کراس اوور هوندا HR-V مدل 2023

هوندا HR-V مدل 2023؛ کراس اوور جذاب ژاپنی بر اساس پلتفرم سیویک

هوندا HR-V مدل 2023 یک کراس اوور جذاب ژاپنی و بسیار جادار است. در ادامه، به مشخصات فنی و قیمت احتمالی آن، نگاهی خواهیم داشت.

شرکت هوندا با قرض گرفتن پلتفرم و امکانات نسل یازدهم هوندا سیویک، جدیدترین کراس اوور خود با نام هوندا HR-V مدل 2023 را روانه بازار کرد. پس بیایید و با جدیدترین و پر ادعاترین تازه وارد ژاپنی، آشنا شویم. در ابتدا، می‌توانید ویدئو معرفی آخرین محصول خط تولید کراس اوور هوندا را تماشا کنید.

فهرست مطالب:

معرفی کراس اوور هوندا HR-V مدل 2023

کراس اوور هوندا HR-V

داستان کراس اوور هوندا HR-V به اوایل سال 2015 بازمی‌گردد. این سفر هیجان انگیز، تا سال 2022 ادامه پیدا می‌کند و آخرین نسل این خودرو که نسل دوم آن محسوب می‌شود، در تابستان امسال و با قیمت احتمالی زیر 20 هزار دلار (در نسخه استاندارد) به بازار می‌آید. گفته می‌شود که بازار آمریکا، اروپا و به طور اختصاصی، بازار خودرو کانادا، اصلی‌ترین مشتریان این کراس اوور دوست داشتنی را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید که نسل اول هوندا HR-V مدل 2023، بر اساس پلتفرم یکی از محصولات فیات طراحی شده بود. این خودرو، کوچک‌ترین و سبک‌ترین SUV حاضر در خط تولید ژاپنی‌ها محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد نسبت به نسل قبلی خود، کاهش وزن عجیبی را تجربه کرده است.

طراحی ظاهی شگفت انگیز جذاب هوندا HR-V

کراس اوور هوندا HR-V

بیایید و به طراحی آن نگاهی داشته باشیم. نسل دوم هوندا HR-V، هیچ شباهتی به نسل اول آن ندارد و به طور کامل با یک خودرو جدید، طرف هستیم. از آن جایی که سلیقه آمریکایی‌ها بسیار حساس است، طراحان هوندا، ظاهری درشت و پهن را در دستور کار خود قرار داده‌اند. همچنین بد نیست بدانید که نسخه مخصوص بازار آمریکا، تفاوت‌های ظاهری مشخصی با نسخه جهانی خودرو خواهد داشت. سیستم روشنایی هم به صورت تمام LED طراحی شده اما مهم‌ترین ضعف خودرو، به طراحی بدنه مربوط می‌شود. در ظاهر این خودرو، هیچ نشانی از آیرودینامیک یافت نمی‌شود. در قسمت عقب هم یک اسپویلر سقفی را می‌بینیم که شیشه پاک کن را در زیر خود، مخفی کرده است.

از آن جایی که پیشرانه و «واحد محرک» محصولات خانوادگی ژاپنی‌ها، معمولا از نوع پلاگین هیبرید هستند، بعید خواهد بود که یک خودرو تمام الکتریکی را ببینیم. برای تایید این فرضیه، می‌توانید به جلو پنجره‌ی ذوذنقه‌ای، کندویی یا آبشاری آن، نگاهی داشته باشید. اگر هوندا قصد تولید یک خودرو الکتریکی را داشت، چرا از جلو پنجره‌هایی با قابلیت عبور دادن هوا استفاده کرده است؟ آن هم وقتی که خودروهای الکتریکی، به گردش هوا در داخل کاپوت نیازی ندارند!

کراس اوور هوندا HR-V

در ادامه، ارتفاع بیشتری برای چراغ‌های اصلی جلو در نظر گرفته شده است و مه شکن‌ها هم به پایین‌ترین قسمت سپر جلو، منتقل شده‌اند. این طراحی، یک زاویه دید بسیار وسیع را در اختیار راننده قرار می‌دهد. درب‌های ردیف دوم هم با ستون‌های C خودرو، ترکیب شده‌اند که استحکام سقف خودرو در برابر واژگونی و تصادفات را به شدت افزایش می‌دهد.

نگاهی به گزینه‌های احتمالی برای پیشرانه‌ی هوندا اچ آر وی

کراس اوور هوندا HR-V

اگر اصلِ پیروی از نسل یازدهم سیویک را در نظر بگیریم، به فرضیه‌های جالبی خواهیم رسید. هوندا سیویک 11 Gen از پیشرانه‌های 1.5 لیتری توربو شارژ و 2 لیتری هیبرید و 2 لیتری تماما بنزین بهره می‌برد. موتور 4 سیلندر 2 لیتری هیبرید با توان 181 اسب بخار، یکی از موفق‌‍ترین موتورهایِ ساختِ این شرکت ژاپنی است. این پیشرانه L4 با قدرت 180 اسب بخار و 310 نیوتن متر گشتاور، برای رفتن به زیر کاپوت هوندا HR-V، شانس بیشتری دارد. همچنین نسخه 1.5 لیتری در بازارهای آسیایی از محبوبیت عجیبی برخوردار است اما به نظر می‌رسد که با آمریکایی‌ها، میانه خوبی نداشته باشد.

موتور 1.8 لیتری هوندا با قدرت 141 اسب بخار، یکی از گزینه‌های دیگری است که می‌تواند بر روی این خودرو، نصب شود. به هر حال توجه کنید که تمامی این اعداد و پیشنهادات، جزو فرضیات هستند و مشخصات فنی و نوع پیشرانه هوندا HR-V، هنوز به صورت رسمی، تایید نشده است. اما می‌توان حدس زد که با چندین مدل از پیشرانه‌های بنزینی، هیبرید و دیزل، طرف باشیم. چرا که ظاهر به شدت اسپرت آن در کنار قیمت رقابتی و ابعاد مناسب، جوانان و خانواده‌ها را به صورت همزمان، هدف قرار داده است. این موضوع بر اساس صحبت‌های مایکل کیستمیکر (Michael Kistemaker)، مدیر ارشد فروش هوندا در آمریکا، تایید شده است.

کراس اوور هوندا HR-V

در ادامه بد نیست بدانید که با توجه به بازار هدف هوندا HR-V و پیشرانه‌های نه چندان قدرتمند آن، به نظر می‌رسد که گزینه AWD از لیست انتخاب‌ها، خط خواهد خورد و نهایتا با یک کراس اوور دیفرانسیل جلو، طرف خواهیم بود.

قیمت احتمالی شاسی بلند جمع و جور Honda HR-V

برای تخمین قیمت این خودرو، باید به هوندا سیویک نسل یازدهم و رقیب آن یعنی تویوتا کرولا، نگاهی داشته باشیم. هر دو خودرو با قیمت حدودی 20 هزار دلار در بازار خودرو آمریکا، خرید و فروش می‌شوند. با توجه به عبور از بحران کمبود تراشه و اشتیاق هوندا به تصاحب سهم بیشتری از سگمنت کراس اوورهای بازار آمریکا، کانادا و اروپا، بدون شک قیمت هوندا HR-V در نسخه استاندارد، کمتر و یا در حدود 20 هزار دلار خواهد بود.

در پایان باید بگوییم که به جز تصاویر حاضر در این نوشته، باقی موارد، همه گی جزو احتمالات هستند و تا کنون هیچ اطلاعاتی به صورت رسمی در مورد هوندا HR-V مدل 2023، از سوی این شرکت منتشر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*