سازمان قضایی آمریکا، شبکه‌ دارک وب روسیه با نام هایدرا را نابود کرد

سازمان قضایی آمریکا، شبکه‌ دارک وب روسیه با نام هایدرا را نابود کرد

شبکه روسی هایدرا که با فعالیت در دارک وب، در زمینه معاملات و خدمات غیرقانونی و پولشویی فعالیت داشت، توسط سازمان قضایی آمریکا منهدم شد.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (DOJ)، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای دارک وب جهان را منهدم کرد. روز سه‌شنبه، این وزارت به‌همراه سازمان قضایی پلیس فدرال آلمان، سرورهای شبکه هایدرا و کیف پول‌هایی مرتبط، حاوی 25 میلیون دلار بیت‌کوین را توقیف کردند.

هایدرا یک بازار جنایی آنلاین بود که کاربران عمدتا روسی آن، به خرید و فروش خدمات غیرقانونی از جمله مواد مخدر، اطلاعات به سرقت رفته مالی، جعل اسناد شناسایی، پولشویی و ترکیبی از آنها مشغول بودند.

تراکنش‌های شبکه Hydra به‌وسیله ارز دیجیتال انجام می‌شد و اپراتورها با دریافت کمیسیون برای هر تراکنش انجام شده، درآمد کسب می‌کردند.

به‌گفته وزارت دادگستری طی سال 2021، هایدرا 80 درصد از کل معاملات مربوط به ارز دیجیتال در بازارهای دارک وب را به خود اختصاص داده و از سال 2015، این بازار تقریبا 5.2 میلیارد دلار از این ارز را دریافت کرده است.

کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی در این‌باره می‌گوید:

تصرف موفقیت آمیز Hydra که به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار دارک وب جهان مطرح بود، باعث شد تا زیرساخت‌های دیجیتال آن که به‌وسیله طیف وسیعی از مجرمان فعال از جمله خلافکاران سایبری، فروشندگان ارز دیجیتال، حامیان پولشویی و قاچاقچیان مواد مخدر اداره می‌شد، به‌طور کامل منهدم شود.

هم‌زمان با خاموشی سرورهای هایدرا، وزارت دادگستری هم‌چنین علیه دیمیتری اولگوویچ پاولوف، ساکن روسیه، به‌دلیل توطئه برای توزیع مواد مخدر، ارتکاب پولشویی و مدیریت سرورهای مورد استفاده این شبکه، اتهامات جنایی صادر کرده است.

سازمان قضایی آمریکا، شبکه‌ دارک وب روسیه با نام هایدرا را نابود کرد

ظاهرا پاولوف مدیر سرورهای هایدرا بوده که به گفته وزارت دادگستری، از طریق یک شرکت غیرفعال به‌نام Promservice که با نام‌های Hosting Company Full Drive، All Wheel Drive و 4x4Host.ru نیز شناخته می‌شود، این شبکه را مدیریت کرده است. پاولوف به‌عنوان یک مدیر فعال در میزبانی سرورهای Hydra، ظاهرا با سایر اپراتورهای این شبکه در حال توطئه بوده تا به‌وسیله ارائه زیرساخت‌های حیاتی به هایدرا اجازه دهد در محیط بازار دارک وب، فعالیتی رقابتی داشته و پیشرفت کند.

یک روز پیش از تعطیلی هایدرا، وزارت دادگستری آمریکا یک مرد ساکن فلوریدا را دستگیر کرد و 34 میلیون دلار ارز دیجیتال از او را به‌عنوان بخشی از انحلال شبکه دارک وب که به گفته این سازمان یکی از بزرگ‌ترین موارد ثبت شده تا به امروز بوده را ضبط کرده است.

ظاهرا این فرد با استفاده از نام‌ مستعار آنلاین، از طریق فروش بیش از 100 هزار اقلام غیرقانونی و هک کردن اطلاعات حساب آنلاین در چندین بازار بزرگ دارک وب جهان، میلیون‌ها دلار را به‌دست آورده است. در میان اقلام غیرقانونی که این شخص به‌فروش گذاشته، اطلاعات حساب آنلاین سرویس‌های محبوبی مانند HBO، نت‌فلیکس و اوبر دیده می‌شود.

این فرد که نامش فاش نشده، از فلوریدا و به‌وسیله یک مجموعه تامبلر و دیگر سرویس‌های غیرقانونی برای شستشوی یک رمزارز به دیگر رمزارز که تکنیک جهش زنجیره‌ای نام دارد، استفاده کرده است. Tumbler یک سرویس ترکیبی دارک وب است که چندین تراکنش از ارزهای دیجیتال را پیش از توزیع آن ارز در یک کیف پول رمزنگاری شده در زمان‌های تصادفی و با افزایش‌های تصادفی با یکدیگر ترکیب می‌کند.