گوشی های جدید آوریل 2022

تمام گوشی های جدیدی که در آوریل 2022 رونمایی خواهند شد

بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های زیادی برای معرفی گوشی های جدید خود در ماه آوریل دارند. در این مطلب گجت نیوز، ما به معرفی مختصر تمام گوشی‌هایی که در این ماه میلادی معرفی می‌شوند می‌پردازیم.

با این که در ماه آوریل خبری از معرفی پرچمدارهای جدید اپل یا سامسونگ نیست اما برخی از شرکت‌های چینی مانند شیائومی، قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند خود را معرفی خواهند کرد. همچنین میان‌رده‌های جذابی نیز در ماه آوریل معرفی می‌شوند که می‌توانند جزو بهترین‌های سال 2022 در رده قیمتی خودشان باشند.

لیست گوشی های جدید ماه آوریل سال 2022

در حال حاضر معرفی 14 سری گوشی هوشمند و تبلت اندرویدی در ماه آوریل تایید شده اما ممکن است در هفته‌های آینده، برخی از شرکت‌ها با معرفی ناگهانی گوشی های جدید، این لیست را گسترش دهند.

1. گلکسی ام 33 5G

سامسونگ سری گلکسی M را معمولا ابتدا برای بازار کشور هند عرضه می‌کند و درباره گوشی گلکسی M33 هم همین اتفاق رخ داده است. این گوشی روز دوم ماه آوریل در بازار کشور هند عرضه شد. قیمت حدودی این گوشی در بازار این کشور چیزی حدود 330 دلار برای نسخه مجهز به 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی است. سامسونگ این گوشی میان رده اقتصادی را در رنگ‌های آبی و سبز روانه بازار می‌کند.

طراحی این گوشی نکته خاصی ندارد و سامسونگ از یک طراحی تاریخ گذشته در بخش نمایشگر و دوربین سلفی استفاده کرده است. با این حال پنل پشتی این گوشی، حداقل در مقایسه با میان‌رده‌های امسال سامسونگ، طراحی متفاوتی دارد.

سامسونگ گلکسی M33

 

متاسفانه این گوشی به پنل نمایشگر TFT LCD مجهز شده و خبری از صفحه نمایش‌های باکیفیت سوپر امولد سامسونگ نیست. صفحه نمایش گلکسی ام 33 5G سامسونگ از رزولوشن فول اچ دی پلاس پشتیبانی می‌کند و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با استفاده از طراحی موسوم به قطره‌ای، در بالای نمایشگر جای گرفته است. ماژول دوربین اصلی این گوشی چهارگانه است. حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی است و در کنارش، یک دوربین اولترا واید 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است. دیگر حسگرهای دوربین اصلی دو مگاپیکسلی هستند و به عنوان حسگر عمق و دوربین ماکرو عمل خواهند کرد.

با این که طراحی و نمایشگر این گوشی چندان جذاب نیستند اما استفاده از تراشه اگزینوس 1285 می‌تواند نکته‌ای مثبت برای گلکسی M33 5G تلقی شود. حسگر اثر انگشت در فریم گوشی قرار گرفته و یک باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی، به این میان‌رده سامسونگ نیرو می‌دهد. در زمان عرضه Galaxy M33 5G به اندروید 12 مجهز خواهد بود.

2. ریلمی پد مینی و ریلمی جی تی 2 پرو

با این که مدتی است برخی از شرکت‌ها دوباره از بازار تبلت‌ها فاصله گرفته‌اند اما ریلمی، همچنان به این بازار پرفراز و نشیب علاقه دارد. ریلمی پند مینی چهارم آوریل در کشور فیلیپین معرفی می‌شود و می‌تواند جزو تبلت‌های میان‌رده کوچک اندرویدی بازار طبقه‌بندی شود. این تبلت تنها 7.6 میلی متر ضخامت خواهد داشت و در زمینه طراحی، عملکرد قابل قبولی دارد. صفحه نمایش 8.7 اینچی این مدل از نوع ال سی دی و دارای رزولوشن 1340 در 800 است. دوربین سلفی تبلت ریلمی 5 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی است.

گوشی های جدید آوریل

خبری از تراشه‌های معروف در این گوشی نیست و یونیساک تی 616، قلب تپنده ریلمی پد مینی خواهد بود. حافظه رم این تبلت 4 گیگابایت و حافظه داخلی‌اش 64 گیگابایت است و احتمالا از کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی کند. باتری این مدل 6400 میلی آمپر ساعت ظرفیت داشته و از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند. این تبلت از جک هدفون 3.5 میلی متری بهره نمی‌برد.

