نگاهی به ویژگی های خاص شیائومی بلک شارک 5 پرو؛ اژدهای گیمینگ چینی

بلک شارک 5 پرو، پرچم‌دار جدید گیمینگ شیائومی، در کنار سخت‌افزار قدرتمند به حافظه SSD و سیستم جدید خنک‌کننده مجهز است.

کمپانی شیائومی امروز به‌طور رسمی از سری جدید گوشی‌های هوشمند گیمینگ خود به‌نام Black Shark 5 رونمایی کرد. در این میان، نسخه پرو برترین ویژگی‌های سخت‌افزاری را به خود اختصاص داده است. در ادامه نگاهی عمیق به این گوشی قدرتمند خواهیم داشت.

مشخصات و ویژگی ها شیائومی بلک شارک 5 پرو

بلک شارک 5 پرو از یک نمایشگر OLED در ابعاد 6.67 اینچ و منعطف برخوردار خواهد بود و به نرخ تازه‌سازی 144 هرتز و رزولوشن تصویر 2400×1080 مجهز است.

شیائومی بلک شارک 5 پرو معرفی شد؛ اژدهای گیمینگ چینی وارد می‌شود

در بخش سخت‌افزاری، این گوشی از پردازنده پرچم‌دار کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 1 نیروی خود را تامین می‌کند. در قاب پشت، سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، لنز 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض به‌همراه یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو خودنمایی می‌کنند.

ظرفیت باتری بلک شارک 5 پرو، 4650 میلی‌‌آمپر ساعت است و از شارژ 120 واتی پشتیبانی می‌کند. بنابراین محصول گیمینگ شیائومی قادر است تا طی تنها 15 دقیقه به 100 درصد شارژ برسد. این محصول هم‌چنین از رابط کاربری JOYUI 13 استفاده خواهد کرد.

در کنار مشخصات برجسته سخت‌افزاری، نقطه عطف Black Shark 5 Pro توجه به قابلیت‌های گیمینگ به‌وسیله دریافت حداکثر بازدهی پردازشی است. بنابراین، این دستگاه به یک سیستم خنک‌کننده جدید مجهز شده که می‌تواند نوید عملکردی پایدار و به‌دور از حرارت را بدهد.

شیائومی در بلک شارک 5 پرو، از یک سیستم مدیریت حرارت با استفاده از مایع خنک‌شونده VC دوگانه و ضدگرانش استفاده کرده که بر اساس ساختار پیشرفته مدیریت گرما با مایع خنک‌شونده عمل می‌کند. در این میان، این شرکت نیروی مویرگی را برای غلبه بر تاثیر گرانش و دستیابی به سرعت گردش سریع‌تر مایع تقویت کرده است.

علاوه بر این، مهندسان دو جزء خنک‌کننده VC را در جلو و پشت واحد خنک‌کننده مادربرد طراحی کرده‌اند که باعث بهبود در ظرفیت خنک‌کنندگی این دستگاه خواهد شد.

مساحت کل VC دوگانه در بلک شارک 5 پرو به 5320 میلی‌متر مربع می‌رسد که بزرگ‌ترین مساحت خنک‌کننده مایع VC در صنعت تلفن هوشمند است. در عین حال، شیائومی از مواد خنک‌کننده حرارت با تغییر فاز و هم‌چنین مواد گرافن استفاده کرده است. منبع حرارت اصلی و VC نیز از طراحی تماس مستقیم بلوک مسی بهره می‌برد.

این محصول، هم‌چنین از مشخصه‌ای پیشرو در صنعت موبایل، یعنی سیستم آرایه دیسک 2.0 بهره می‌برد. بلک شارک 5 پرو دارای حافظه ذخیره‌سازی SSD بوده که با دیسک‌های UFS 3.1 ترکیب شده است.

شیائومی بلک شارک 5 پرو معرفی شد؛ اژدهای گیمینگ چینی وارد می‌شود

به‌علاوه، معماری سیستم نرم‌افزار RAID، توالی و قابلیت خواندن و نوشتن تصادفی را بهینه می‌کند. در واقع شیائومی بیش از 2 سال بر روی این سیستم در حال کار و کاوش بوده است. پس از تحقیقات و آزمایش‌های صورت گرفته، عملکرد خواندن متوالی سیستم آرایه دیسک تا 55%، نوشتن متوالی تا 69%، خواندن تصادفی تا 194% و نوشتن تصادفی نیز تا 97% بهبود داشته‌اند.

یکی دیگر از ویژگی‌های ضروری بلک شارک 5 پرو، ترکیب سخت‌افزاری کاملا متقارن از دو بلندگوی قدرتمند و چهار میکروفون سفارشی با پویایی بالا است. بلندگوهای مورد استفاده در این سری، از نوع SLS 1216 هستند که از دامنه فوق‌العاده وسیع 0.8 میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند. آنها هم‌چنین از محفظه‌های صدای بزرگ دوگانه معادل 1.5 سی سی استفاده خواهند کرد.

شیائومی بلک شارک 5 پرو معرفی شد؛ اژدهای گیمینگ چینی وارد می‌شود

در سری پرو، برای اولین بار در صنعت ساخت گوشی‌های هوشمند، از تراشه 4 درایور استفاده شده است. این گوشی دارای دو SMART PA پرقدرت 14 ولت و دو آی‌سی بوست صوتی است. آنها به‌وسیله الگوریتم صوتی NLC، نویدبخش اجرای بهترین جلوه باس در بازی‌ها، موسیقی، ویدیو و دیگر سناریوها هستند.

شیائومی بلک شارک 5 پرو در سه گزینه با ترکیب رم و حافظه 128/8 گیگابایتی به قیمت 661 دلار، مدل 256/12 گیگابایتی در قیمت 740 دلار و در نهایت، نسخه 512/16 گیگابایتی و با برچسب قیمتی 866 دلار عرضه خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. سلام، واقعا گوشی غولیه برای خودش، با بهترین مشخصات، دوربین این سری خیلی بهتر شده البته از لحاظ مگاپیکسل چون108 شده که واقعا خوبه، شارژم که 120 واته، ولی ایکاش باطریش5000 میلی آمپر میبود، ولی چون فست شارژش120 هست اشکالی نداره، درصورت به صورت کلی بگی گوشی عالی هستش، قیمت نسخه پایه از 680 دلار شروع میشه که با دلار26 تومانی حساب کنیم بین 18تا19 میلیون به پول ما میشه فکر کنم، اگه اشتباه حساب نمرده باشم برای نسخه 128 گیگابایتی،