارک، این گوشی توانست به نمره عالی 86 دست پیدا کند و با اختلاف 5 نمره‌ای، نسل قبل بلک‌شارک را شکست دهد. در زمینه ویبره هم با توجه به مجهز بودن این پرچمدار به موتور خطی ویبره محور ایکس، یکی از بهترین‌های بازار است. این گوشی به چهار میکروفون در چهار سمت گوشی مجهز شده تا صدای کاربر، با دقتی بالا ضبط شود.

بلک شارک 5 پرو

با این که معمولا در گوشی‌های گیمینگ دوربین اهمیت بالایی ندارد اما شیائومی، سراغ حسگرهای دوربین خوبی رفته است. دوربین اصلی گوشی، 108 مگاپیکسلی است و اندازه سنسور 1/1.52 اینچ است. در کنار دوربین اصلی، یک دوربین اولترا واید 13 مگاپیکسلی با زاویه دید 120 درجه و یک دوربین تله فوتو ماکرو 5 مگاپیکسلی قرار گرفته‌اند.

گوشی بلک شارک 5 پرو از روزهای آینده با قیمت 660 دلار روانه بازار کشور چین خواهد شد. هنوز قیمت و زمان عرضه این گوشی گیمینگ در بازارهای جهانی مشخص نشده است.

مشخصات گوشی Black Shark 5 RS شیائومی

گوشی بلک شارک 5 آر اس شیائومی در دو نسخه مختلف روانه بازار خواهد شد. نسخه پایه، به تراشه اسنپدراگون 888 مجهز شده است. اگر حاضر هستید کمی بیشتر هزینه کنید، می‌تواند نسخه مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی را خریداری کنید و از تراشه اسنپدراگون 888 پلاس بهره ببرید. این گوشی در زمینه مشخصات فنی و ویژگی‌ها، شباهت زیادی به نسخه پرو سری دارد. برای مثال حافظه داخلی به دو بخش تقسیم شده و سیستم کنترل حرارت نسخه پرو، در نسخه آر اس نیز حاضر است.

ظرفیت باتری این گوشی 4500 میلی آمپر ساعت است و از شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند. زمان شارژ کامل این مدل هم مانند نسخه پرو سری بلک شارک 5 شیائومی است.

بلک شارک 5 ار اس

صفحه نمایش امولد این مدل، 6.67 اینچ اندازه دارد و از HDR10 پلاس و دامنه رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. حداکثر میزان روشنایی به 1300 نیت می‌رسد که در میان رقبا، عددی فوق‌العاده است. نرخ نوسازی و نمونه‌برداری لمسی بلک شارک 5 آر اس نیز مانند نسخه پرو، 144 و 720 هرتز است. کلید مغناطیسی نیز در این نسخه وجود دارد.

برای صدایی بهتر، شیائومی این گوشی را به دو اسپیکر با پشتیبانی از صدای Hi-Res Audio و DTS:X Ultra مجهز کرده است. جک 3.5 میلی متری هدفون هم در گوشی وجود دارد.  دوربین اصلی اصلی گوشی 64 مگاپیکسلی است و در کنارش، دوربین‌هایی مشابه نسخه پرو قرار گرفته‌اند.

بلک شارک 5 ار اس شیائومی

این گوشی هم در روزهای آینده راهی بازار کشور چین خواهد شد. قیمت بلک شارک 5 آر اس شیائومی در نسخه پایه، چیزی حدود 520 دلار خواهد بود. بهتر است بدانید نسخه استاندارد و پرو سری، با Joy UI 13 به دست مشتریان می‌رسند اما این گوشی، با نسخه قدیمی‌تر 12.8 روانه بازار خواهد شد.

مشخصات گوشی بلک شارک 5 شیائومی

در نهایت به نسخه پایه که ضعیف‌ترین و ارزان‌ترین نسخه سری است می‌رسیم. گوشی بلک شارک 5 شیائومی به تراشه اسنپدراگون 870 کوالکام مجهز شده است. خبری از حافظه داخلی SSD نیست و حافظه رم که 8 و 12 گیگابایتی است، از نوع LPDDR5 خواهد بود. حافظه داخلی نیز 128 و 256 گیگابایت ظرفیت خواهد داشت از نوع UFS 3.1 است.

بلک شارک 5 شیائومی

Black Shark 5 به صفحه نمایش 6.67 اینچی مجهز شده که از نوع امولد است. نرخ نوسازی و نرخ نمونه‌برداری لمسی در این گوشی گیمینگ شیائومی 144 هرتز است. کلید مغناطیسی در این نسخه هم وجود دارد. دوربین نسخه استاندارد سری بلک شارک 5 مانند نسخه آر اس (64+13+5) است و دوربین سلفی، 20 مگاپیکسلی است.

باتری این مدل 4560 میلی آمپر ساعتی است و به لطف شارژ سریع 120 واتی، می‌تواند در تنها 15 دقیقه به صورت کامل شارژ شود. حالت مخصوصی که برای کنترل بهتر حرارت و افزایش عمر باتری است و زمان شارژ را به 24 دقیقه افزایش می‌دهد نیز در این گوشی وجود دارد.

بلک شارک 5 شیائومی

گوشی بلک شارک 5 شیائومی به زودی با قیمت 425 دلار در نسخه پایه عرضه خواهد شد. گوشی‌های جدید گیمینگ شیائومی به همراه لوازم جانبی زیادی که به صورت جداگانه قابل خرید هستند به زودی به فروش می‌رسند.

لوازم جانبی گوشی‌های سری بلک شارک 5

در کنار گوشی‌های معرفی شده، شیائومی از لوازم جانبی جذابی نیز رونمایی کرده است. ایربادهای بلک شارک که از پلتفرم صدای اسنپدراگون، درایورهای 12 میلی متری و حذف نویز فعال بهره می‌برند با قیمت حدودی 71 دلار عرضه می‌شوند. این ایرباد 85 میلی ثانیه تاخیر دارد که برای گیمرهای حرفه‌ای، عدد خوبی نیست. بلک شارک بادز شیائومی به گواهی استاندارد IPX4 مجهز است و با وجود کیس، عمر باتری‌اش به 30 ساعت می‌رسد. با شارژ 15 دقیقه‌ای، کاربران می‌تواند تا 3 ساعت از این ایرباد استفاده کنند.

لوازم جانبی بلک شارک

شارژر 120 واتی این گوشی‌ها با قیمت 47 دلار و شارژ 30 واتی با قیمت 11 دلار عرضه می‌شود. کیس‌های مخصوص کنترل دمای این گوشی‌ها هم با قیمت 16 دلار عرضه خواهند شد. فن خنک‌کننده سری بلک شارک 5 شیائومی نیز با قیمت 45 دلار به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*