ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ جهان

ابلهانه ترین چالش‌ها در طول تاریخ جهان

از چالش Evel Knievel تا چکاندن سم در چشم برای زیبایی از ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ بوده‌اند که قصد داریم بیشتر به آن‌ها بپردازیم.

این روزها چالش‌های عجیب و بعضا خطرناکی مانند چالش بازی خاموشی یا چالش جعبه شیر در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی رایج شده است. اما رواج چالش‌های عجیب، خنده‌دار و یا خطرناک صرفا محدود به عصر مدرن و دوران ما نیست. به عنوان مدرک در این مطلب به ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ جهان می‌پردازیم.

عجیب‌ترین چالش‌های تاریخ

چالش اساسا به یک موقعیت دشوار اشاره دارد که برای یک یا چند نفر رخ می‌دهد. اما آنچه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی رایج است در واقع نوعی دعوت به شرکت در کار یا عملی نمادین است. برای مثال یکی از معروف‌ترین چالش‌های مجازی در سالیان اخیر چالش سطل آب یخ بود که شهرتی جهانی یافت. اما چالش صرفا محدود به دنیای معاصر و شبکه‌های اجتماعی نیست و در طول تاریخ چالش‌های زیادی رواج داشته است. در ادامه با فهرست ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ جهان با ما باشید.

چالش Evel Knievel

Evel Knievel در طول دهه 1970 به خاطر پرش‌ با موتورسیکلت از روی فواره‌های لاس وگاس، اتوبوس‌ها، تانکر‌های پر از کوسه، دره‌ها و موارد دیگر به شهرت زیادی رسید. همه این‌ها سبب شد تا او به یک قهرمان آمریکایی و الگویی برای نسل جوان بدل شود.

نسل جوان و حتی کودکان نمایش‌های خطرناک او را تماشا می‌کردند، طرفدارش بودند، اسباب‌بازی‌های او را می‌خریدند و در مناطقی حتی تقلید از کار Evel Knievel آغاز شد. این منجر به صدمات زیادی برای افرادی شد که به این کار اقدام می‌کردند، البته آمار دقیقی در این باره وجود ندارد.

چالش نشستن روی میله

یکی از ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ، چالش نشستن روی میله بود که اولین بار در دهه 1920 توسط ملوانی به نام آلوین کلی رایج شد و بر اساس آن افراد باید تا بیشترین زمانی که می‌توانستند روی یک سکوی کوچک در بالای یک تیر باقی می‌ماندند. در طول دهه 1920 میلادی، نشستن روی میله به چالش رایجی بدل شده بود، اما تا پایان دهه به کلی فراموش شد.

با وجود این هرازگاهی به طور دوره‌ای باز می‌گردد، یکی از مهمترین دوره‌هایی که چالش نشستن روی میله بار دیگر مطرح شد مربوط به سالیان 1982 تا 1984 است و در همین سال‌ها بود که اچ. دیوید با 439 روز نشستن روی یک میله در کلیرواتر فلوریدا، رکورد نشستن روی میله را شکست.

چالش بلعیدن ماهی قرمز

چالش بلعیدن ماهی قرمز

یکی دیگر از ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ بلعیدن ماهی قرمز بود که از سال 1939 در هاروارد رایج شد. ماجرا حداقل آنطور که روایت‌ها می‌گوید از این قرار است که یک دانشجوی سال اولی به نام لوتروپ ویتینگتون در میان دوستان خود مدعی می‌شود که یک ماهی قرمز را زنده زنده بلعیده است.

دوستانش اما بر سر مبلغ ده دلار با او شرط می‌بندند که برای بار دوم نمی‌تواند این کار را انجام دهد و لوتروپ هم که قصد کم آوردن نداشت یک ماهی قرمز را جوید و برنده شرط شد. از آن زمان بلعیدن زنده ماهی قرمز گسترش چشمگیری یافت و تبدیل به رقابتی میان دانش‌آموزان شد که روز به روز ماهی بیشتری می‌خوردند تا مشهورتر شوند.

رکورد برتر هم در زمینه بلعیدن ماهی زنده متعلق به جوزف دلیبراتو از دانشگاه کلارک است که در یک روز 89 ماهی قرمز خورد. گرچه بلعیدن ماهی قرمز این روزها دیگر چندان رایج نیست اما کاملا فراموش نشده است.

چالش کرم نواری

چالش بلعیدن ماهی قرمز

یکی از بدترین عادت‌های رایج در اوایل دهه 1900، آلوده کردن عمدی خود به انگل برای کاهش وزن بود. طی آن مردم قرصی را می‌بلعیدند که گفته می‌شد حاوی تخم‌های کرم نواری است و منجر به زاد و ولد این کرم در روده‌ها می‌شود. حضور کرم‌ها در روده قرار بود مصرف غذا توسط افراد را بی‌اثر کند و بدین‌وسیله افراد چاق نمی‌شدند.

جالب است بدانید که حتی امروز هم برخی مردم این قرص‌ها را می‌خرند، برای مثال یک زن در آیووا مدعی شده که یک قرص کرم نواری را از اینترنت خریداری کرده و برای کاهش وزن مصرف کرده است. نکته مهم اینکه این قرص‌ها هیچ تاثیری در کاهش وزن ندارد و مصرف آن‌ها می‌تواند عوارض خطرناکی چون سوءتغذیه، کم‌ خونی، تخلیه پروگلوتید‌ها و حتی مرگ را در پی داشته باشد.

