رانندگی خودکار

تکنولوژی کانتیننتال، رانندگی خودکار را کاملا متحول می‌کند

کانتیننتال در حال توسعه تکنولوژی جدیدی است که می‌تواند رانندگی خودکار را به شکل کامل متحول کند. در ادامه با تکنولوژی جدید این شرکت آشنا می‌شویم.

شرکت کانتیننتال از حدود 2 سال قبل پروژه توسعه تکنولوژی خودران جدیدی را در دستور کار خود قرار داده که خودروها به کمک آن می‌توانند با استفاده از اطلاعات دوربین‌ها و حسگرهای که توسط خودروهای دیگر جمع‌آوری می‌شود به راحتی اطراف پیچ‌ها و نقاط کور را مشاهده کنند.

جزئیات تکنولوژی رانندگی خودکار کانتیننتال

تکنولوژی جدید کانتیننتال علاوه بر استفاده از اطلاعات جمع‌آوری شده توسط سایر خودروها، قادر است برای درک محیط از تصاویر و اطلاعات تهیه شده توسط حسگرهای جاده ih و دوربین‌های ترافیکی نزدیک نیز استفاده کند. گفتنی است کانتیننتال هنوز زمان بهره‌برداری از این تکنولوژی را اعلام نکرده است.

رانندگی خودکار

مدیر ارشد توسعه راه‌حل‌های خودرویی ارتباطی کانتیننتال عنوان کرد توسعه چنین تکنولوژی باعث خواهد شد تا بتوان از جان عابران پیاده و دوچرخه‌سواران محافظت کرد؛ مثلا این تکنولوژی قادر است نزدیک شدن یک دوچرخه‌سوار به پیچ‌هایی که قابل دید راننده نیستند را شناسایی کرده و از هر نوع برخورد احتمالی جلوگیری کند. وی افزود این تکنولوژی می‌تواند عابرانی که احتمال آسیب آنها وجود دارد را شناسایی کرده و این اطلاعات را به سایر خودروها ارسال کند.

این مدیر ارشد کانتیننتال تاکید با این تکنولوژی می‌توانیم اطلاعات کلیدی میان خودروها را ترجمه کنیم. در همین راستا کانتیننتال برای تست سیستم جدید خود با پنج خودروساز آلمانی و دو خودروساز آمریکایی همکاری‌هایی را آغاز کرده است. شرکت کانتیننتال بر این باور است که اگر مجوزهای لازم برای استفاده از این تکنولوژی صادر شود می‌توان ظرف مدت یک سال از این سیستم جدید در خودروها استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*