ریلمی جی تی 2 پرو

گوشی ریلمی GT2 پرو نیز دیگر محصول Realme است که در ماه آوریل معرفی می‌شود. این مدل در روز هفتم این ماه معرفی و روانه بازار می‌شود. قیمت این گوشی حدود 660 دلار است. صفحه نمایش ریلمی جی تی 2 پرو از نوع امولد LTPO 2.0 است و از رزولوشن QHD پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند.

گوشی های جدید ریلمی

این گوشی بالارده، از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام استفاده خواهد کرد. حافظه داخلی 256 گیگابایت و از نوع UFS 3.1 و حافظه رم 12 گیگابایت و از نوع LPDDR5 خواهد بود. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی (IMX766) است و در کنارش یک دوبین اولترا واید 50 مگاپیکسلی و یک دوربین پریسکوپی 3 مگاپیکسلی قرار خواهند گرفت. دوربین سلفی این گوشی ریلمی 32 مگاپیکسلی خواهد بود. یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی که از شارژ سریع 65 واتی پشتیبانی می‌کند به این گوشی ریلمی نیرو خواهد داد. ریلمی GT2 پرو در زمان عرضه، به اندروید 12 مجهز است.

3. گوشی های جدید شرکت ویوو

ویوو در ماه آوریل گوشی های جدید زیادی را معرفی و روانه بازار خواهد کرد. با این که برخی از گوشی‌هایی که در این ماه معرفی می‌شوند کمی کسل‌کننده هستند اما گوشی های جدید این شرکت چینی، جزو جذاب‌ترین گوشی‌های آوریل هستند. ویوو مدل ایکس فولد را روز یازدهم ماه آوریل معرفی خواهد کرد. در کنار این گوشی که از نمایشگری تاشو بهره می‌برد، باید انتظار معرفی تبلت ویوو پد و ویوو ایکس نوت را نیز داشته باشیم. گفته ‌می‌شود احتمال معرفی گوشی Vivi X80 نیز در این ماه وجود خواهد داشت.

اولین گوشی تاشو ویوو و مدل ایکس نوت

گوشی ویوو ایکس فولد به نمایشگری 6.53 اینچی از نوع اولد و با رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز خواهد شد. انتظار داریم این پرچمدار تاشو چینی، از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 کوالکام استفاده کند. حافظه رم این گوشی 12 گیگابایت و حافظه داخلی‌اش 512 گیگابایت خواهد بود. باتری این مدل 4600 میلی آمپر ساعت ظرفیت خواهد داشت و احتمالا شاهد پشتیبانی ویوو ایکس فولد از شارژ سریع 80 واتی باسیم و 50 واتی بی‌سیم خواهیم بود.

گوشی تاشو جدید

ویوو ایکس نوت هم یکی دیگر از گوشی‌های بالارده ویوو خواهد بود. این مدل به نمایشگری 7 اینچی با پشتیبانی از رزولوشن QHD پلاس از نوع امولد مجهز خواهد شد. صفحه نمایش این ایکس نوت که از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند حسگر اثر انگشت را نیز در خود جای خواهد داد.

قلب تپنده این مدل، تراشه اسنپدراگون 8 نسل یک خواهد بود و باتری‌‌اش 5000 میلی آمپر ساعت ظرفیت خواهد داشت. دوربین اصلی چهارگانه خواهد بود اما هنوز اطلاعات دقیقی از دوربین‌ها منتشر نشده است. این گوشی هم از شارژ سریع 80 واتی به صورت سیمی و 50 واتی بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد.

ویوو پد و Vivo X80

با این که گزارش‌ها نشان می‌دهند در سال 2022، فروش تبلت‌ها در مقایسه با دوران اوج کرونا کاهش یافته، ویوو می‌خواهد اولین تبلتش را در دوران افت این بازار معرفی کند. ویوو پد به اسنپدراگون 870 مجهز می‌شود که آن را به یکی از قدرتمندترین تبلت‌های اندرویدی بازار تبدیل می‌کند. صفحه نمایش این تبلت 11 اینچ اندازه داشته و از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی خواهد کرد. نمایشگر ویوو پد که هنوز نوع آن مشخص نیست، دارای رزولوشن 2560 در 1600 خواهد بود. این تبلت به یک دوربین اصلی دوگانه (13 و 8 مگاپیکسلی) مجهز می‌شود. باتری این تبلت 8040 میلی آمپر ساعت ظرفیت خواهد داشت و از شارژ سریع 44 واتی بهره خواهد برد. این تبلت هم با اندروید 12 راهی بازار خواهد شد.

