شیائومی ردمی نوت 12

شیائومی ردمی نوت 12 می تواند قدرتمندترین گوشی میان رده بازار شود

طبق اطلاعات به دست آمده، گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۲ – Xiaomi Redmi Note 12 با توجه به امکاناتی که دارد می‌تواند به راحتی قدرتمندترین گوشی میان رده بازار لقب بگیرد.

در سال‌های اخیر، بازار گوشی‌های هوشمند میان رده، پذیرای محصولات فراوانی بوده است. در این میان، تعدادی از این گوشی‌ها توانستند مشخصات فنی درخور توجهی ارائه کنند و مورد توجه علاقمندان قرار گیرند. یکی از این دسته محصولات، گوشی‌های سری ردمی نوت شیائومی هستند.

به تازگی یک افشاگر در شبکه ویبو به انتشار جزئیات دو محصول جدید شیائومی با شماره مدل‌های 22041216UC و 22041216C پرداخته که موفق به کسب لایسنس‌های مربوط به شبکه شدند. این افشاگر معتقد است که این مشخصات، در حقیقت مربوط به گوشی شیائومی ردمی نوت 12 است. اگر این چنین باشد، این محصولات پتانسیل تبدیل شدن به قدرتمندترین میان رده‌های بازار را دارند.

پیش از این، لو وایبینگ، مدیر برند ردمی اشاره کرده بود که هر شش ماه یک بار محصول جدیدی از خانواده ردمی نوت منتشر خواهد شد. محصولات این خانواده، گوشی‌هایی اقتصادی هستند که معمولا در بازه قیمتی خود عملکرد بسیار ایده آلی را ارائه می‌دهند. البته سایر برندهای بزرگ گوشی‌های هوشمند نیز از استراتژی مشابهی در قبال محصولات میان رده خود بهره می‌برند. با این وجود، قدمت محصولات ردمی نوت و عملکرد بسیار خوب آن‌ها طبیعتا جذب مشتری برای این گوشی‌ها را راحت‌تر می‌کند.

در نیمه دوم سال گذشته، ردمی خانواده نوت 11 خود را معرفی کرد که با تمرکز بر روی تجربه کاربری طراحی شده بودند. بنابراین، بر اساس استراتژی ردمی، خانواده شیائومی ردمی نوت 12 با تمرکز بر روی عملکرد روانه بازار خواهد شد.

دایمنسیتی 1300 یا دایمنسیتی 8000؟

به منظور ارائه عملکرد قدرتمند، Redmi Note 12 شیائومی از تراشه‌های قدرتمند مدیاتک استفاده خواهد کرد که بر اساس اطلاعات موجود، از نوع دایمنسیتی 8100 نیستند. بر همین اساس، تصور می‌شود که یکی از دو نمونه دایمنسیتی 1300 یا دایمنسیتی 8000 در قلب پردازشی این میان رده قدرتمند به کار رود.

چیپست‌های دایمسنیتی 1300 توسط فرآیند شش نانومتری TSMC تولید می‌شوند. پردازنده هشت هسته ای آن‌ها از چهار هسته قدرتمندتر کورتکس A78 بهره می‌برد. از میان این چهار هسته، یکی، قدرتمندتر از دیگران است و فرکانس پایه 3 گیگاهرتزی دارد. همچنین، چهار هسته ضعیف‌تر کورتکس A55 با فرکانس پایه 2 گیگاهرتز هم تکمیل کننده سیستم این پردازنده هشت هسته ای هستند. علاوه بر این، واحد پردازش گرافیک چیپست‌های دایمنسیتی 1300 نیز از نوع Mali-G77 MC9 است.

از سوی دیگر، تراشه‌های دایمنسیتی 8000 نیز احتمالا نمونه‌های ضعیف شده Dimensity 8100 هستند. فرآیند ساخت این چیپست‌ها پنج نانومتری است. این تراشه‌ها همچنین متشکل از چهار هسته بزرگ کورتکس A78 و چهار هسته کوچک‌تر A55 هستند که سرعت کلاک 2.85 گیگاهرتزی دارند.

ردمی نوت 11

علاوه بر توان پردازشی بالا، شیائومی ردمی نوت 12 همچنین طراحی ظاهری فاخری خواهد داشت و از باتری‌هایی با ظرفیت بالا بهره خواهد برد.

انتظار می‌رود رونمایی از این خانواده میان رده‌ها در ماه می و عرضه آن‌ها به بازار در ماه‌ها ژوئن یا جولای انجام شود.