مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

در این مقاله قصد داریم به مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس – OnePlus 10 Pro vs Samsung Galaxy S22 Plus بپردازیم.

چند روز قبل وان پلاس رسماً گوشی پرچمدار OnePlus 10 Pro را وارد بازارهای جهانی کرد. در حالی که اغلب گوشی‌های پرچمدار هم رده‌ی این محصول قیمتی بیش از ۱۰۰۰ یورو دارند، وان پلاس ۱۰ پرو با قیمتی کمتر از ۹۰۰ یورو وارد بازار شده است. اما یکی دیگر از پرچمدارانی که قیمتی حول و حوش ۱۰۰۰ یورو دارد، گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ است. شاید این محصول به ارزشمندی نسخه اولترا سری S22 نباشد، اما همچنان مشخصات فنی و طراحی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند.

بنابراین سوالی که ممکن است در ذهن شما شکل گرفته باشد این است که کدام یک از این دو گوشی وان پلاس و سامسونگ ارزش خرید بیشتری دارند؟ در ادامه با مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با گلکسی اس ۲۲ پلاس به این سوال پاسخ خواهیم داد.

فهرست مطلب

جدول مشخصات فنی

مدلوان پلاس ۱۰ پروسامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس
ابعاد و وزن۱۶۳ در ۷۳.۹ در ۸.۶ میلی‌متر/ ۲۰۰.۵ گرم۱۵۷.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۶ میلی‌متر/ ۱۹۵ گرم
نمایشگر۶.۷ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۲۱۶ پیکسل، AMOLED۶.۶ اینچ، ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، Dynamic AMOLED 2X
پردازندهکوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱، هشت هسته‌ای ۳ گیگاهرتزیسامسونگ اگزینوس ۲۲۰۰، هشت هسته‌ای ۲.۸ گیگاهرتزی
حافظه۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه
۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه
۱۲ گیگ رم + ۵۱۲ گیگ حافظه
۸ گیگ رم + ۱۲۸ گیگ حافظه
۸ گیگ رم + ۲۵۶ گیگ حافظه
نرم افزاراندروید ۱۲، ColorOSاندروید ۱۲، One UI
ارتباطاتوای فای 802/11a/b/g/n/ac/6e / بلوتوث ۵.۲/ GPSوای فای 802/11a/b/g/n/ac/6 / بلوتوث ۵.۲/ GPS
دوربینسه‌گانه ۴۸ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.8 + f/2.4 + f/2.2
سلفی ۳۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2
سه‌گانه ۵۰ + ۱۰ + ۱۲ مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.8 + f/2.4 + f/2.2
سلفی ۱۰ مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع ۸۰ وات/ شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ وات۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی/ شارژ سریع ۴۵ وات/ شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ وات
امکانات اضافهاینترنت 5G، دو سیم کارت، شارژ بی‌سیم معکوساینترنت 5G، دو سیم کارت، شارژ بی‌سیم معکوس، گواهی ضد آب IP68

 

طراحی

از بین این دو گوشی، گلکسی S22 Plus کیفیت ساخت بالاتری دارد. اول از همه این که دارای گواهی ضد آب IP68 با مقاومت زیاد است، در حالی که نماینده وان پلاس هیچگونه مقاومتی در برابر آب ندارد. قاب پشتی این گوشی شیشه‌ای است و پنل شیشه‌ای جلوی آن توسط گوریلا گلس ویکتوس پلاس (محکم‌ترین محافظ کمپانی کورنینگ) محافظت می‌شود.

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

در سمتی دیگر وان پلاس ۱۰ پرو از یک نمایشگر با لبه‌های منحنی برخوردار است که باعث شده نمای جلویی آن زیباتر جلوه کند. وقتی قاب پشتی این دو گوشی را کنار هم می‌گذاریم، گوشی سامسونگ به لطف ماژول دوربین کوچک‌تر و یکپارچه با بدنه زیباتر است؛ اما نمایشگر آن مسطح است و نسبت تصویر به بدنه کمتری را ارائه می‌کند.

نمایشگر

با وجود این که سامسونگ بهترین تولیدکننده نمایشگر موبایل است، اما پنل به کار رفته در گوشی One Plus 10 Pro بهتر از آن چیزی است که روی گوشی Galaxy S22 Plus به کار رفته است. این یک پنل ۶.۷ اینچی LTPO AMOLED است که بیش از ۱ میلیارد رنگ را به نمایش می‌گذارد، نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی دارد، رزولوشن آن +QuadHD است، گواهی +HDR10 را دریافت کرده و اوج روشنایی مناسب ۱۳۰۰ نیتی دارد. در آن سمت نمایشگر گوشی سامسونگ رزولوشن پایین‌تر +FullHD را ارائه می‌کند و نمی‌تواند در نمایش رنگ‌ها با پنل این گوشی رقابت کند.

مشخصات فنی و نرم افزار

نسخه جهانی گوشی سامسونگ از چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ قدرت می‌گیرد. در آن سمت گوشی وان پلاس از گوشی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیرو می‌گیرد. بین این دو گوشی، مدل وان پلاس ۱۰ پرو ظرفیت رم بیشتر (۱۲ گیگابایتی) دارد، در حالی که حداکثر ظرفیت رم سامسونگ، کمتر (۸ گیگابایت) است.

مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

این دو مدل اندروید ۱۲ را اجرا می‌کنند و پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدتی دارند. بین این دو، پشتیبانی نرم افزاری سامسونگ بهتر و طولانی‌تر است، در حالی که گوشی وان پلاس به لطف ظرفیت رم بیشتر خود عملکرد سخت افزاری بهتری دارد.

دوربین

سیستم دوربین گوشی OnePlus در مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس چشمگیرتر است. این گوشی به سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال ۳.۳ برابری و دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید Sony IMX766 مجهز است. در عین حال گوشی اس ۲۲ پلاس سامسونگ هم به دوربین عالی با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، یک سنسور تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری و یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید مجهز شده است.

باتری

گوشی وان پلاس ۱۰ پرو به یک باتری بزرگ‌تر ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که می‌تواند عمر باتری طولانی‌تری داشته باشد. این گوشی همچنین به لطف فناوری ۸۰ واتی سیمی و ۵۰ واتی بی‌سیم سریع‌تر شارژ می‌شود. نکته‌ی جالب توجه اینجاست که توان شارژ بی‌سیم گوشی وان پلاس از توان شارژ سیمی گوشی سامسونگ بیشتر است!

قیمت

شروع قیمت گوشی وان پلاس ۱۰ پرو در بازار اروپا ۸۹۹ یورو است، در حالی که برای خرید نسخه پایه گوشی گلکسی اس ۲۲ پلاس سامسونگ ۱۰۰۰ یورو است. برنده‌ی مقایسه وان پلاس ۱۰ پرو با سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس، محصول شرکت وان پلاس است. این گوشی به یک نمایشگر بهتر، سیستم دوربین پیشرفته‌تر، باتری بزرگ‌تر با شارژ به مراتب سریع‌تر مجهز است. در عین حال گوشی سامسونگ کیفیت ساخت بالاتری دارد.

مزایا و معایب

وان پلاس ۱۰ پرو

مزایامعایب
  • دوربین‌های بهتر
  • باتری بزرگ‌تر
  • شارژ سریع‌تر
  • نمایشگر بهتر
  • فاقد طراحی ضد آب

سامسونگ گلکسی اس ۲۲ پلاس

مزایامعایب
  • گواهی ضد آب IP68
  • کیفیت ساخت بهتر
  • وای فای 6E
  • اسپیکرهای AKG
  • پشتیبانی از UWB
  • باتری کوچک‌تر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*