میزان استقبال از ویندوز 11

میزان استقبال از ویندوز 11 کمتر از انتظار مایکروسافت است

میزان استقبال از ویندوز 11 براساس آمارهایی که اخیرا منتشر شده بسیار پایین‌تر از حد انتظار است. اما علت استقبال کم کاربران چیست؟

بر اساس آمارهای منتشر شده، با وجود معرفی موفق و پر سروصدای ویندوز 11 در پاییز گذشته و رشد نصب این سیستم‌عامل در چند ماه اول، در ماه مارس میزان استقبال از ویندوز 11 به مراتب کاسته شده است. این اطلاعات را AdDuplex منتشر کرده که سطح توزیع نسخه‌های مختلف نرم‌افزار را بررسی و به طور منظم گزارش‌هایی درباره نتیجه کار منتشر می‌کند.

محبوبیت ویندوز 11 همچنان کمتر از ویندوز 10

AdDuplex برای جمع‌آوری داده‌های تحقیقاتی از تقریبا 5000 برنامه کاربردی استفاده می‌کند که از AdDuplex SDK v.2 بهره‌مند هستند. گرچه وسعت نمونه‌ها در این مورد خاص مشخص نشده است، اما گزارش‌های AdDuplex معمولا شامل داده‌های جمع‌آوری شده از تقریبا 6000 رایانه است. گرچه این به نظر نمونه کوچکی می‌رسد، اما به شما امکان می‌دهد فراز و نشیب‌های نسخه‌های مختلف ویندوز را در نظر داشته باشید.

بنابر گزارش AdDuplex، سهم کاربران ویندوز 11 در ماه مارس در مقایسه با ماه فوریه تقریبا بی‌تغییر باقی مانده است، در حالی که در همین بازه زمانی ویندوز 10 21H2 رشد نسبتا کمی داشته است تا به محبوب‌ترین نسخه سیستم‌عامل ویندوز در ماه مارس بدل شود.

طبق داده‌های منتشر شده، تا 29 مارس، سهم ویندوز 11 از بازار 19.4 درصد بوده است که نسبت به فوریه (19.3 درصد) اندکی بیشتر است اما تغییری در جایگاه سوم این سیستم‌عامل ایجاد نمی‌کند. از سوی دیگر ویندوز 10 21H2 با افزایش از 21 درصد در فوریه به 28.5 درصد در مارس همچنان پیشتاز است و ویندوز 10 21H1 نیز از 27.5 درصد به 26.5 درصد در مارس کاهش داشته است.

سهم نسخه‌های مختلف ویندوز

به طبع بخش مهمی از افزایش سهم ویندوز 10 21H2 به دلیل پایان دوران پشتیانی مایکروسافت از ویندوز 10 20H2 است که در ماه می اتفاق خواهد افتاد. در ارتباط با علت پایین بودن میزان استقبال از ویندوز 11 هم در درجه اول باید به مقدار فضای زیاد مورد نیاز برای نصب سیستم‌عامل اشاره کرد که بسیاری از رایانه‌های شخصی فاقد آن هستند. از سویی دیگر اختیاری بودن ارتقا به ویندوز 11 است که طبیعتا روند انتقال به ویندوز 11 را کند می‌کند.

البته شاید رویکرد جدید مایکروسافت که به تقاضای عموم کاربران، فرآیند تغییر مرورگر پیشفرض را در ویندوز 11 ساده و مشابه ویندوز 10 کرده بتواند عاملی در رشد سهم ویندوز 11 در ماه‌های آتی باشد. این امکان در به‌روزرسانی KB5011563 که در اوایل هفته جاری منتشر شد در دسترس قرار گرفهت و حالا با چند کلیک ساده می‌توانید مرورگر پیشفرض را تغییر دهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*