چالش سیم‌کشی فک

چالش بلعیدن ماهی قرمز

در دهه‌های 1970 و 1980 برخی پزشکان برای بیماران دارای اضافه‌وزن، سیم‌کشی فک را تجویز می‌کردند با این استدلال که اگر مانع از غذا خوردن شویم، طبیعتا افراد وزن کم می‌کنند! در نتیجه به اجبار دهان بیماران برای حدود 9 ماه به نحوی بسته می‌شد که تنها مایعات قابل مصرف بود.

گرچه این روش در گزارش‌های اولیه موفقیت‌آمیز قلمداد شد، اما عموم بیماران بلافاصله بعد از باز شدن سیم‌کشی فک در مدت کوتاهی به وزن سابق خود باز می‌گشتند و در نتیجه از اساس این اقدام موفقیت‌آمیز نبود. به علاوه که می‌توانست عوارض جانبی نظیر خفه‌شدن در استفراغ خود یا استرس حاد روانی ناشی از باز نشدن دهان را در پی داشته باشد.

چالش لنگیدن

ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ

رایج‌شدن مدهای عجیب و غریب به خاطر اینکه اولین بار توسط یک فرد مشهور انجام شده قدمتی به درازای تاریخ دارد. در دهه 1860 در یکی از ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ، زنان در سراسر انگلستان، از لندن تا ادینبورگ شروع به لنگ زدن عمدی کردند.

این البته ناشی از بیماری همه‌‌گیر خاصی نبود بلکه به خاطر بانو الکساندرا لیمپ، عروس شاهزاده ولز و یکی از معروف‌ترین زنان زمانه بود که بعد از اینکه در سال 1867 به یک بیماری مبتلا شد شروع به لنگیدن کرد.

با وجود این او همچنان یکی از مهمترین، زیباترین و البته شیک‌پوش‌ترین بانوان روزگار خود بود که حالا با یک عصا در مجالس مهم حاضر می‌شد. در مدت زمان کوتاهی دوستداران و مقلدان بی‌شمار الکساندرا، شروع به تقلید کردند و کوشیدند تا دقیقا مانند او لنگ بزنند.

بسیاری از جوانان و ثروتمندان روزگار با تهیه کفش‌هایی با دو پاشنه با سایزهای متفاوت سعی می‌کردند تا لنگ‌زدن شبیه‌تری به لیمپ داشته باشند. کل این داستان البته نهایتا با وجود وسعتی که در همه جا پیدا کرد، در مدت کوتاهی فروکش کرد و به پایان رسید.

چالش ماکارونی

ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ

چالش ماکارونی درباره این غذای خوشمزه نیست بلکه اشاره به یکی از ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ دارد که در میان برخی از اشراف‌زادگان قرن هجدهمی انگلستان رایج شده بود. علت این نامگذاری اما مربوط به ماکارونی است چراکه در آن زمان ماکارونی در انگلستان یک غذای عجیب و غریب محسوب می‌شد و همین سبب شد تا افراد از لفظ ماکارونی برای توصیف هر چیز عجیبی استفاده کنند.

به مرور حتی ماکارونی به نوعی توهین بدل شد اما در حالت عادی اشاره به کلاه‌گیس‌های غول‌پیکری داشت که باحلقه‌هایی پرتعداد و مزین به روبان های کوچکی از گل رز توسط طبقه بورژوازی استفاده می‌شد. این کلاه‌گیس‌ها به پوشش رایج قشر بوروژوا بدل شده بود که علاوه بر این مدل کلاه‌گیس از سگک‌های الماس روی کفش‌ها و حلقه‌هایی روی دستکش‌های گران‌قیمت خود استفاده می‌کردند.

چالش پر کردن باجه تلفن

چالش پر کردن باجه تلفن به عنوان یکی از ابلهانه ترین چالش ها در طول تاریخ در آمریکا و بعد از جنگ جهانی دوم آغاز شد و تلاش اصلی آن این بود که بیشترین تعداد افرادی ممکن را در یک باجه تلفن جا دهد.

در سال 1959 دانشجویایی از بریتانیا، آمریکا و برخی دیگر از کشورها این روند را آغاز کردند، اولین رکورد مربوط به دانشگاه MIT با 19 نفر در یک باجه بود و UCLA هم توانست رکورد 17 نفر را ثبت کند. اما مهمترین رکورد مربوط به جا گرفتن 25 نفر در یک باجه تلفن در آفریقای جنوبی بود.

در این میان کانادایی‌ها حتی کوشیدند با تقلب؛ بهترین رکورد را به نام خود ثبت کنند و مدعی شدند 40 نفر را در یک باجه جا داده‌اند اما بعدها مشخص شد که آن‌ها با یک باجه تلفنِ بزرگتر از حد استاندارد، تقلب کرده‌اند. با این حال چالش باجه تلفن در مدت کوتاهی از بین رفت و تنها گاها از آن به عنوان یک نوستالژی یاد می‌شود.

چالش قطره چشم سمی

چالش بلعیدن ماهی قرمز

هیچ یک از چالش‌های زیبایی در تیک‌تاک به پای این چالش احمقانه عصر ویکتوریایی نمی‌رسد که در آن افراد برای زیبا کردن خود از قطره‌های چشم حاوی سمی کشنده استفاده می‌کردند.

بلادونا گیاهی است حاوی سمی خطرناک که در عین حال عصاره آن منجر به گشاد شدن مردمک چشم و زیبا شدن آن می‌شود و همین سبب شد تا در بازه‌ای از زمان به وفور مورد استفاده افراد قرار گیرد. استفاده مداوم از این قطره اما نه تنها منجر به ضعف بینایی می‌شود که حتی می‌تواند نابینایی کامل را در پی داشته باشد. اثرات مخرب این ماده بر چشم، نهایتا سبب شد تا استفاده از آن به کلی ممنوع شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*