کیا EV6 GT مدل 2022؛ شاسی بلنده هفت نفره و رقیب قدرتمند موستانگ Mach-E GT

کیا EV6 GT مدل 2022؛ شاسی بلند هفت نفره و رقیب قدرتمند موستانگ Mach-E GT

کیا EV6 GT مدل 2022 که با بهره‌گیری از پیشرانه الکتریکی تقویت شده، تجربه‌ای سریع از سواری یک شاسی‌بلند گرند تور را به راننده منتقل می‌کند.

نسخه جدید خودروی کراس‌اوور کیا EV6 از پیشرانه الکتریکی دو موتوره با قدرت ترکیبی 577 اسب بخار و گشتاور 740 بهره می‌برد که در نتیجه، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت این محصول به 3.5 ثانیه و حداکثر سرعت 259 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان آورده است.

آلبرت بیرمن، رئیس بازنشسته بخش تحقیق و توسعه هیوندای موتور که اکنون به‌عنوان مشاور این شرکت فعالیت دارد، وعده داد که EV6 GT یک محصول جی‌تی واقعی خواهد بود. او متعقد است که سری GT با معرفی استینگر شروع شد و مدل جی‌تی در واقع بالاترین مدل این خط است. این خودرو برای پیست مسابقه طراحی نشده و در حقیقت، هدف از طراحی آن، پیمایش در سفرهای طولانی بوده که سرعت مناسبی را در کنار تمرکز بر لذت رانندگی پدید آورده است.

کیا EV6 GT مدل 2022؛ شاسی بلنده هفت نفره و رقیب قدرتمند موستانگ Mach-E GT

بیرمن در ادامه بر این نکته تاکید دارد که نسخه پرفورمنس GT در برنامه اولیه سری EV6 وجود نداشت و زمانی‌که شرکت شروع به توسعه قابلیت‌های E-GMP کردند، فرآیند ساخت آن به‌طور کامل توسط مهندسان کیا انجام شد.

EV6 GT از موتورهای الکتریکی مشابه با نسخه‌های معمولی EV6 برخوردار است. این در حالی است که سری جدید قادر به تولید قدرتی معادل 214 اسب بخار است و خروجی موتور عقب نیز با استفاده از یک اینورتر دوم، با افزایش قدرت تغذیه، به 362 اسب بخار رسیده است. این محصول هم‌چنین به آخرین نسخه دیفرانسیل لغزش محدود e-LSD گروه موتور هیوندای مجهز شده که قدرت را میان چهار چرخ متعادل می‌کند.

در سری جی‌تی، همان باتری 77.6 کیلووات ساعتی EV6 حفظ شده که محدوده پیمایشی 423 کیلومتر را ارائه می‌دهد. همانند مدل‌های EV6 GT و E-GMP، قابلیت شارژ فوق‌العاده در این مدل نیز فراهم شده و شارژ 10 تا 80 درصدی در سری جی‌تی، تنها در 18 دقیقه انجام می‌گیرد.

بیرمن در ادامه خاطرنشان کرد که پلتفرم سفارشی E-GMP گروه هیوندای موتور “پایه‌ای فوق‌العاده برای شروع” یک خودروی پرفورمنس است و افزود:

این پلتفرم نیاز به تغییرات اساسی نداشت زیرا می‌تواند این سطح از قدرت را تحمل کند.

مهندسان کیا بازوهای کنترلی اضافی را به اکسل جلو اضافه کردند تا به سیستم آزادی بیش‌تری داده شود و هم‌چنین تنظیم خاصی را روی فرمان و دمپرهای تطبیقی اعمال کرده‌اند. این اقدامات در جهت تمرکز بر تعادل عملکرد و راحتی در سرعت‌های بالا انجام گرفته است.

کیا EV6 GT مدل 2022؛ شاسی بلنده هفت نفره و رقیب قدرتمند موستانگ Mach-E GT

هم‌چنین در این مدل یک حالت اختصاصی GT Drive تعریف شده که از طریق دکمه‌ای روی فرمان فعال می‌شود و بدین وسیله، موتورها، ترمز، فرمان، سیستم تعلیق، e-LSD و کنترل پایداری الکترونیکی را برای عملکردی مناسب بهینه می‌کند.

