پیشرفته‌ترین هدفون بلوتوثی جهان با قابلیت تصفیه هوا معرفی شد

پیشرفته‌ترین هدفون بلوتوثی جهان با قابلیت تصفیه هوا معرفی شد

هدفون بلوتوثی Zone، محصول عجیب و خلاقانه‌ دایسون، در کنار برخورداری از ویژگی‌های استاندارد، به قابلیت تصفیه هوا و فیلتر ذرات مجهز است.

کمپانی مبتکر دایسون از یک هدفون بلوتوثی جالب به‌نام Zone رونمایی کرده که ضمن برخورداری از ویژگی حذف نویز، به فناوری تصفیه هوا به‌لطف یک گیره مغناطیسی با چهره‌ای عجیب مجهز شده است. این یکی از غیر متداول‌ترین و البته جاه‌طلبانه‌ترین محصولات این شرکت به‌شمار می‌رود.

اعلامیه امروز تنها شامل معرفی اولیه هدفون Zone پیش از عرضه آن در پاییز است و دایسون هنوز جزئیات دقیقی از قیمت یا مشخصات محصول خود اعلام نکرده است.

هدف از ساخت هدفون بلوتوثی Zone، ایجاد آسایش بیش‌تر در فضاهای شهر در راستای تلاش برای کاهش آلودگی هوا و صوت است. فیلتر هوای تعبیه شده در این هدفون، به‌طور واحد یک اختراع جدید محسوب نمی‌شود اما فناوری مورد استفاده این شرکت کاملا در نوع خود منحصربه‌فرد است. Zone با استفاده از یک جفت کمپرسور کوچک، هوا را از طریق هر یک از گوشی‌ها می‎‎کشد و پس از فیلتر، از طریق یک به‌اصطلاح “چشمه” برای تنفسی عاری از گرد و غبار در لوله‌ مخصوص منتقل می‌شود.

فارغ از آنچه در تصاویر این هدفون بلوتوثی به چشم می‌خورد، لبه‌های ماسک‌مانند آن با صورت کاربر در تماس نیستند و به‌وسیله شکاف ایجاد شده، در آن هوای تمیز جمع می‌شود و می‌توان از آن تنفس کرد.

پیشرفته‌ترین هدفون بلوتوثی جهان با قابلیت تصفیه هوا معرفی شد

این گیره از طریق یک سری آهن‌ربا به‌هم متصل می‌شوند و اگر می‌خواهید از این هدفون صرفا برای کاربرد اصلی آن استفاده کنید، می‌توانید آن‌را جدا کنید. هم‌چنین این محصول به لولا‌هایی مجهز شده که آن‌را به پایین برمی‌گردانند تا بتوانید بدون نیاز به برداشتن کل دستگاه به‌طور معمول با مردم صحبت کنید.

سیستم فیلتراسیون Zone، هم‌چنین تنظیمات متعددی را برای سطوح مختلف فعالیت ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، اگر از پله‌ها بالا می‌روید یا در حال تقلا برای سوار شدن اتوبوس هستید، نسبت به زمانی‌که در یک پیاده‌روی آرام هستید، سنگین‌تر نفس خواهید کشید و طبیعتا به هوای بیش‌تری نیاز دارید. این هدفون، هم‌چنین به قابلیت تنظیم خودکار مجهز شده که از شتاب‌سنج‌ها برای تنظیم خودکار جریان هوا استفاده می‌کند.

به‌گفته Dyson، هدفون بلوتوثی Zone قادر است تا 99 درصد از آلودگی ذرات را فیلتر کند، با این وجود، فیلترها قابلیت استفاده مجدد نداشته و پس از حدود یک‌سال باید تعویض شوند. آنها می‌گویند مدت زمان دقیق برای تعویض، به میزان آلودگی هوا و استفاده فعال از هدفون بستگی خواهد داشت.

با وجود ابداعات و خلاقیت‌های مورد استفاده در این دستگاه، بخش هدفون آن کمی سنتی‌تر است. دایسون مدعی است که هدفش از طراحی Zone، ایجاد بازتولید “وفادارانه” از آهنگ‌های اصلی یک نوازنده است. فرآیند حذف نویز از طریق ترکیبی از حذف غیرفعال از طراحی کلی و حذف نویز فعال از طریق یک سری میکروفون ارائه می‌شود.

به‌طور کلی، سه حالت مختلف برای حذف نویز در هدفون Zone وجود دارد. حالت ایزوله در هنگام بالا بودن گیره صورت، دارای ANC فعال است. هم‌چنین، پایین آوردن آن به‌طور خودکار هدفون را به حالت مکالمه خواهد برد تا بتوانید صدای فرد در حال مکالمه را به‌خوبی بشنوید. یک حالت شفافیت نیز وجود دارد که صداهای مهمی مانند بوق و آژیر ماشین را فیلتر می‌کند. شارژ هدفون از طریق پورت USB-C انجام می‌گیرد و از طریق اتصال به برنامه Dyson Link، می‌توان به اطلاعات دقیق‌تری در مورد کیفیت هوای اطراف دست یافت.

پیشرفته‌ترین هدفون بلوتوثی جهان با قابلیت تصفیه هوا معرفی شد

فارغ از مشخصات روی کاغذ، در آزمایش نمونه اولیه هدفون Zone، به‌نظر می‌رسد که آنچه شرکت ادعا می‌کند، صحت دارد و می‌توان فوران‌های حاصل از تصفیه هوا که به‌جلوی صورت پمپاژ می‌شود را حس کرد.

ANC نیز عملکردی مناسب داشته و کیفیت صدا در حالت پخش موسیقی بدون باس خوب ارزیابی می‌شود. از سوی دیگر، هدفون بلوتوثی Zone بسیار بزرگ و سنگین است. دایسون در فشرده‌سازی و اعمال این فناوری کاری تحسین‌برانگیز را انجام داده، اما آنها هنوز هم نسبتا بزرگ‌تر و حجیم‌تر از یک جفت هدفون استاندارد هستند. به‌علاوه، وقتی موتورها با سرعت بالاتر مشغول کار می‌شوند، صدای چرخش کمپرسورها تا حدی به‌گوش خواهد خورد.

هدفون Zone مطمئنا یکی از منحصربه‌فردترین محصولات ساخت دایسون و هر شرکت دیگری است که امسال شاهد آن خواهیم بود. با این‌حال، هنوز جزئیات مهمی از جمله قیمت و عمر باتری وجود دارند که اطلاعاتی از آنها در دست نیست. در حالی‌که طی دو سال گذشته استفاده از ماسک به‌طور قابل توجهی عادی شده است، باید دید که آیا مشتریان مایل به استقبال از این محصول عجیب و غریب هستند یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*