اجرای بازی های پلی استیشن 3 روی PS5

اجرای بازی های پلی استیشن 3 روی PS5 ممکن می‌شود

پس از کش‌وقوص‌های فراوان، به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد تا اجرای بازی های پلی استیشن 3 روی PS5 را به‌واسطه‌ی یک شبیه‌ساز ممکن کند.

اجرای بازی های پلی استیشن 3 روی PS5 یکی از خواسته‌های طرفداران در یک سال اخیر بوده است و ظاهرا سونی در جستجوی راهی است تا این آرزو را به حقیقت تبدیل کند.

«جف گِراب» که در زمینه‌ی فاش‌سازی اطلاعات مرتبط با بازی‌های ویدیویی فعالیت دارد، اخیراً اعلام کرده که سونی در حال کار روی یک شبیه‌ساز (امولاتور) پلی استیشن 3 برای کنسول پلی استیشن 5 است تا کاربران این کنسول نسل نهمی، به بازی‌های قدیمی دسترسی پیدا کنند. او همچنین اضافه کرد که توسعه‌ی این شبیه‌ساز «طول می‌کشد» و نباید به همین زودی‌ها منتظر آن باشیم.

چند روز قبل، سونی از سرویس اشتراکی «پلی استیشن پلاس» جدید خود رونمایی کرد که به مشترکان اجازه می‌دهد تا بازی‌های کلاسیک را تجربه کنند. این سرویس از ماه ژوئن فعالیت خود را آغاز می‌کند و برای دسترسی به 340 بازی پلی استیشن، باید ماهیانه 17.99 دلار پرداخت کنید.

این بازی‌ها از کنسول‌های پلی استیشن 2، پلی استیشن 3 و پلی استیشن پورتابل انتخاب شده‌اند؛ با این تفاوت که عناوین پلی استیشن 3 تنها از طریق سرویس ابری «کلاد گیمینیگ» در دسترس خواهند بود.

اجرای بازی های پلی استیشن 3 روی PS5

ظاهراً معماری منحصربه‌فرد پلی استیشن 3 با پلی استیشن 5 هم‌خوانی ندارد و اجرای بازی‌های آن به‌صورت عادی، برای سونی چالش ایجاد کرده است. استودیوی «نایت دایو» اخیراً در رابطه با این مسئله گفته است که توسعه‌ی یک شبیه‌ساز امکان‌پذیر خواهد بود اما «سونی علاقه‌ای ندارد که میلیون‌ها دلار برای آن هزینه کند».

اما جف گراب دیدگاه دیگری دارد و باید دید آیا صحبت‌های اخیر او در نهایت رنگ واقعیت به خود می‌گیرد یا خیر. سونی با معرفی سرویس اشتراکی جدید خود، احتمالاً به جوانب عدم پشتیبانی کنسول پلی استیشن 5 از عناوین پلی استیشن 3 فکر کرده‌ است و بی‌گمان برای این مشکل باید چاره‌ای بیندیشد. در صورت انتشار اخبار مرتبط، آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.