گوگل کروم 100

گوگل کروم 100 منتشر شد؛ لوگوی جدید، قابلیت های امنیتی و بیشتر

گوگل کروم 100 با لوگو و برخی قابلیت‌های جدید دیگر توسط گوگل منتشر شد. در بررسی تغییرات این نسخه با گجت نیوز همراه باشید.

بعد نسخه ضعیف 99 که در زمینه ویژگی‌های جدید چیز خاصی برای عرضه نداشت،‌ حالا گوگل کروم 100 توسط کمپانی گوگل با تغییرات جزئی آیکون در پلتفرم‌های موبایلی اندروید و iOS عرضه شده است. البته تغییرات ظاهری لوگو بسیار نامحسوس است و تنها سایه‌های لوگو حذف شده تا لوگو حالت مسطحی داشته باشد.

قابلیت‌های گوگل کروم 100

گوگل کروم 100

یکی از طراحان لوگوی جدید می‌گوید که تنها تغییرات صورت گرفته در لوگوی پیشین، حذف سایه‌ها، اصلاح نسبت‌ها و نهایتا روشن‌تر کردن رنگ‌ها است تا لوگو شکل مدرن‌تر و امروزی‌تری بگیرد. لوگوی فعلی گوگل کروم از سال 2014 بی‌تغییر بوده است و در نتیجه نیاز به بازطراحی جدیدی نداشت.

این البته تنها ویژگی جدید گوگل کروم 100 نیست و همانطور که پیش از این در برخی اطلاعات مشخص شده بود، این مرورگر حالا در اندروید بهتر با رابط کاربری Material You ادغام خواهد شد و به علاوه رنگ منوها حالا به طور خودکار با تم پیکربندی شده در گوشی سازگار می‌شود.

فراتر از این‌ها گوگل از اضافه شدن یک API جدید به قابلیت اشتراک‌گذاری صفحه خبر داده است که با آن دستگاه می‌تواند همه پنجره‌های مختلف باز شده را شناسایی کند تا به کاربر امکان دهد که به انتخاب خود مشخص کند کدام پنجره‌ها در صفحات ثانویه باز باشند.

کروم 100 منتشر شد: اشتراک‌گذاری صفحه و موارد دیگر

تغییر مهم دیگر درواقع نوعی عقب‌نشینی است به این معنا که دیگر حالت لایت در کروم در دسترس نیست. قابلیتی که منجر به کاهش مصرف داده و بارگیری سریع‌تر صفحات وب می‌شد اما به نظر گوگل حالا دیگر ضرورتی ندارد.

انشار نسخه 100 مرورگر گوگل کروم از چندی پیش آغاز شده است اما ممکن است تا چند هفته طول بکشد که برای همه کاربران در دسترس باشد. این نسخه در به‌روزرسانی جدید برای همه کاربران ویندوز، macOS، اندروید و iOS در دسترس خواهد بود و انتظار می‌رود طی آپدیت‌های بعدی به ویژگی‌های بیشتری مجهز شود.

گوگل معمولا با آپدیت‌های جدید خود ضمن اضافه کردن ویژگی‌های جدید، اصلاحات امنیتی لازم را هم اعمال می‌کند مانند به‌روزرسانی بسیار کارآمد کروم در ویندوز، لینوکس و macOS که همین چندی پیش منتشر شد و یک آسیب‌پذیری امنیتی مهم را که به مهاجمان اجازه می‌داد کد دلخواه را روی سیستم اجرا کنند خنثی کرد.

آپدیت جدید کروم نیز از هفته‌های آینده به طور خودکار برای همه کاربران عرضه می‌شود، با این وجود اگر عجله دارید می‌توانید همین حالا با باز کردن کروم از مسیر Help و سپس About Google Chrome به طور دستی آخرین به‌روزرسانی را نصب کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*