شرکت بازی سازی SNK

بن سلمان، شرکت بازی سازی SNK را خرید؛ ورود عربستان به دنیای گیمینگ!

شرکت بازی سازی SNK – اس‌ان‌کی حالا تقریباً به‌طور کامل متعلق به بن سلمان و عربستان صعودی است تا ورود آن‌ها به حوزه‌ی گیمینگ جدی‌تر شود.

بخش اعظمی از سهام شرکت بازی سازی SNK که مجموعه‌های کلاسیکی همچون «متال اسلاگ»، «فاتال فیوری» و «سامورائی شوداون» را در کارنامه دارد، توسط محمد بن سلمان آل سعود خریداری شد.

شرکت «ای‌جی‌دی‌سی» که متعلق به ولیعهد عربستان سعودی است، 96.18 درصد از سهام شرکت بازی‌سازی اس‌ان‌کی را خریداری کرد. آن‌ها در ماه نوامبر 2020، حدود 34 درصد از سهام این شرکت را در اختیار گرفته بودند و هدف بعدی آن‌ها، خرید 51 درصد دیگر بود اما در نهایت تصمیم گرفتند تا سهام بیشتری را خریداری کنند.

به گفته‌ی ای‌جی‌دی‌سی، هدف اصلی آن‌ها از خرید شرکت ژاپنی اس‌ان‌کی، این است که بواسطه‌ی مشارکت‌های اقتصادی، در مسیر توانمندسازی زنان و مردان سعودی، خصوصاً جوانان قدم بردارند. این شرکت در بیانیه‌اش اضافه کرد که با پشتیبانی آن‌ها، قابلیت‌های شرکت بازی سازی SNK نیز شکوفا خواهد شد. آن‌ها پتانسیل‌های زیادی برای توسعه‌ی بازی‌های ویدیویی دارند و می‌توانند در آینده‌ی نزدیک، جایگاه مناسبی در این صنعت داشته باشند.

شرکت بازی سازی SNK

این تنها سرمایه‌گذاری عربستان صعودی در صنعت بازی نیست و آن‌ها حدود 5 درصد از سهام شرکت‌های بزرگی همچون «کپکام» و «نکسان» (به ارزش 1 میلیارد دلار) را در اختیار دارند. آن‌ها همچنین 3.3 میلیارد دلار برای خرید بخش کوچکی از سهام شرکت‌های «اکتیویژن بلیزارد»، «تیک-تو» و «الکترونیک آرتس» هزینه کرده‌اند.

به دلیل تاریخچه‌ی مخدوش عربستان سعودی در زمینه‌ی نقض حقوق بشر، این سرمایه‌گذاری‌ها با بازخوردهای چندان مثبتی روبرو نشده‌ است. مدتی قبل در رسانه‌ها فاش شد که بن سلمان، دستور «کشتار یا دستگیری» خبرنگار سرشناس عرب، «جمال خاشقچی» را صادر کرده است.

خاشقچی در سال 2018، در کنسولگری عربستان در کشور ترکیه به قتل رسید و جسدش تکه‌تکه شده از آنجا خارج شد. شرکت «رایت گیمز» نیز مدتی قبل برای تبلیغ کلانشهر مدرن «نیوم» با عربستان به توافق رسیده بود اما به دلیل انتقادات فراوان و بازخوردهای منفی، کمتر از یک روز، به این همکاری پایان داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*