انواع ریمپ پژو 206

همه چیز درباره انواع ریمپ پژو 206

ریمپ به مجموع تغییرات نرم افزاری خودرو گفته می‌شود که می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. در ادامه به معرفی انواع ریمپ پژو 206 می‌پردازیم.

یکی از قسمت‌های خودرو که تأثیر به‌سزایی در رانندگی شما می‌گذارد، بخش نرم افزاری آن است. به فرآیند تغییر تنظیمات نرم افزار پیش فرض خودرو در واحد کامپیوتری آن یا ecu و جایگزینی آن با دیگر نرم افزارهای کاربردی، ریمپ خودرو گفته می‌شود.

اغلب اوقات مالکان خودرو درخواست ریمپ خودروی خود را می‌دهند و سپس مطابق با نوع خودرو و مشخصات فنی آن، خودرو به صورت سفارشی ریمپ خواهد شد. گفتنی است که ریمپ خودرو قوانین و ضوابطی دارد که باید رعایت شود.

از جمله مزایای ریمپ کردن خودرو می‌توان به تغییر نقشه رایانه و بهره‌وری بیشتر از کارایی و بازدهی خودرو، افزایش بازدهی موتور و بالا رفتن طول عمر آن اشاره کرد. در این مقاله قصد داریم به موضوع ریمپ کردن خودروی پژو 206 و تیپ‌های مختلف آن بپردازیم. با گجت نیوز همراه ما باشید.

معرفی انواع ریمپ پژو 206

انواع ریمپ پژو 206

همان‌طور که می‌دانید یکی از خودروهای محبوب در بازار داخلی ما، پژو 206 است. این خودرو که بیشتر مشتریان آن را جوانان تشکیل می‌دهد مجهز به موتورهای چهار سیلندر TU است. ریمپ این خودرو به علت این که تیپ‌های مختلفی دارد، نتایج متفاوتی نیز در بر خواهد داشت و یکسان نخواهد بود.

در مجموع می‌توان گفت ریمپ پژو 206 در تمام تیپ‌هایش منجر به افزایش بهره‌وری و افزایش بازدهی موتور می‌شود. به طور کلی می‌توان مزایای ریمپ 206 را به ترتیب شامل افزایش سرعت و شتاب اولیه و ثانویه، افزایش قدرت موتور، برطرف کردن کپ اولیه و کپ حین حرکت، کاهش مصرف سوخت، حذف محدودیت موتور با برداشتن کاتاف، رفع استارت سرد و بد استارت خوردن خودرو، سازگار کردن خودرو با سوخت داخلی، کاهش تاثیر کولر بر توان خودرو، برطرف کردن تاخیر گاز دادن، کاهش دمای موتور با عملکرد بهتر فن و از بین رفتن لرزش خودرو به هنگام درجا حرکت کردن دانست.

از جمله آسان‌ترین روش‌ها برای تیونینگ خودرو، ریمپ آن است. اگر صاحب یکی از خودروهای زیر هستید، می‌توانید از اطلاعات آن نهایت استفاده را ببرید و از مزایای قابل توجه آن لذت ببرید. اولین پژو 206 دارای مشخصات ساده و ابتدایی بود. سیستم غیر مولتی پلکس، گیربکس دستی، موتور TU3 و ECU اس 2000 از مشخصات آن بودند.

ریمپ پژو 206 تیپ 1

اگر مالک پژو 206 تیپ 1 هستید می‌توانید با ریمپ آن برخی از مشکلات رایج مانند افزایش دما را حل کنید. ریمپ این تیپ از 206 منجر به افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت نیز می‌شود. البته فراموش نکنید که این خودرو در بازار داخلی ما کارکرد بالایی داشته و پیش از آن که به فکر ریمپ آن بیفتید، بهتر است به کارشناسی خودرو مراجعه کنید. در واقع تصمیم‌گیری درباره ریمپ خودرو با کارشناس است.

انواع ریمپ پژو 206

ریمپ پژو 206 تیپ 2

از بهترین و پرفروش‌ترین تیپ‌های پژو 206 تیپ 2 است. این خودرو در ایران با تیراژ بالایی تولید و روانه بازار می‌شود. مشخصات فنی این 206 تیپ دو شامل گیربکس دستی، موتور TU3، سیستم مولتی پلکس، شیشه‌های جلو برقی و عقب دستی، اکو مکس، ECU اس 2000، ME17، مجهز به ولئو و غرب استیل می‌شود.

ریمپ این خودرو می‌تواند روی عملکرد فن تأثیر به‌سزایی بگذارد و منجر به کاهش آن شود. از طرفی ریمپ آن می‌تواند شتاب خودرو و سرعت و قدرت موتور را افزایش دهد. کاهش مصرف سوخت از دیگر مزایای این روش بهینه‌سازی نرم افزاری خواهد بود. مطابق آنچه کارشناسان خودرو بر اساس تست داینامومتر ارزیابی کرده‌اند، در صورت ریمپ این تیپ از 206 امکان دارد 6 اسب بخار به قدرت موتور اضافه شود و مصرف سوخت نیز تا 7 درصد کاهش یابد.

ریمپ پژو 206 تیپ 3

احتمالا می‌دانید که پژو 206 تیپ 3، همان مدل بهبود یافته تیپ 2 با امکانات بیشتر است. برای مثال در تیپ 3 دیگر بالابرهای شیشه‌های دستی نیست و برقی شده یا آپشن‌هایی نظیر دریچه گاز برقی و پنل بخاری برقی وجود دارد. تمامی تیپ‌های 206 کم و بیش دارای مشکلاتی هستند.

