مهر تاییدی دیگر بر استفاده از ۲ گیگابایت رم در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس

در میان مشخصات اعلام شده از دو عضو جدید خانواده گوشی های آیفون، میزان حافظه رم سوالی بود که در روز کنفرانس بدون جواب باقی ماند.طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر استفاده از رم ۲ گیگابایتی در این دو اسمارت فون منتشر شده بود تا اینکه امروز، Hamza Sood توانست با استفاده از نرم افزار برنامه نویسی Xcode مهر تاییدی دیگری بر استفاده از ۲ گیگابایت رم در آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس بزند.

ماژول Asset Catalog در ایکس کد غالبا برای بهره‌گیری از تصاویر با سایزهای مختلف بسته به سایز صفحه‌ی نمایش مورد استفاده قرار می‌گیرد. حمزه سود با تغییرات در این ماژول، به جای لود کردن تصاویر براساس سایز صفحه‌ی نمایش، ظرفیت حافظه‌ی رم را به عنوان فاکتور اصلی مدنظر قرار داده است.

iphone-6s-ram

در اطلاعات جدید آمده است که اپل تغییری محسوس را در میزان رم گوشی های جدید خود ایجاد کرده و بر خلاف گوشی های آیفون ۶  و ۶ پلاس، اینبار از فضای رم ۲ گیگابایتی استفاده کرده است. این میزان فضای رم به کاربران امکان می دهد تا لذت کار با چندین برنامه را به صورت همزمان و با کارایی و سرعت بیشتری تجربه کنند.

همچنین با توجه به اینکه رابطه مستقیمی میان ظرفیت رم و اجرای بازی ها وجود دارد، می توان امیدوار بود که مشکلی در اجرای بازی هایی با گرافیک بالا برای دارندگان این دو اسمارت فون بوجود نخواهد آمد.

البته برخی ها نیز انتقادهایی را به شرکت اپل نسبت داده اند مبنی بر این که باز هم این میزان رم نمی تواند در مقایسه با رم های ۴ گیگابایتی که هم اکنون در برخی پرچمداران اندرویدی جای گرفته است، چندان قابل ستایش باشد. اما آنها این نکته را فراموش کرده اند که تفاوت هایی میان سیستم عامل های اندروید و iOS از لحاظ عملکرد و برخی ویژگی ها وجود دارد به طوری که پلتفرم iOS به گونه ای بهینه شده است که در مقایسه با اندروید از فضای رم کمتری بهره ببرد.

همچنین، در اطلاعات ایکس کد رم ۴ گیگابایتی تبلت آیپد پرو نیز تایید شده است که این میزان دو برابر بیشتر از مقدار حافظه رمی است که این شرکت در آیپد ایر ۲ استفاده کرده است.

منبع : ۹to5mac

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. من ایفون ۵اس دارم و به نظرم رم ۱ هم یراش زیاده.حافظه ی ۶۴ تا خرخره پره ولی ۲ ساله هنگ از گوشیم ندیدم.

  2. من ایفون ۵اس دارم و به نظرم رم ۱ هم یراش زیاده.حافظه ی ۶۴ تا خرخره پره ولی ساله هنگ از گوشیم ندیدم.

  3. شما از دوماه پیش نمیدونستی فقط شایعات را خوانده بودید

  4. خخخخخ

    من از دو ماه پیش میدونستم