کوالکام دو چیپست اسنپدراگون ۶۱۷ و ۴۳۰ و نسخه سوم فناوری شارژ سریع خود را معرفی کرد

کمپانی کوالکام دو چیپست جدید اسنپدراگون ۶۱۷ و ۴۳۰ را به همراه نسخه‌ی سوم از فناوری شارژسریع (Quick Charge 3.0) خود را معرف کرد.چیپست اسنپدراگون ۴۳۰ بیشتر برای گجت‌های ارزان قیمت و اسنپدراگون ۶۱۷ نیز برای استفاده در تلفن‌های رده بالاتر طراحی شده‌اند و به واقع هردوی آن‌ها را می‌توان چیپ‌ست‌هایی برای دستگاه‌های میان رده دانست.

اسنپدراگون ۶۱۷:

Snapdragon-617

طبق گفته‌ی کوالکام اسنپدراگون ۶۱۷ در پایان سال ۲۰۱۵ و پیش از دیگر چیپ‌ست های این شرکت به عرضه‌ی عمومی خواهد رسید؛ با این وجود هرچند کوالکام جزئیات زیادی را در خصوص این محصولات شرح نداده است اما می توان اطمینان داشت که این محصول از نسخه‌ی ۷ شبکه‌هایX8 LTE پشتیبانی خواهد کرد و همچنین بر اساس ادعای کوالکام این چیپ قادر است تا از نرخ دانلود ۲۰۰ مگابیت بر ثانیه و آپلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه، پشتیبانی کند.

بد نیست بدانید چیپ‌ست مذکور با به‌کارگیری پردازنده‌ی تصویر دوگانه قادر است تا تصاویری با کیفیت ۲۱ مگاپیکسل را به ثبت برساند؛ از سوی دیگر پردازنده‌‌ی گرافیکی به کار رفته در چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۱۷، آدرنو ۴۰۵ و پردازنده‌ی تصویری نمایشگر آن نیزHexagon 546 می‌باشند. هم چنین پردازنده‌ی اصلی این تراشه‌ از هشت هسته‌ی پردازشیCortex-A53 با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز بهره‌مند گشته است.

اسنپدراگون ۴۳۰:

Snapdragon-430

بر خلاف اسنپدراگون ۶۱۷، چیپ‌ست اسنپدراگون ۴۳۰ در اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد و این چیپ‌ست که از شبکه‌های مخابراتی X6 LTE نسخه‌ی ۴ پشتیبانی می‌کند، کمی کندتر از اسنپدراگون ۶۱۷ خواهد بود؛ در واقع کوالکام در این تراشه نیز از پردازنده‌ی تصویری دوگانه، پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 505 و پردازنده‌ی نمایشیHexagon 536 استفاده کرده است.

هم چنین بد نیست بدانید اسنپدراگون ۴۳۰ اولین تراشه از محصولات کوالکام بوده که از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۵ بهره می‌برد؛ در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که هر دو چیپ‌ست مورد بحث به نسخه‌ی سوم از فناوری شارژ سریع بهره‌مند هستند.

منبع : AndroidAuthority

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*