از جمله مشکلات تیپ 3 روشن شدن دیرهنگام خودرو، بد گاز خوردن یا خاموش شدن موتور در هوای سرد است. ریمپ این تیپ خودرو قادر است تا مشکلات رایج شما را رفع کند. همچنین می‌توانید با ریمپ کردن مشکل کپ سرگاز را برطرف کنید و دمای فن خودرو را کاهش دهید. همچون سایر نسخه‌های 206، ریمپ تیپ 3 نیز منجر به افزایش سرعت و شتاب اولیه و ثانویه می‌شود.

انواع ریمپ پژو 206

ریمپ پژو 206 تیپ 4

تیپ 4 از همان ابتدا به عنوان خودرویی تشریفاتی محسوب می‌شد. کاربرد عمده این خودرو برای مدیران شرکت‌ها و موسسات بود و تیراژ 200 دستگاهی آن همین ادعا را اثبات می‌کند. زیر کاپوت پژو 206 تیپ 4 شاهد تعبیه یک موتور TU5 هستیم که قدرتش را از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال می‌دهد.

ریمپ این تیپ خودرو نیز می‌تواند تأثیرات مشابهی مانند رفع کپ و تأخیر گاز دادن، بهبود تعویض دنده یا گیربکس اتومات، افزایش گشتاور و کاهش مصرف سوخت داشته باشد. از مهمترین آثار ریمپ پژو 206 تیپ 4، افزایش قدرت موتور و رشد 8 اسب بخاری قدرت آن است.

ریمپ پژو 206 تیپ 5

پرطرفدارترین تیپ 206، تیپ 5 است. علت پرفروش بودن این خودرو تجهیز آن با موتوری پرقدرت و قیمت مقرون به صرفه است. از جمله مزایای این خودرو می‌توان به سیستم برقی اکومکس و گیربکس دستی و هم چنین نصب بودن ایسیوهای 7.4.4، 7.4.4، ME17، ایزیو، غرب استیل و زیمنس اشاره کرد.

در نهایت ریمپ این مدل از 206 می‌تواند بهبود عملکرد در نقاطی همچون دمای حاصل از کارکرد فن، افزایش سرعت و شتاب اولیه، رفع کپ و کاهش مصرف سوخت داشته باشد.

انواع ریمپ پژو 206

ریمپ پژو 206 تیپ 6

پژو 206 تیپ 6 نیز همان تیپ 5 است منتها گیربکس اتوماتیک دارد. همان‌طور که می‌دانید این خودرو عملا تفاوت چندانی با نسخه قبلی خود ندارد و بنابراین ریمپ آن نیز مشابه تیپ 5 خواهد بود. در مجموع اگر قصد ریمپ تیپ 6 را دارید بدانید که مزایایی از جمله ارتقای معکوس کشیدن‌ها، بهبود عملکرد گیربکس اتومات و کاهش تقه‌های آن نصیبتان می‌شود.

در خصوص ریمپ پژو 207 دنده‌ای و اتوماتیک نیز باید گفت که چون این خودرو با تیپ 5 و 6 یکسان است و هیچ تفاوت مهمی در آنها دیده نمی‌شود، ریمپ آنها نیز یکسان خواهد بود و نیازی به تکرار مزایای ریمپ کردن آن وجود ندارد.

قیمت ریمپ پژو 206

در خصوص قیمت ریمپ پژو 206 باید بگوییم که مراکز مختلفی برای این کار وجود دارند و قیمت ثابت و مشخصی در این رابطه وجود ندارد. در واقع هزینه این کار بستگی به عوامل مختلفی نظیر تیپ خودرو، تخصص انجام دهنده ریمپ، تجهیزات مورد استفاده و میزان اعتبار مرکز دارد.

در نهایت می‌توان گفت ریمپ تیپ 1 و 2 ارزان‌تر از سایر تیپ‌های 206 است. مسلما تیپ‌های بالاتر چون سیستم الکترونیکی پیشرفته‌تر و پیچیده‌تری دارند، کار و زمان بیشتری می‌برند و هزینه بالاتری نیز باید صرف آنها کرد. به طور کلی باید قیمت 500 تا 600 هزار تومان را برای این کار در نظر گرفت.

انواع ریمپ پژو 206

سخن پایانی

همان‌طور که مشاهده کردید، در این مقاله به بررسی ریمپ کردن خودرو و انواع تیپ‌های پژو 206 پرداختیم. به طور کلی در خلال بررسی موردی هر خودرو دریافتیم که ریمپ مزایای متعددی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به کاهش مصرف سوخت، افزایش سرعت و شتاب خودرو، افزایش قدرت موتور تا چند اسب بخار، رفع کپ، کاهش دمای حاصل از کارکرد فن، حذف محدودیت دور موتور، رفع بد استارت خوردن و روشن شدن دیرهنگام خودرو اشاره کرد.

پیشنهاد ما این است که کار ریمپ خودروی خود را به مراکز معتبر بسپارید زیرا آنها تجهیزات پیشرفته‌تری در اختیار دارند و می‌توانند به خوبی از پس این کار بر بیایند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. لطفا از مقالات خودرو زیاد بزارید با تشکر فراوان