تبلت جدید

سری ویوو X80 شامل سه گوشی ویوو ایکس 80، ایکس 80 پرو و پرو پلاس خواهد بود. انتظار داریم این شرکت چینی سری ایکس 80 را ابتدا برای چین معرفی و عرضه کند. هنوز اطلاعات کامل این سری رسانه‌ای نشده اما گفته می‌شود گوشی‌های ایکس 80 پرو و پرو پلاس به نمایشگری 6.78 اینچی مجهز خواهد بود. این نمایشگر از نوع امولد خواهد بود و دوربین سلفی با استفاده از طراحی حفره‌ای رویش در بخش بالایی نمایشگر جای می‌گیرد. دوربین اصلی این مدل 50 مگاپیکسلی و از نوع IMX 886 خواهد بود. در این سری از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 و دایمنسیتی 9000 کوالکام استفاده خواهد شد. در سری ویوو X80 شاهد پشتیبانی از شارژ 80 واتی باسیم و 50 واتی بی‌سیم خواهیم بود.

4. اوپو F21 پرو

اولین گوشی مجهز به بدنه فایبرگلاس چرم اوپو، مدل F21 پرو 5G خواهد بود. این مدل در رنگ نارنجی روانه بازار می‌شود و پنل پشتی، در برابر آب، خط و خش و کهنه شدن مقاوم است. صفحه نمایش 6.43 اینچی این گوشی جالب از نوع امولد خواهد بود و از رزولوشن فول اچ دی پشتیبانی خواهد کرد. با این که این روزها بسیاری از میان‌رده‌ها از نرخ نوسازی 90 و حتی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند، این گوشی اوپو تنها از نرخ نوسازی 60 هرتزی بهره خواهد برد.

گوشی های جدید بازار

گوشی اوپو F21 که جزو گوشی های جدید ماه آوریل خواهد بود به تراشه اسنپدراگون 695 مجهز خواهد شد. این تراشه برای گوشی‌های میان‌رده طراحی شده و می‌تواند از پس سنگین‌ترین بازی‌ها با کیفیتی نسبتا قابل قبول بر بیاید. دوربین این سری سه‌گانه است؛ حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی است و در کنارش دو حسگر دو مگاپیکسلی قرار خواهند داشت. یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی که از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کندبه جدیدترین گوشی اوپو نیرو خواهد داد. مدل اف 21 پرو در زمان عرضه به اندروید 11 مجهز است و احتمالا در آینده‌ای نزدیک، اندروید 12 را نیز دریافت کند.

5. گوشی هوشمند  iQOO Neo6 

گوشی iQOO نئو 6 یکی از مورد انتظارترین گوشی‌های این شرکت است. این مدل به صفحه نمایشی با اندازه 6.62 اینچ مجهز خواهد شد. این نمایشگر امولد از رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد و نرخ نوسازی‌اش به 120 هرتز می‌رسد. حسگر اثر انگشت این گوشی نیز درون نمایشگر قرار خواهد داشت.

تراشه مورد استفاده قرار گرفته در این پرچمدار، اسنپدراگون 8 نسل یک خواهد بود. این تراشه با 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه رم همراه شده است. باتری این مدل 4700 میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع 80 واتی پشتیبانی خواهد کرد. در زمان عرضه، گوشی iQOO Neo6 به اندروید 12 مجهز خواهد بود.

6.گوشی‌های وان پلاس نورد 2T و وان پلاس نورد CE 2 لایت

شایعاتی درباره معرفی گوشی های جدید وان پلاس نورد 2T و نورد CE 2 لایت در ماه آوریل در کشور هند به گوش می‌رسد. گفته می‌شود گوشی وان پلاس نورد 2 تی به نمایشگری 6.43 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز خواهد شد. دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی خواهد بود و ماژول دوربین اصلی این میان‌رده پریمیوم وان پلاس به حسگرهایی 50، 8 و 2 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. تراشه مورد استفاده قرار گفته در این گوشی جدید دایمنسیتی 1300 مدیاتک خواهد بود و باتری گوشی جدید سری نورد، 4500 میلی آمپر ساعت ظرفیت خواهد داشت. این گوشی از شارژ سریع  80 واتی پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی های جدید

در کنار وان پلاس نورد 2 تی، گوشی اقتصادی نیز از سری نورد روانه بازار خواهد شد. مدل نورد CE 2 حدود 264 دلار قیمت خواهد داشت و به صفحه نمایشی 6.59 اینچی از نوع ال سی دی مجهز خواهد بود. دوربین اصلی این گویش 64 مگاپیکسلی است و دو حسگر دو مگاپیکسلی دیگر نیز در کنار وجود خواهند داشت. اسنپدراگون 695 قلب تپنده این گوشی خواهد بود و یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی، به این گوشی میان‌رده اقتصادی وان پلاس نیرو خواهد داد.

