تاتا کورو

شاسی بلند برقی تاتا کورو معرفی شد؛ نماد پیشرفت صنعت خودرو هند

شاسی بلند برقی تاتا کورو معرفی شد. این شاسی بلند الکتریکی مطابق با استانداردهای جهانی و طی همکاری فنی رنو تولید خواهد شد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو هندی آشنا خواهیم شد.

شرکت هندی تاتا موتورز با تولید خودروهای کم مصرف و اقتصادی توانسته به یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان جهان تبدیل شود. این شرکت در در سال ۱۹۵۴ تاسیس شده و تا به امروز توانسته صدها شرکت فعال را در صنایع مختلف نظیر خودرو، فولاد و صنایع هوایی راه‌اندازی کند. این خودروساز با تیراژ تولید بیش از یک میلیون دستگاه خودرو توانست در سال ۲۰۲۱ ارزش مالی خود را به 42 میلیارد دلار برساند. گفتنی است جگوار-لندکروز به عنوان سهامدار اصلی این شرکت محسوب می‌شود.

تاتا کورو

تاتا موتورز نخستین محصول خود را با همکاری فنی گروه دایملر بنز به تولید رساند و توانست بلافاصله به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند و تولید انواع اتوبوس کامیون را نیز در در دستور کار خود قرار دهد. این خودروساز موفق شد در سال ۱۹۹۱ اولین خودرو سواری را در کلاس شاسی بلندهای کوچک تولید و به بازار عرضه کند. همچنین تاتا موتورز در سال 2008 خودرو نانو را به عنوان ارزان‌ترین خودروی جهان با قیمت 3 هزار دلار به بازار عرضه کرد.

مشخصات شاسی بلند برقی تاتا کورو

تاتا کورو

شاسی بلند برقی تاتا کورو به عنوان جدیدترین محصول این خودروساز هندی محسوب می‌شود که در قالب یک شاسی بلند اسپرت کوپه با موتور تمام الکتریکی تولید و روانه بازار خواهد شد. در طراحی این خودرو برقی از زبان طراحی جدیدی با نام دیجیتال استفاده شده که روی چراغ‌های باریک و سرتاسری تاکید زیادی داشته و توانسته تمام لبه کاپوت جلو را پوشش دهد. این شاسی بلند همانند سایر خودروهای برقی بدون جلوپنجره سنتی بوده و از طراحی بسیار آیرودینامیک بهره می‌برد.

تاتا کورو

از مهم‌ترین تفاوت‌های تاتا کورو با سایر خودروهای موجود در بازار می‌توان به حالت ویژه چراغ‌های جلو با گوشه‌های کشیده شده به داخل کاپوت اشاره کرد. طراحان برای داخل سپرها مه شکن‌های LED با طرح مثلثی در نظر گرفتند که احتمالا در مدل‌های تولید انبوه دستخوش تغییراتی خواهد شد. با وجود این که تاتا کورو یک خودرو مفهومی محسوب می‌شود، اما در این نسخه شاهد استفاده از عناصر پلاستیکی مختلفی در داخل گلگیر، سپرها و رکاب هستیم.

تاتا کورو

مارتین اولاریک (Martin Uhlarik)، مدیر طراحی تاتا موتورز و مسئول ساخت این خودرو عنوان کرد کابین این شاسی بلند برقی هماهنگ با کلاس جهانی طراحی شده و کاملا اسپرت و کاربردی خواهد بود. روی داشبورد این خودرو نیز دو نمایشگر ایستاده به چشم می‌خورد که یکی به عنوان سیستم اطلاعات سرگرمی و دیگری برای پنل مقابل راننده کاربرد خواهد داشت.

تاتا کورو

طراحان چند کلید فیزیکی را روی فرمان تعبیه کردند، اما در بخش میانی داشبورد فقط یک صفحه لمسی برای کنترل سیستم سرگرمی و امکانات رفاهی مختلف مانند تهویه مطبوع در نظر گرفته شده است. به طور کلی طراحان با استفاده از صندلی‌های اسپرت و نورپردازی محیطی توانستند کابین این خودرو را مدرن و کم هزینه طراحی کنند.

تاتا کورو

تاتا موتورز قصد دارد این شاسی بلند برقی مفهومی را به‌زودی تولید و به بازار عرضه کند. این خودروساز اعلام کرد تاتا کورو قادر است با یک بار شارژ حدود 500 کیلومتر را بپیماید. البته قرار است مدل بنزینی این شاسی بلند نیز در بازار هند عرضه شود. با توجه به اینکه نواحی شهری هند از لحاظ آلودگی جزو بدترین نقاط جهان محسوب می‌شوند، دولت هند و صنایع خودروسازی این کشور از تولید خودروهای برقی حمایت می‌کنند. در همین راستا تاتا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان هند قصد دارد تا سال 2025 میلادی 8 مدل خودرو الکتریکی را تولید کند.

تاتا کورو

گفتنی است در سبد محصولات تاتا موتورز در حال حاضر یک شاسی بلند برقی با نام نکسون نیز وجود دارد که از یک موتور ۱۳۰ اسب بخاری بهره می‌برد و با یک بار شارژ می‌تواند حدود 300 کیلومتر را بپیماید. این خودرو ظرف مدت ۱۰ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مشتریان می‌توانند آن را با قیمت ۱۸ هزار دلار خریداری کنند. همچنین این خودرو یکی از پرفروش‌ترین خودروهای برقی در کشور هند محسوب می‌شود. تاتا یک خودرو برقی دیگر نیز در سبد خود دارد که یک سدان کوچک با نام تیگور بوده و از یک موتور ۷۵ اسب بخاری و پیمایش 300 کیلومتری بهره می‌برد. این خودرو با قیمت 22 هزار دلار در هند به فروش می‌رسد.