بهترین ویژگی‌های نیسان پاترول 2023؛ از پیشرانه جان سخت تا فضای وسیع کابین

بهترین ویژگی‌های نیسان پاترول 2023؛ از پیشرانه جان سخت تا فضای وسیع کابین

نیسان پاترول، شاسی‌بلند نام‌آشنای ژاپنی، در مدل 2023 با بهره‌گیری از پیشرانه‌ قدرتمند و آپشن‌های رفاهی و ایمنی جدید وارد بازار می‌شود.

در بازار کنونی، اکثر خودروهای سگمنت شاسی‌بلند، در واقع کراس‌اوورهایی دیفرانسیل جلو با فاصله مناسب از سطح زمین هستند که برای انجام وظایف شهری با قابلیت انتخاب چهار چرخ متحرک برای مسیرهای ناهموار طراحی شده‌اند. با این‌حال، در دنیای امروز، تنها تعداد انگشت‌شماری را می‌توان شاسی‌بلندهای کلاسیک حال حاضر نامید. یکی از این خودروها که با برخورداری از جایگاهی نمادین، استحکام فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد، نیسان پاترول است.

در برخی از بازارها، نیسان پاترول به‌نام نیسان آرمادا شناخته می‌شود. با این وجود، هر دو نام از یک محصول حکایت می‌کنند. این خودرو نسبت‌های کلاسیک باکسر را ارائه کرده که با مشخصات SUV مرتبط بوده و با یک سیستم 4×4 که به راننده اعتماد به نفس کافی را برای رانندگی در شرایط مختلف می‌دهد، همراه است. نیسان پاترول 2023 هم‌چنین از یک موتور V8 بزرگ نیرو می‌گیرد.

سه ویژگی برجسته نیسان پاترول 2023

پیشرانه‌‌ عظیم‌الجثه V8

بهترین ویژگی‌های نیسان پاترول 2023؛ از پیشرانه جان سخت تا فضای وسیع کابین

اکثر خودروهای شاسی‌بلند، کراس‌اوورها یا حتی نمونه‌های جمع‌وجور این سگمنت محسوب می‌شوند که از پیشرانه‌‌های توربوشارژ کوچک برای تولید قدرتی فوق‌العاده و در عین حال کم‌مصرف استفاده می‌کنند. با این‌حال، در نیسان پاترول 2023 رویکردی متفاوت لحاظ شده و این خودرو از یک موتور 5.6 لیتری V8 با قدرت بیش از 400 اسب بخار و گشتاور 559 نیوتون‌متر با قابلیت کار با سوخت درجه یک (پریمیوم) بهره می‌برد. این پیشرانه به یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک متصل شده است.

این شاسی‌بلند کلاسیک هم‌چنین دارای یک انتخابگر حالت رانندگی است که می‌تواند نیرو را به چرخ‌های عقب در هنگام استفاده در شهر یا به هر چهار چرخ در هنگام رانندگی در جاده منتقل کرده تا بدین وسیله حداکثر کشش مورد نیاز فراهم شود. اگرچه وزن این آفرود 907 کیلوگرمی کمی بالا است، اما به نظر می‌رسد که اعداد و ارقام، حاکی از عملکرد بسیار خوب این محصول هستند. Nissan Patrol 2023 قادر است تا شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت را تنها در 5.8 ثانیه طی کرده و هم‌چنین به حداکثر سرعت 209 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

با این‌حال، یکی از معایب آفرودها، ضریب بهره‌وری سوخت است، چنانکه در سری جدید پاترول مصرف ترکیبی، عدد 18.8 لیتر در هر 100 کیلومتر را نشان می‌دهد. از سوی دیگر، نردبان تعبیه شده بر روی ساختار قاب خودرو به این شاسی‌بلند قابلیت یدک کشی تا سقف 3855 کیلوگرم را می‌دهد. به‌طور کلی، کیفیت سواری پاترول جدید نرم و راحت ارزیابی می‌شود. این خودرو به‌طور استاندارد با تایرهای 18 اینچی عرضه می‌شود که تا سقف 22 اینچ قابل ارتقا است. محصول جدید نیسان، حتی بر روی لاستیک‌های نه چندان مرغوب نیز سواری مناسبی را ارائه می‌دهد.

کابین بزرگ و جادار

بهترین ویژگی‌های نیسان پاترول 2023؛ از پیشرانه جان سخت تا فضای وسیع کابین

طول نیسان پاترول 2023، در حدود 5.28 متر و فاصله بین دو محور، 3.07 متر است که در نتیجه، فضای گسترده‌ای برای سرنشینان ایجاد شده است. این خودروی کاربردی به صورت استاندارد دارای صندلی‌های سه‌ردیفه است که همگی به عملکرد کنترل آب و هوا و فضای کافی برای قرارگیری زانو و سر مجهز هستند. این شاسی‌بلند هم‌چنین می‌تواند تا 8 سرنشین را در خود جای دهد، اما ظرفیت صندوق عقب زمانی‌که همه ردیف‌های صندلی بالا باشند، کاهش می‌یابد. کیفیت کلی کابین، استثنایی بوده و به‌خوبی از دنیای بیرون عایق شده است. اکثر مواد و متریال استفاده شده در پاترول 2023، کیفیت بالایی دارند و تمام پنل‌های ملموس، از پوشش ترکیبی مواد نرم و جنس چرم برخوردار هستند.

این SUV محبوب، هم‌چنین به نمایشگر بزرگ 12.3 اینچی اطلاعات سرگرمی مجهز شده که تمام عملکردهای اولیه مورد انتظار از یک خودروی امروزی را در خود جای داده است. دو پلتفرم Android Auto و Apple CarPlay در حالت بی‌سیم کار می‌کنند و به‌صورت استاندارد در تمام تریم‌های این خودرو عرضه می‌شوند. مدل‌های بالاتر نیز به آپشن‌هایی مانند شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند و سیستم صوتی Bose با 13 بلندگو مجهز خواهند بود. بالاترین تریم پاترول، هم‌چنین به یک بسته سرگرمی در عقب مجهز شده که دو نمایشگر 8 اینچی را برای سرنشینان عقب به ارمغان می‌آورد.

کیت‌های ایمنی استاندارد

بهترین ویژگی‌های نیسان پاترول 2023؛ از پیشرانه جان سخت تا فضای وسیع کابین

در هر تریم نیسان پاترول 2023، ویژگی‌های استاندارد ایمنی و کمک راننده تجهیز شده است. این خودرو به ترمز اضطراری خودکار استاندارد، هشدار خروج از خط و دستیار کمکی حفظ خطوط مجهز است. هم‌چنین ویژگی‌هایی نظیر مانیتورینگ نقطه کور، هشدار ترافیک به‌همراه دوربین پارک 360 درجه در این محصول و به‌طور استاندارد در تمامی تریم‌ها وجود دارند.

نیسان پاترول، نامی مشهور در دنیای خودرو و به‌ویژه شاسی‌بلندهای کلاسیک است که برای بیش از 70 سال میراث خود را حفظ کرده است. این خودروی نوستالژیک با بهره‌گیری از کیت‌های ایمنی فراوان و بازدهی فوق‌العاده عملکرد، انتخابی مناسب برای خریداران علاقه‌مند به سگمنت شاسی‌بلندهای بزرگ محسوب می‌شود. انتظار می‌رود پاترول جدید با عرضه در بازار آمریکای شمالی، قیمتی در حدود 60000 دلار داشته باشد.