7. موتورولا موتو Edge 30

همین حالا هم گوشی پرچمدار اج 30 پرو توسط موتورولا معرفی شده است. گوشی بعدی این سری که یک میان‌رده است، موتو اج 30 خواهد بود. این گوشی هوشمند به تراشه قدرتمند اسنپدراگون 778G پلاس مجهز خواهد بود که یکی از بهترین تراشه‌های موجود برای گوشی‌های میان‌رده است. این تراشه با 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. گوشی موتو ادج 30 با اندروید 12 روانه بازار می‌شود.

8. شیائومی 12 ایکس و 13 پرو

شیائومی گوشی های جدید پرچمدار شیائومی 12 و 12 پرو را نیز در ماه آوریل روانه بازار می‌کند. هنوز زمان دقیق عرضه این دو گوشی به بازار مشخص نشده است. هر دو مدل به سخت‌افزاری قدرتمند مجهز هستند و از نظر مشخصات فنی و طراحی جزو بهترین‌های بازار هستند.

گوشی شیائومی 12 ایکس به تراشه اسنپدراگون 870 کوالکام مجهز خواهد بود. نسخه پرو این سری اما از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره خواهد برد. Xiaomi 12X به نمایشگری 6.28 اینچی از نوع اولد با پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز خواهد شد. دوربین اصلی این گوشی از سه حسگر 50، 12 و 5 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. این مدل از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و در زمان عرضه به اندروید 12 مجهز است.

گوشی های شیائومی 12 ایکس

نسخه پرو سری گوشی های جدید پرچمدار شرکت شیائومی به صفحه نمایشی اولد با اندازه 6.73 اینچ مجهز خواهد بود. دوربین اصلی این گوشی از سه حسگر 50 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. شارژ فوق‌سریع 120 واتی در این گوشی شیائومی وجود خواهد داشت و مانند نسخه ایکس، در زمان عرضه به اندروید 12 مجهز می‌شود.

9. ردمی 10 پرایم پلاس 5G

گوشی ردمی 10 پرایم پلاس، یکی از گوشی های جدید اقتصادی 5G شرکت شیائومی در ماه آوریل خواهد بود. گفته می‌شود این گوشی در واقع، یک نسخه تغییر نام داده شده از ردمی نوت 11E 5G است که از شارژ سریع 22.5 واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ردمی 10

صفحه نمایش این گوشی اقتصادی ردمی 6.58 اینچ اندازه خواهد داشت. این پنل ال سی دی، از رزولوشن فول اچ دی پلاس پشتیبانی می‌کند. گفته می‌شود پردازنده ردمی 10 پرایم پلاس 5G، دایمنسیتی 700 مدیاتک است. حافظه رم و حافظه داخلی این گوشی نیز به ترتیب حداکثر 6 و 128 گیگابایت خواهد بود.

10. گلکسی ام 53 5G

سامسونگ به تازگی گوشی گلکسی A53 را معرفی کرد. با این که سری M و A گوشی‌های سامسونگ معمولا شباهت زیادی دارند اما در این مورد خاص، شاهد تفاوت‌های قابل توجهی هستیم. گلکسی M53 5G سامسونگ به یک پنل سوپر امولد 6.7 اینچی با پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز و رزولوشن فول اچ دی پلاس مجهز خواهد شد.

مشخصات سامسونگ گلکسی M53

در گلکسی ای 53 از تراشه اگزینوس 1280 استفاده شده بود. با این حال در گلکسی ام 53، احتمالا شاهد استفاده از تراشه دایمنسیتی 900 5G خواهیم بود. این مدل احتمالا یکی از بزرگ‌ترین رقبای گوشی وان پلاس نورد CE 22 5G باشد. طراحی کلی گوشی نیز تفاوت‌های زیادی با گلکسی ای 53 دارد و احتمالا باتری ام 53، ظرفیت بیشتری داشته باشد.

