گوشی موبایل

گوشی موبایل ، در صدر واردات ایران

آمارهای منتشر شده از واردات انواع کالا در سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد گوشی موبایل با ارزش بیش از 4 میلیارد دلار در صدر واردات قرار دارد.

گوشی موبایل همواره طی سال‌های گذشته صدر لیست واردات در ایران را به خود اختصاص داده و آمارهای جدید نیز از رشد 70 درصدی واردات این کالا طی سال قبل حکایت دارند.

جزئیات واردات گوشی موبایل

گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد آمار تجارت خارجی ایران در سال قبل حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بود که از این میزان 52 میلیارد دلار به بخش واردات و 48 میلیارد دلار نیز به بخش صادرات تعلق دارد. گفتنی است از 52 میلیارد دلار واردات بخش زیادی از آن به واردات کالاهای اساسی مربوط می‌شود.

همچنین به تازگی گمرک نیز گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد گوشی موبایل با ۴ میلیارد و ۱۶۲ میلیون دلار توانسته همانند قبل در صدر لیست واردات جای بگیرد. ضمن این که واردات این کالا نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۷۱ درصد رشد را تجربه کرده است. طبق آمار در سال قبل طی ۱۰ ماه حدود 3.3 میلیارد دلار گوشی به کشور وارد شد و در دو ماه آخر نیز میزان واردات به بیش از 800 میلیون دلار افزایش یافت.

گفتنی است در سال‌های قبل خبرهایی در خصوص ممنوعیت واردات گوشی با قیمت بیش از 600 دلار نیز منتشر شد، اما این طرح به اجرا نرسید و در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز ممنوعیتی در نظر گرفته نشده است؛ اما همانند سال‌های قبل حق ورودی گوشی‌های با ارزش کمتر از 600 دلار حدود 6 درصد و گوشی‌های با ارزش بیش از 600 دلار حدود ۱۲ درصد خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*