مایکروسافت

مایکروسافت رسماً اکتیویژن بلیزارد را خرید!

مایکروسافت به‌طور رسمی اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرد تا با گسترش اکوسیستم و استودیوهای بازی‌سازی خود گامی بلند برای مقابله با بخش بازی و سرگرمی کمپانی سونی بردارد.

طی سال‌های اخیر مایکروسافت نشان داده قصد دارد بخش بازی و سرگرمی خود را با مدیریت فیل اسپنسر به بهترین شکل ممکن گسترش دهد. آن‌ها سال گذشته کمپانی بازی‌سازی بتسدا را با تمام استودیوها و بازی‌هایش به مبلغ 7.5 میلیارد دلار خریداری کردند؛ اتفاقی بزرگ و شوکه کننده که باعث شد اغلب بازیکنان به آینده‌ی سرویس اشتراکی گیم پس و کنسول‌های مایکروسافت امیدوار شوند. اما این پایان شگفتی‌آفرینی‌های مایکروسافت نیست و دقایقی قبل تایید شد که این کمپانی، اکتیویژن بلیزارد به مبلغ 68.7 میلیارد دلار خریداری کرده است!

مایکروسافت

اکتیویژن بلیزارد مالک سری بازی‌های سرشناس و پرفروشی همچون «ندای وظیفه» (Call of Duty)، «دنیای وارکرفت» (World of Warcraft) و «کراش باندیکوت» (Crash Bandicoot) است. انتشار نسخه‌های جدید این بازی‌ها به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های ایکس باکس یا ویندوز می‌تواند نظر خیل عظیمی از بازیکنان را به سمت این پلتفرم‌ها جلب کند.

طی هفته‌های گذشته گزارشاتی منتشر شده بود که نشان می‌دادند مایکروسافت به خرید یا همکاری با یوبی‌سافت نیز علاقه‌مند است تا بازی‌های این کمپانی فرانسوی در روز انتشارشان روی گیم پس قرار بگیرند.

حالا باید صبر کرد و منتظر واکنش سونی به این اتفاقات بود. آیا چشم بادامی‌ها به زودی از سرویس اشتراکی خود برای رقابت با گیم پس رونمایی خواهند کرد؟

نظر شما در این باره چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*