11. سری گوشی های جدید پوکو F4 شیائومی

در کنار ردمی، سری گوشی های پوکو نیز فروش بسیار خوبی را در بازار کشورمان دارند. شیائومی در روزهای آینده، از سری مورد انتظار پوکو F4 در بازارهای جهانی رونمایی خواهد کرد و احتمالا برخی از مدل‌های این سری، راهی بازار ایران نیز بشوند. گفته می‌شود این سری شامل گوشی‌های پوکو F4، پوکو F4 پرو و GT خواهد بود. ظاهرا نسخه پایه این سری، یک ورژن تغییر نام یافته ردمی K40S شیائومی خواهد بود. نسخه پرو سری پوکو F4 شیائومی نیز یکی از گوشی های کاملا جدید شیائومی نخواهد بود و احتمالا، همان ردمی K50 پرو پلاس باشد.

پوکو اف 4

گوشی ردمی K50G هم در روزهای آینده با یک تغییر نام، با عنوان پوکو F4 جی تی راهی بازار خواهد شد. نسخه پایه و جی تی این سری به نمایشگری 6.67 اینچی از جنس AMOLED با پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز مجهز خواهند بود. دوربین این دو گوشی سه‌گانه خواهد بود و حسگر اصلی دوربین آن‌ها، به ترتیب 48 و 64 مگاپیکسلی است. در نسخه پایه از اسنپدراگون 870 و در نسخه جی تی از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده خواهد شد. شارژ نسخه پایه 67 واتی و نسخه جی تی 120 واتی خواهد بود.

گوشی پوکو F4 پرو شیائومی نیز از صفحه نمایشی 6.69 اینچی با پشتیبانی از رفرش ریت 120 هرتز و از نوع امولد بهره خواهد برد. دوربین اصلی این گوشی سه‌گانه بوده و حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی است. این مدل که جزو گوشی های جدید ماه آوریل است، از تراشه قدرتمند دایمنسیتی 9000 استفاده خواهد کرد. سرعت شارژ این نسخه هم مانند پوکو اف 4 جی تی، 120 وات است.

12. گوشی ویوو T1 پرو

پس از ویوو T1 5G، نوبت به معرفی نسخه پرو این گوشی می‌رسد. ویوو T1 پرو 5G حداکثر تا پایان ماه آوریل معرفی و روانه بازارهای جهانی خواهد شد. هنوز اطلاعات قابل توجهی درباره مشخصات فنی و ویژگی‌های این گوشی منتشر نشده اما برخی از منابع ما اعلام کرده‌اند این گوشی به یک تراشه میان‌رده مجهز خواهد شد و نرخ نوسازی نمایشگر، بیشتر از 60 هرتز خواهد بود.

13. گوشی Realme Narzo 50A Prime

آوریل برای شرکت ریلمی ماهی به شدت شلوغ است. در کنار تبلت ریلمی و گوشی پرچمدار جی تی 2 پرو، احتمالا این برند گوشی Narzo 50A پرایم را نیز معرفی کند. این گوشی که پیش‌تر در اندونزی فروش خود را به صورت محدود آغاز کرده، به پنلی از نوع IPS LCD مجهز است. دوربین اصلی این گوشی 50 مگاپیکسلی و باتری‌اش 5000 میلی آمپر ساعتی است.

Narzo گوشی ریلمی

تراشه مورد استفاده قرار گرفته در این مدل که یکی از گوشی های جدید بازار است، یونیساک تی 612 است. این مدل به 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز است و در زمان عرضه به بازار، از اندروید 11 بهره می‌برد.

14. گوشی های جدید شرکت اینفینیکس

اینفینیکس هات

این ماه اینفینیکس هم از سری گوشی‌های هات 12 رونمایی خواهد کرد. این گوشی‌ها به عنوان میان‌رده شناخته می‌شوند و مشخصات معمولی دارند. تراشه مورد استفاده قرار گرفته در اینفینیکس هات 12i، هلیو A22 است. نمایشگر این 6.6 اینچ اندازه دارد و از نوع IPS ال سی دی است. هات 12 نیز به نمایشگری مشابه مجهز می‌شود اما پردازنده‌اش، هلیو G85 مدیاتک است. هر دو مدل در زمان عرضه، احتمالا به اندروید 11 مجهز باشند. همچنین زمزمه‌هایی درباره معرفی نسخه پلی این سری به گوش می‌رسد.

در گجت نیوز بخوانید: پرفروش ترین گوشی های موبایل بازار ایران در سال ۱۴۰۰

به زودی منتظر اخبار بیشتر و بررسی دقیق‌تر تعدادی از گوشی‌های این لیست در وب سایت گجت نیوز باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*