گوگل کروم و مایکروسافت اج

همین حالا گوگل کروم و مایکروسافت اج را آپدیت کنید

گوگل و مایکروسافت برای رفع یک آسیب‌پذیری مهم، آپدیتی را برای مرورگرهای خود منتشر کردند. پس همین حالا نسبت به آپدیت گوگل کروم و مایکروسافت اج اقدام کنید.

هفته گذشته، یک حفره‌ی امنیتی در مرورگر کروم توسط کاربری ناشناس گزارش شد و گوگل به سرعت یک وصله امنیتی منتشر کرد. آسیب‌پذیری جدید گوگل کروم و مایکروسافت اج به Javascript V8 مربوط می‌شود که نقشی اساسی در بهبود عملکرد هر دو مرورگر دارد.

بنابر ملاحظات امنیتی، جزئیات چندانی درباره این آسیب‌پذیری ارائه نشده است تا کاربران فرصت کافی برای بروزرسانی و رفع مشکل داشته باشند. به طور کلی، Javascript V8 در مرورگرهای وب، کدهای جاوا اسکریپت را با تمرکز بر عملکرد بالا، پردازش می‌کند. در ویندوز 7 یا بالاتر، مک او اس Sierra 10.12 یا بالاتر و بسیاری از سیستم‌‌های لینوکسی هم حضور دارد.

اما یک مهاجم احتمالی قادر است با استفاده از این آسیب‌پذیری تازه کشف شده، وظیفه اصلی Javascript V8 را از آن بگیرد و در عوض، کدهای مورد نظر خود را اجرا کند. به بیان ساده‌تر، می‌تواند داده‌های شما را ببیند، حذف کند یا تغییر دهد.

گوگل کروم و مایکروسافت اج

آپدیت گوگل کروم (ورژن 99.0.4844.84) و مایکروسافت اج (ورژن 99.0.1150.55) هم‌اکنون در دسترس است و توصیه می‌شود در صورت استفاده از این مرورگرها، هر چه سریع‌تر آن‌ها را دانلود کنید. البته آخرین نسخه کروم، 99.0.4844.94 است که وصله امنیتی مورد نظر را دارد؛ پس اگر ارقام با هم جور نیستند، نگران نباشید.

برای امنیت بیشتر، بد نیست به طور منظم مرورگرهای خود را بررسی و در صورت نیاز، آپدیت کنید. در ضمن همیشه هنگام روبه‌رو شدن با لینک‌های ناآشنا یا مشکوک در صفحات اینترنتی، ایمیل‌ها، پیامک‌ها و شبکه‌های اجتماعی، محتاط باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*