هلی کوپتر جدید ارتش آمریکا

هلی کوپتر جدید ارتش آمریکا رکورد سرعت و پیمایش بالگردهای جهان را شکست + عکس و ویدیو

هلی کوپتر جدید ارتش آمریکا توانست رکورد سرعت و پیمایش بالگردهای جهان را بشکند. در ادامه با مشخصات این هلیکوپتر آشنا می‌شویم.

هلیکوپتر لاکهید سیکورسکی-بوئینگ اس‌بی-1 دفاینت (SB-1 Defiant) اخیرا موفق شد اولین پرواز طولانی مدت خود را با موفقیت به انجام برساند. این بالگرد با روتور کرافت پیشرفته خود توانست مسافتی حدود ۱۳۰۰ کیلومتر را بین وست پالم بیچ در فلوریدا تا نشویل در تنسی را بپیماید و رکورد جدیدی را در این حوزه به ثبت برساند.

ویدیویی از هلی کوپتر جدید ارتش آمریکا

شرکت لاکهید اعلام کرد اکنون با انجام اولین پرواز این بالگرد در خارج از فلوریدا قصد داریم آن را در اجلاس سالانه انجمن هوانوردی ارتش آمریکا به نمایش بگذاریم. بیل فل، خلبان تست شرکت سیکورسکی و اد هندرشید، خلبان تست شرکت بوئینگ این پرواز را به انجام رساندند.

هلی کوپتر جدید ارتش آمریکا

هلی کوپتر جدید ارتش آمریکا در این پرواز آزمایشی فقط از 50 درصد قدرت موتور و کمتر از 50 درصد از گشتاور آن استفاده کرده بود. گفتنی است این هلی کوپتر نسبت به بالگردهای معمولی بسیار سریع بوده و حداکثر سرعت آن در حالت استفاده کامل از توان پیشرانه به 460 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

هلی کوپتر جدید ارتش آمریکا

هندرشید در خصوص این پرواز عنوان کرد هلی کوپتر دفاینت در این پرواز عملکرد بی نقصی را به نمایش گذاشت. ضمن اینکه این بالگرد مصرف سوخت بسیار کمی را نسبت به سایر بالگردها به همراه داشت. گفتنی است توسعه بالگرد دفاینت حدود 3 سال به طول انجامید و این بالگرد اکنون با پرواز ۱۳۰۰ کیلومتری توانست رکورد جدیدی را در این حوزه بشکند.

هلی کوپتر جدید ارتش آمریکا

مارک چری، قائم مقام بوئینگ نیز عنوان کرد انجام این پرواز نشان داد که بالگرد دفاینت به خوبی توسعه پیدا کرده و برای پشتیبانی از ماموریت‌های حمله دوربرد آینده آمادگی کاملی دارد.