شیائومی بلک شارک 5 پرو با امتیاز 1,129,716 در بنچمارک ANTUTU، بی‌رقیب است

شیائومی بلک شارک 5 پرو با امتیاز 1,129,716 در بنچمارک ANTUTU، بی‌رقیب است

بلک شارک 5 پرو، گوشی گیمینگ جدید شیائومی در نتایج تست Antutu دست‌نیافتنی ظاهر شده، این محصول به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 مجهز است.

کمپانی شیائومی امروز از نسل جدید گوشی‌ هوشمند گیمینگ خود یعنی Black Shark 5 رونمایی کرد. این سری دارای دو مدل به‌نام نسخه وانیلی و هم‌چنین پرو خواهد بود که دومی، به‌عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر مطرح است. این شرکت امروز نیز با ارائه تبلیغاتی جدید از این محصول، مدعی شد که نسل جدید بلک شارک موفق شده تا امتیاز خیره‌کننده 1,129,716 را از برنامه بنچمارک آنتوتو کسب کند. به‌عبارت دیگر می‌توان گفت که محصول گیمینگ جدید شیائومی، در این پلتفرم بی‌رقیب است.

پیش از این مشخص شد که نسخه پایه سری بلک شارک 5 شیائومی، به پردازنده اسنپدراگون 870 مجهز خواهد بود. این تراشه دارای قدرتی شبه‌پرچم‌دار بوده که با برخورداری از پارامترهای مشترک بسیاری با مدل‌های بالاتر، هزینه بسیار کم‌تری دارد.

با این‌حال، نگاه‌ها عمدتا به سری شیائومی بلک شارک 5 پرو معطوف شده که قرار است با آخرین نسل تراشه کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 وارد بازار شود. این چیپست، قدرتمندترین پردازنده موبایل در پتلفرم اندروید محسوب می‌شود. پیش‌تر نیز شاهد عرضه مدل‌های مختلفی با استفاده از این تراشه بوده‌ایم، اما به‌نظر می‌رسد محصول جدید شیائومی در تست‌های نرم‌افزاری، تمامی آنها را مغلوب خواهد کرد.

شیائومی بلک شارک 5 پرو با امتیاز 1,129,716 در بنچمارک ANTUTU، بی‌رقیب است

در فرآیند ساخت نسل اول اسنپدراگون 8، از فرآیند 4 نانومتری سامسونگ استفاده شده و اولین تراشه کوالکام محسوب می‌شود که از معماری ARMv9 بهره برده است. به‌طور مشخص، این CPU جدید هشته هسته‌ای Kyro از یک هسته بزرگ Cortex-X2 با فرکانس 3 گیگاهرتز و هم‌چنین سه هسته Cortex-A710 با مصرف کم‌تر و فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A510 با بهره‌وری از انرژی پایین و فرکانس 1.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند.

غول گیمینگ جدید شیائومی، احتمالا با یک حافظه SSD از نوع NVME سفارشی نیز ارائه خواهد شد. این اولین گوشی در صنعت موبایل خواهد بود که در آن از آرایه دیسک استفاده شده و پای درایو SSD را به گوشی‌های هوشمند باز کرده است.

هر دو مدل پایه و پرو به نمایشگر 6.67 اینچی با رزولوشن 2400×1080 مجهز هستند که نرخ تازه‌سازی فوق‌العاده بالایی را ارائه خواهند داد. حداقل یکی از مدل‌ها از باتری 4650 میلی‌آمپر ساعتی و قابلیت پشتیبانی از شارژ 100 واتی استفاده خواهد کرد.

هم‌چنین، مدل پایه دارای 12 گیگابایت رم، دوربین جلو 13 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی خواهد بود. این در حالی است که Black Shark 5 Pro از رم 16 گیگ و دوربین‌های سلفی و عقب به‌ترتیب 13 و 108 مگاپیکسلی برخوردار است.