موتورهای ارتقایافته و ترفندهای عملکردی نیز قرار است تا در سری جدید آیونیک هیوندای به‌نام Ioniq 5 N استفاده شود. با این‌حال، بیرمن اصرار داشته که آزادی فراهم شده در شاسی E-GMP بدین معنا است که این خودرو ویژگی‌ها بسیار متفاوتی را از دیگر نمونه‌ها ارائه خواهد داد.

وی در ادامه گفت:

خودروی EV6 GT هم‌‌چنان از فضای مناسبی برای راحتی سرنشینان و تجهیز به امکانات سرگرم‌کننده در قیاس با سایر رقبا برخوردار است. در مقابل، هیوندای Ioniq 5 N قرار است تا رویکرد سرسختانه‌تری را در پیش بگیرد.

در حالی‌که پیشرانه و تنظیمات خودرو به‌شدت دست‌خوش دگرگونی و بازسازی شده، تغییرات در طراحی EV6 GT نسبتا محدود است. یک کاپوت تاشوی منحصربه‌فرد، سپرهای جلو و عقب، یک اسپویلر کوچک در عقب، نزدیک کالیپرهای ترمز و رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی از برجسته‌ترین عناصر ظاهری این محصول به‌شمار می‌روند. در کابین خودروی کیا نیز صندلی‌های باکت با تزئینات جیر و المان‌های خاص GT به‌چشم می‌خورد.

کیا EV6 GT مدل 2022؛ شاسی بلنده هفت نفره و رقیب قدرتمند موستانگ Mach-E GT

EV6 GT قرار است تا اواخر امسال وارد بازار شود. قیمت این محصول هنوز تعیین نشده، اما بدون شک بالاتر از قیمت اولیه 53595 پوندی در سری EV6 GT-Line دو موتوره خواهد بود.

با این‌حال، بیرمن به‌شوخی گفت:

اگر می‌خواهید چیزی مشابه به روح GT را با این خودرو تجربه کنید، باید بیش از دو برابر پول خرج کنید. بنابراین می‌توانید یک EV6 GT خاکستری برای روزهای کاری داشته باشید و یکی هم با رنگ روشن برای آخر هفته!

برداشت اولیه از سواری کیا EV6 GT

برداشت اولیه وب‌سایت اتوکار از کیا EV6 GT از روی صندلی سرنشین، با آلبرت بیرمن، مدیر توسعه کیا در پشت فرمان رقم خورد. اگرچه بیرمن احتمالا برای انجام این‌کار بیش از اندازه واجد شرایط است، در یک مسیر آزمایشی کوتاه که عمدتا در اتوبان آلمان انجام شد، فرصت‌ چندانی برای بررسی دقیق‌تر فراهم نشد.

با این‌حال، آنچه از این بررسی ابتدایی حاصل شد، این است که EV6 GT به‌طرز چشم‌گیری شتاب می‌گیرد و بدون دردسر و زحمت در سرعت‌های بالا حرکت می‌کند. بیرمن تاکید دارد که پروژه توسعه این خودرو تمام نشده و آن را “ترکیبی از نمونه اولیه و پیش تولید” توصیف کرده است.

با اینکه در سواری خودرو، احساس آرامش و ثبات به‌خوبی القا می‌شود، بیرمن نیز به‌خوبی نشان داده که از سیستم بازیابی انرژی با پدال l برای کمک به رانندگی با سرعت بالا استفاده کند. با تغییر حالت‌های رانندگی، می‌توانید تفاوت را در حالت حرکت خودرو احساس کنید، با این‌ وجود در حالت GT، سواری بیش از حد سفت و آزاردهنده نیست، زیرا صندلی‌های باکت به‌خوبی سرنشینان را در بر گرفته و به تداوم تجربه نرم و راحت سواری خودرو کمک می‌کند.

با این وجود، برای قضاوت دقیق‌تر، بررسی جامع و رانندگی با این محصول ضروری است. اما برداشت اولیه اتوکار از کیا EV6 GT، خودرویی با عملکرد گرند تور را به ما نشان می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*