اندروید 13، احتمالا گوشی‌های تک سیم کارت را به دو سیم کارتی تبدیل کند

اندروید 13، گوشی‌ های تک سیم کارت را به دو سیم کارتی تبدیل می‌کند

راه‌حل جدید گوگل برای تبدیل کاربری گوشی‌ تک‌ سیم به دو سیم کارت، جابجایی میان خطوط و اپراتورهای مختلف را آسان‌تر خواهد کرد.

ظاهرا برای هر شخصی که از دستکاری سیم‌ کارت‌ ها و جابجایی میان شرکت‌های مخابراتی خسته شده، گوگل در اندروید 13 چاره‌ای اندیشیده است. این قابلیت، امکان ایجاد چندین نمایه در یک eSIM واحد را فراهم خواهد کرد. راه‌حل جدید گوگل برای تبدیل کاربری گوشی تک سیم به دو سیم از طریق اعطای مجوز به نمایه‌های فعال چندگانه (MEP)، در پروژه منبع‌باز اندروید و وب‌سایت توسعه‌دهندگان این پلتفرم ارجاع داده شده که به‌نظر می‌رسد، طبق پست وبلاگ منتشر شده توسط میشال رحمان، ویرایش‌گر فنی ارشد اندروید، این قابلیت در به‌روزرسانی بزرگ بعدی اندروید 13 ارائه خواهد شد.

اندروید 13، احتمالا گوشی‌های تک سیم کارت را به دو سیم کارتی تبدیل کند

ایده گوکل برای اعطای مجوز به پروفایل‌های متعدد در یک سیم‌ کارت واحد، کار را برای افرادی که می‌خواهند میان شبکه‌های اپراتورها جابجا شوند، بسیار آسان‌تر خواهد کرد و هم‌چنین هزینه‌های سخت‌افزاری را نیز با کاهش مواجه کرده و نیاز به ایجاد فضا برای یک یا دو سیم‌ کارت فیزیکی را کاهش می‌دهد. در عوض، سازندگان تلفن می‌توانند از این فضا برای افزایش اندازه باتری بهره ببرند یا از طریق کارت MicroSD، یک اسلات برای ذخیره‌سازی خارجی را به دستگاه‌ها اختصاص دهند.

قابلیت تبدیل کاربری گوشی تک سیم به دو سیم برای افرادی که به‌طور مداوم میان خطوط شخصی و کاری خود در حال سوئیچ هستند، بسیار مفید واقع خواهد شد. مهم‌تر از آن، این ویژگی یک اولویت بزرگ برای دارندگان تلفن در اکثر کشورها نیز محسوب می‌شود، جایی‌که سازندگان گوشی‌های همراه انواع دستگاه‌ها را با ترکیبی از دو نوع سیم‌کارت فیزیکی و الکترونیکی یا دو سیم کارت فیزیکی عرضه می‌کنند.

گوشی‌های همراه در حال حاضر به یک اتصال فیزیکی بین سیم‌ کارت و مودم متکی هستند و برای چند سیم‌ کارت به اتصالات جداگانه نیاز خواهد بود. راه‌حل MEP گوگل که در سال 2020 به‌عنوان یک پتنت مورد ثبت قرار گرفت، یک رابط فیزیکی واحد را بین اتصالات دیجیتال (منطقی) مختلف تقسیم می‌کند. رحمان پس از یافتن شواهدی مبنی بر اینکه گوگل راه‌حل MEP را روی یک سخت‌افزار نامشخص از پیکسل امتحان کرده است، پیش‌بینی کرده که این رویکرد به‌زودی در اندروید 13 آغاز به‌کار خواهد کرد.